Ramstein Geplaatst October 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2009 (bewerkt) ben nu bezig met de assen van een 404 die moeten onder de xj das niet echt een probleem. echter nu wil ik spiraal veren achter net als de mog. maar waar te plaatsen gewoon aan de buitenkant of zal ik ze verder naar binnen doen ivm meer flex. iemand er ervaring mee zal morgen even wat foto,s maken van de assen en de xj is nu nog geheel orgineel October 18, 2009 bewerkt door Ramstein word de zj ipv de xj Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst October 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2009 Zou ze onder de unibody zetten, daar waar nu je bumpstop zit, dan naar het as lichaam iets naar buiten. Al een idee bij de bevestiging. Zeer benieuwd naar het eindresultaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst October 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2009 als je de veren teveel naar binne zet verlies je stability. hoe dichter bij de wielen hoe beter de flex komt van de spring rate en hoe je de suspension linkage in elkaar zet. Als de veren te dicht bij elkaar staan rolt de carroserie teveel. Is waarom ik erg gecharmeerd ben van mijn antirock er gaat er ook een op de achterkant als ik er tijd en geld voor kan vinden. Han zijn dat ik eerst een rock buggy ga bouwen dit Hammer stuf is veelste veel fun Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GJ_ Geplaatst October 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2009 is het niet eenvoudiger om een XJ body op een unimog te zetten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cannonball Geplaatst October 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2009 is het niet eenvoudiger om een XJ body op een unimog te zetten? Niet als je alleen een stel assen heb van een Unimog, Correct me if i'm wrong. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst October 9, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2009 Niet als je alleen een stel assen heb van een Unimog,Correct me if i'm wrong. klopt de mog zit nog aan de assen vast en wat moet ik anders doen deze winter de jeep op een unimog zetten nee dat is te makkelijk en weet dat deze assen wel de kracht aan kunnen van het blok wat er in gaat morgen naar de ijzerboer hier om u profiel te halen waar de longarms aan komen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst October 9, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2009 Zou ze onder de unibody zetten, daar waar nu je bumpstop zit, dan naar het as lichaam iets naar buiten.Al een idee bij de bevestiging. Zeer benieuwd naar het eindresultaat. de assen komen aan een longarm set die vanuit het midden komt van de auto deze is momenteel in de maak bij schoonpa de aandrijving dat baart me nog wel zorgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst October 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2009 Portaalassen hebben veel meer moment bij accelereren en remmen. Hoe ga je dat opvangen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst October 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2009 even verplaatst naar een meer technisch forum. kom binnenkort wel kijken hoe het gaat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst October 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 10, 2009 Hij gaat vermoedelijk een 4 link long arm gebruiken en als dat goed gedaan word houd dat de achter as netjes in het gareel voor is het meestal een 3 link met een panhard bar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 10, 2009 (bewerkt) De mooiste verbouwing die ik tegen kwam voor rear coil conversions was van iemand die een frame achter in zijn cherokee had zitten en daar airshocks aan had gezet. De shocks gingen dwars door de chassisbalken. Hier wat links van andere verbouwingen en toebehoren. Control Arm Ends http://www.summitmachine.com/index.p...tomParts&cp=fj http://www.summitmachine.com/index.p...tomParts&cp=jj A very well built XJ w/rear coilovers http://www.jeeps-offroad.com/reader-rigs/BadgersXJ Even more specifically- The rear coilover swap build pictures http://www.jeeps-offroad.com/reader-rigs/album59 Universal Rear Axle Truss- RuffStuffSpecialties http://www.ruffstuffspecialties.com/...uss-p-118.html http://bluetorchfab.com/store/produc...roducts_id=130 Or if you want to go another step up in quality, the D35 BlueTorchFab Truss/DiffCover http://bluetorchfab.com/store/produc...roducts_id=164 Ballistic Fabrication- Coil Spring specific tabs http://www.ballisticfabrication.com/...arts_c_32.htm Dit bedrijf vind ik de beste rear coil conversion leveren. Staan ook mooie foto's op zodat je het na kan maklen. Het wordt toch een auto zonder kenteken neem ik aan dus kan je lekker alles verbouwen eraan. http://www.claytonoffroad.com/ October 10, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst October 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 10, 2009 De mooiste verbouwing die ik tegen kwam voor rear coil conversions was van iemand die een frame achter in zijn cherokee had zitten en daar airshocks aan had gezet. De shocks gingen dwars door de chassisbalken.Hier wat links van andere verbouwingen en toebehoren. Control Arm Ends http://www.summitmachine.com/index.p...tomParts&cp=fj http://www.summitmachine.com/index.p...tomParts&cp=jj A very well built XJ w/rear coilovers http://www.jeeps-offroad.com/reader-rigs/BadgersXJ Even more specifically- The rear coilover swap build pictures http://www.jeeps-offroad.com/reader-rigs/album59 Universal Rear