Spring naar bijdragen

Unimog assen onder de ZJ


Ramstein
 Share

Recommended Posts

ben nu bezig met de assen van een 404 die moeten onder de xj das niet echt een probleem.

echter nu wil ik spiraal veren achter net als de mog.

maar waar te plaatsen gewoon aan de buitenkant of zal ik ze verder naar binnen doen ivm meer flex.

iemand er ervaring mee zal morgen even wat foto,s maken van de assen en de xj is nu nog geheel orgineel :(

bewerkt door Ramstein
word de zj ipv de xj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je de veren teveel naar binne zet verlies je stability. hoe dichter bij de wielen hoe beter de flex komt van de spring rate en hoe je de suspension linkage in elkaar zet. Als de veren te dicht bij elkaar staan rolt de carroserie teveel.

Is waarom ik erg gecharmeerd ben van mijn antirock er gaat er ook een op de achterkant als ik er tijd en geld voor kan vinden.

Han zijn dat ik eerst een rock buggy ga bouwen dit Hammer stuf is veelste veel fun

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet als je alleen een stel assen heb van een Unimog,:(

Correct me if i'm wrong.

klopt de mog zit nog aan de assen vast en wat moet ik anders doen deze winter de jeep op een unimog zetten nee dat is te makkelijk

en weet dat deze assen wel de kracht aan kunnen van het blok wat er in gaat

morgen naar de ijzerboer hier om u profiel te halen waar de longarms aan komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou ze onder de unibody zetten, daar waar nu je bumpstop zit, dan naar het as lichaam iets naar buiten.

Al een idee bij de bevestiging.

Zeer benieuwd naar het eindresultaat.

de assen komen aan een longarm set die vanuit het midden komt van de auto deze is momenteel in de maak bij schoonpa :(

de aandrijving dat baart me nog wel zorgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mooiste verbouwing die ik tegen kwam voor rear coil conversions was van iemand die een frame achter in zijn cherokee had zitten en daar airshocks aan had gezet. De shocks gingen dwars door de chassisbalken.

Hier wat links van andere verbouwingen en toebehoren.

Control Arm Ends

http://www.summitmachine.com/index.p...tomParts&cp=fj

http://www.summitmachine.com/index.p...tomParts&cp=jj

A very well built XJ w/rear coilovers

http://www.jeeps-offroad.com/reader-rigs/BadgersXJ

Even more specifically- The rear coilover swap build pictures

http://www.jeeps-offroad.com/reader-rigs/album59

Universal Rear Axle Truss- RuffStuffSpecialties

http://www.ruffstuffspecialties.com/...uss-p-118.html

http://bluetorchfab.com/store/produc...roducts_id=130

Or if you want to go another step up in quality, the D35 BlueTorchFab Truss/DiffCover

http://bluetorchfab.com/store/produc...roducts_id=164

Ballistic Fabrication- Coil Spring specific tabs

http://www.ballisticfabrication.com/...arts_c_32.htm

Dit bedrijf vind ik de beste rear coil conversion leveren. Staan ook mooie foto's op zodat je het na kan maklen.

Het wordt toch een auto zonder kenteken neem ik aan dus kan je lekker alles verbouwen eraan.

http://www.claytonoffroad.com/

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mooiste verbouwing die ik tegen kwam voor rear coil conversions was van iemand die een frame achter in zijn cherokee had zitten en daar airshocks aan had gezet. De shocks gingen dwars door de chassisbalken.

Hier wat links van andere verbouwingen en toebehoren.

