kenzo Geplaatst December 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2009 Hallo, Heb nu de motor en versnellingsbak uit de jeep wrangler YJ gehaald. Ook is de hele voorkant eraf (spatborden gril etc)... Nu was mijn vraag: Hoeveel werk is het nog om de hele body eraf te halen. (ik post de vraag hier even omdat er misschien mensen zijn die mij hierover tips kunnen geven of zeggen waarom ik het wel of niet zou moeten doen). In ieder geval al bedankt, Kenzo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst December 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2009 Waarom moet ie eraf, wat wil je gaan doen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst December 2, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2009 wil hem graag body-off restaureren dan (ofja... chassis enzo opnieuw spuiten etc.) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst December 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2009 dag werk: kabelboom loshalen: Uitlaat losnemen leidingen loshalen 10 bouten losdraaien en tillen maar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst December 2, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2009 ok bedankt, kabelboom en uitlaat zijn er al uit... alleen stuur, remleidingen en bouten moeten dus nog los? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nico 4x4 Geplaatst December 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2009 dag werk:kabelboom loshalen: Uitlaat losnemen leidingen loshalen 10 bouten losdraaien en tillen maar. Nou een dag werk is misschien wat veel een halve dag idd remleidingen loshalen Handrem en gaskabel/ kilometerteller loshalen. En wat elektra loshalen Vergeet de massa's niet. Stuurstang los Accu eruit halen 10 bouten los. Rubber's poken eraf halen Ontluchtings loshalen Gr Nico Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2009 In ieder geval succes met die 10 bouten. Als het meezit kan het inderdaad binnen de genoemde tijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst December 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2009 kan ook sneller met de haakse sleutel (als het echt vast zit) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst December 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2009 kan ook sneller met de haakse sleutel (als het echt vast zit) Ook langzamer als de moerplaten in de kokers van de carosserie los liggen (zoals bij mij het geval was)...pak je slijptolletje maar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 7, 2009 En vergeet de tankaansluitingen niet... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst December 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 7, 2009 Owja... ik dacht al... waarom komt hij er nu niet af, maar het is de tankaansluiting Nee, ik weet nog niet zeker of hij eraf gaat... ik ben bang dat er dan teveel bij komt kijken... (kabels etc..) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 7, 2009 Owja... ik dacht al... waarom komt hij er nu niet af, maar het is de tankaansluiting Nee, ik weet nog niet zeker of hij eraf gaat... ik ben bang dat er dan teveel bij komt kijken... (kabels etc..) Je durft wel een 2.5 te vervangen voor een 4.0 maar een body demonteren is te moeilijk? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst December 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2009 njua... te moeilijk... ik weet niet wat ik met alles moet wat er in zit (verwarming etc...) misschien kan het erin blijven zitten... kan ik hem toch goed spuiten en kan ik ook bij het chassis, en hoeft er niet alles uit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2009 Waarom lees je niet goed 'in'? Er zijn ZAT sites te vinden met verschrikkelijk veel info.. Is ook makkelijker omdat je zelf weet op welk vlak je tekortkomingen liggen. Het komt hier op neer: wil je het goed of snel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst December 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2009 ok, zal eens zoeken naar die sites... verder bedoel ik in mijn vorige post dat ik de body er denk ik toch af ga halen, en verwarming enzo kan dan in de body blijven zitten... Zo kan ik toch het chassis en body goed doen, maar hoeft niet alles uit de body... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst December 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2009 waar woon je. ik heb al diverse body's van jeeps gedemonteerd. van willy's tot tj aan toe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2009 waar woon je. ik heb al diverse body's van jeeps gedemonteerd. van willy's tot tj aan toe Aan zijn handtekening te zien, Zuid-Limburg(Maastricht?). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst December 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2009 waar woon je. ik heb al diverse body's van jeeps gedemonteerd. van willy's tot tj aan toe Woon inderdaad in de buurt van Maastricht (bunde bij meerssen om precies te zijn) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dasousa Geplaatst December 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2009 hey kenzo , als je hem eraf haalt, kun je het beter gelijk goed doen, en alles eruit halen, scheelt je mischien 2 dagen extra knutselen, cq sleutelen ! maar dan heb je hem wel meteen goed gedaan:yes:, als je de helft maar doet zit je naderhand met de shit, of wil je hem niet langere tijd rijden ? wil je wel wat advies geven ter plekke, woon in geleen, en heb wel vaker een body in handen gehad, gr patrick. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst December 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2009 hey kenzo ,als je hem eraf haalt, kun je het beter gelijk goed doen, en alles eruit halen, scheelt je mischien 2 dagen extra knutselen, cq sleutelen ! maar dan heb je hem wel meteen goed gedaan:yes:, als je de helft maar doet zit je naderhand met de shit, of wil je hem niet langere tijd rijden ? wil je wel wat advies geven ter plekke, woon in geleen, en heb wel vaker een body in handen gehad, gr patrick. dasousa heeft wel gelijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyril_cj5 Geplaatst December 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2009 hoi Kenzo, Heren hebben gelijk, je kunt het beter goed doen dan snel snel... maar ja, dat heeft een aantal consequenties.... Goed doen betekend ook zeker niet goedkoop... uit ervaring kan ik je wel vertellen dat dat wat je erin stopt aan geld (praat nog niet eens over uren) krijg je in de meeste gevallen niet terug... een wijs man van Frijns Staabouw in Valkenburg vertelde me eens het volgende: problemen krijg je niet.... meestal koop je ze... mocht je een keer in roermond zijn ( outlet, retail of stad) kun je altijd een keertje komen kijken hoe ik het heb gedaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.