Control Arm Ends

http://www.summitmachine.com/index.p...tomParts&cp=fj

http://www.summitmachine.com/index.p...tomParts&cp=jj

A very well built XJ w/rear coilovers

http://www.jeeps-offroad.com/reader-rigs/BadgersXJ

Even more specifically- The rear coilover swap build pictures

http://www.jeeps-offroad.com/reader-rigs/album59

Universal Rear Axle Truss- RuffStuffSpecialties

http://www.ruffstuffspecialties.com/...uss-p-118.html

http://bluetorchfab.com/store/produc...roducts_id=130

Or if you want to go another step up in quality, the D35 BlueTorchFab Truss/DiffCover

http://bluetorchfab.com/store/produc...roducts_id=164

Ballistic Fabrication- Coil Spring specific tabs

http://www.ballisticfabrication.com/...arts_c_32.htm

Dit bedrijf vind ik de beste rear coil conversion leveren. Staan ook mooie foto's op zodat je het na kan maklen.

Het wordt toch een auto zonder kenteken neem ik aan dus kan je lekker alles verbouwen eraan.

http://www.claytonoffroad.com/

net weer thuis van de ijzerboer

wil hem wel laten keuren voor de apk maar dat is nog wel heel ver weg eerst ruimte maken in de schuur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik ben toen met mijn xj ook bezig geweest om achter coils te plaatsen en heb toen lopen zoeken op amerikaanse forums. Tevens ben ik bijgepraat door de RDW. Het systeem van clayton was verreweg het beste maar niet haabaar omdat je dan in je chassisbalken moet zagen. Zagen in je balken vinden ze niet zo fijn bij de RDW en als ik dat ging doen moest de wagen uitgebreid gekeurd worden in Lelystad. Dat risico wilde ik niet nemen.

Hoe wil jij het probleem met de breedte van de unimog assen aanpakken tov de maatvoering van de assen nu onder je cherokee als je hem op kenteken wil hebben en houden? Ga je de assen inkorten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben nu bezig met de assen van een 404 die moeten onder de xj das niet echt een probleem.

echter nu wil ik spiraal veren achter net als de mog.

maar waar te plaatsen gewoon aan de buitenkant of zal ik ze verder naar binnen doen ivm meer flex.

iemand er ervaring mee zal morgen even wat foto,s maken van de assen en de xj is nu nog geheel orgineel :lol:

mooi project! ben erg benieuwd. Heb je een beetje snelle assen? normaal is toch iets van 1 op 7?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik ben toen met mijn xj ook bezig geweest om achter coils te plaatsen en heb toen lopen zoeken op amerikaanse forums. Tevens ben ik bijgepraat door de RDW. Het systeem van clayton was verreweg het beste maar niet haabaar omdat je dan in je chassisbalken moet zagen. Zagen in je balken vinden ze niet zo fijn bij de RDW en als ik dat ging doen moest de wagen uitgebreid gekeurd worden in Lelystad. Dat risico wilde ik niet nemen.

Hoe wil jij het probleem met de breedte van de unimog assen aanpakken tov de maatvoering van de assen nu onder je cherokee als je hem op kenteken wil hebben en houden? Ga je de assen inkorten?

assen blijven gewoon de zelfde breedte houden apk op de breedte zie ik niet echt als een probleem en ga ook niet zagen in de balken

wel word er een balk bij in gelast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

assen blijven gewoon de zelfde breedte houden apk op de breedte zie ik niet echt als een probleem en ga ook niet zagen in de balken

wel word er een balk bij in gelast

Waarom zie jij de assen ivm de breedte niet als een probleem? Ze zijn toch een behoorlijk stuk breder als de standaard assen onder een cherokee. met de breedste fenders voor een cherokee zullen je banden nog steeds een behoorlijk stuk uitsteken. De 3 cm regeling kan je dan toch nooit halen voor de apk?

Ik wist niet dat unimog ook assen leverde met het huis aan verschillende kanten. Ik dacht dat de unimog assen aan de voorkant altijd het huis aan de bijrijderskant hadden maar ik zag net dat dat niet zo is.

Hier een foto van deze assen onder een wrangler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zie jij de assen ivm de breedte niet als een probleem? Ze zijn toch een behoorlijk stuk breder als de standaard assen onder een cherokee. met de breedste fenders voor een cherokee zullen je banden nog steeds een behoorlijk stuk uitsteken. De 3 cm regeling kan je dan toch nooit halen voor de apk?

Ik wist niet dat unimog ook assen leverde met het huis aan verschillende kanten. Ik dacht dat de unimog assen aan de voorkant altijd het huis aan de bijrijderskant hadden maar ik zag net dat dat niet zo is.

Hier een foto van deze assen onder een wrangler.

de fenders kun je zelf maken apk keuren en dan er weer af halen smalle banden monteren unimog heeft ook 9/20 velg dus

en ja de mog assen hebben zowel links als rechts en in het midden de diffs

overbrenging is 7.14 dus word lekker op 38 ers rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb even de 404 huizen gecheckt die hier liggen, offset voor voor en achter is nagenoeg gelijk. De vooras heeft het diff aan de bestuuderskant de achteras heeft het diff aan de passagierskant. Heb hier ook al eens een setje 401's gehad, waren een stuk smaller maar diff positie net zoals de 404.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de fenders kun je zelf maken apk keuren en dan er weer af halen smalle banden monteren unimog heeft ook 9/20 velg dus

en ja de mog assen hebben zowel links als rechts en in het midden de diffs

overbrenging is 7.14 dus word lekker op 38 ers rijden

Ja die assen zullen geen last hebben met die banden. Wat ik zelf merkte toen ik een 4.88 erin had zitten met 37 inch banden was dat de motor aardig warm werd als ik op de snelweg met een gangetje van 100 a 110 rond reed. Ik weet dat de meeste unimogs blij mogen zijn als ze 90 halen. Dat zal niet anders zijn bij jouw cherokee waarschijnlijk. Ook heb ik wel eens gelezen dat de koeling bij die assen wel eens voor problemen zorgt als je er vaker mee op de snelweg ga rijden. Dat schijnen de laplander assen beter voor elkaar te hebben.

Hier een link naar wat info en de moeglijkheden met portal axles.

http://www.fourwheeler.biz/forum/viewtopic.php?f=39&p=122

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja die assen zullen geen last hebben met die banden. Wat ik zelf merkte toen ik een 4.88 erin had zitten met 37 inch banden was dat de motor aardig warm werd als ik op de snelweg met een gangetje van 100 a 110 rond reed. Ik weet dat de meeste unimogs blij mogen zijn als ze 90 halen. Dat zal niet anders zijn bij jouw cherokee waarschijnlijk. Ook heb ik wel eens gelezen dat de koeling bij die assen wel eens voor problemen zorgt als je er vaker mee op de snelweg ga rijden. Dat schijnen de laplander assen beter voor elkaar te hebben.

Hier een link naar wat info en de moeglijkheden met portal axles.

http://www.fourwheeler.biz/forum/viewtopic.php?f=39&p=122

dat verhaal over die warmte klopt wel maar daar kan ik mee leven ach en als je 70 rijd hier in nederland dan mag je al blij zijn de auto word niet voor de snelweg gemaakt dan had ik wel snelloopassen gekocht en schijfremmen voor en achter al wil ik de vooras wel met schijven maken maar eerst maar zien dat ik ze er onder krijg zal het fototoestel opladen:yes: en jullie op de hoogte houden

eerste wat er gaat gebeuren is de assen kaal maken beugels maken voor de schokbrekers en de remmerij in orde maken

alvast bedankt voor de linkjes is altijd welkom als de zooi er onder zit dan is de zj aan de beurt :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rammie, waarom gebruik jij niet assen van een volvo laplander.

Deze worden vaker onder een wrangler gezet of XJ. Zijn snaller en geschikt voor grote banden. 38"

nou groeten maar weer:bye1:

de volvo assen kosten een hoop de mogs niet mogs spullen op de bult hier in drenthe

wil gewoon breed de breedte word ongeveer 214cm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...