Axle Truss- RuffStuffSpecialties http://www.ruffstuffspecialties.com/...uss-p-118.html http://bluetorchfab.com/store/produc...roducts_id=130 Or if you want to go another step up in quality, the D35 BlueTorchFab Truss/DiffCover http://bluetorchfab.com/store/produc...roducts_id=164 Ballistic Fabrication- Coil Spring specific tabs http://www.ballisticfabrication.com/...arts_c_32.htm Dit bedrijf vind ik de beste rear coil conversion leveren. Staan ook mooie foto's op zodat je het na kan maklen. Het wordt toch een auto zonder kenteken neem ik aan dus kan je lekker alles verbouwen eraan. http://www.claytonoffroad.com/ net weer thuis van de ijzerboer wil hem wel laten keuren voor de apk maar dat is nog wel heel ver weg eerst ruimte maken in de schuur Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 10, 2009 Hoi, Ik ben toen met mijn xj ook bezig geweest om achter coils te plaatsen en heb toen lopen zoeken op amerikaanse forums. Tevens ben ik bijgepraat door de RDW. Het systeem van clayton was verreweg het beste maar niet haabaar omdat je dan in je chassisbalken moet zagen. Zagen in je balken vinden ze niet zo fijn bij de RDW en als ik dat ging doen moest de wagen uitgebreid gekeurd worden in Lelystad. Dat risico wilde ik niet nemen. Hoe wil jij het probleem met de breedte van de unimog assen aanpakken tov de maatvoering van de assen nu onder je cherokee als je hem op kenteken wil hebben en houden? Ga je de assen inkorten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
goose Geplaatst October 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 10, 2009 ben nu bezig met de assen van een 404 die moeten onder de xj das niet echt een probleem. echter nu wil ik spiraal veren achter net als de mog. maar waar te plaatsen gewoon aan de buitenkant of zal ik ze verder naar binnen doen ivm meer flex. iemand er ervaring mee zal morgen even wat foto,s maken van de assen en de xj is nu nog geheel orgineel mooi project! ben erg benieuwd. Heb je een beetje snelle assen? normaal is toch iets van 1 op 7? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst October 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 10, 2009 mooi project! ben erg benieuwd. Heb je een beetje snelle assen? normaal is toch iets van 1 op 7? yep 1 op 7 ongeveer hoeft niet snel te zijn maar sterk je kunt hier toch niet hard rijden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst October 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 10, 2009 Hoi,Ik ben toen met mijn xj ook bezig geweest om achter coils te plaatsen en heb toen lopen zoeken op amerikaanse forums. Tevens ben ik bijgepraat door de RDW. Het systeem van clayton was verreweg het beste maar niet haabaar omdat je dan in je chassisbalken moet zagen. Zagen in je balken vinden ze niet zo fijn bij de RDW en als ik dat ging doen moest de wagen uitgebreid gekeurd worden in Lelystad. Dat risico wilde ik niet nemen. Hoe wil jij het probleem met de breedte van de unimog assen aanpakken tov de maatvoering van de assen nu onder je cherokee als je hem op kenteken wil hebben en houden? Ga je de assen inkorten? assen blijven gewoon de zelfde breedte houden apk op de breedte zie ik niet echt als een probleem en ga ook niet zagen in de balken wel word er een balk bij in gelast Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2009 assen blijven gewoon de zelfde breedte houden apk op de breedte zie ik niet echt als een probleem en ga ook niet zagen in de balken wel word er een balk bij in gelast Waarom zie jij de assen ivm de breedte niet als een probleem? Ze zijn toch een behoorlijk stuk breder als de standaard assen onder een cherokee. met de breedste fenders voor een cherokee zullen je banden nog steeds een behoorlijk stuk uitsteken. De 3 cm regeling kan je dan toch nooit halen voor de apk? Ik wist niet dat unimog ook assen leverde met het huis aan verschillende kanten. Ik dacht dat de unimog assen aan de voorkant altijd het huis aan de bijrijderskant hadden maar ik zag net dat dat niet zo is. Hier een foto van deze assen onder een wrangler. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst October 11, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2009 Waarom zie jij de assen ivm de breedte niet als een probleem? Ze zijn toch een behoorlijk stuk breder als de standaard assen onder een cherokee. met de breedste fenders voor een cherokee zullen je banden nog steeds een behoorlijk stuk uitsteken. De 3 cm regeling kan je dan toch nooit halen voor de apk?Ik wist niet dat unimog ook assen leverde met het huis aan verschillende kanten. Ik dacht dat de unimog assen aan de voorkant altijd het huis aan de bijrijderskant hadden maar ik zag net dat dat niet zo is. Hier een foto van deze assen onder een wrangler. de fenders kun je zelf maken apk keuren en dan er weer af halen smalle banden monteren unimog heeft ook 9/20 velg dus en ja de mog assen hebben zowel links als rechts en in het midden de diffs overbrenging is 7.14 dus word lekker op 38 ers rijden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst October 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2009 Heb even de 404 huizen gecheckt die hier liggen, offset voor voor en achter is nagenoeg gelijk. De vooras heeft het diff aan de bestuuderskant de achteras heeft het diff aan de passagierskant. Heb hier ook al eens een setje 401's gehad, waren een stuk smaller maar diff positie net zoals de 404. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2009 (bewerkt) de fenders kun je zelf maken apk keuren en dan er weer af halen smalle banden monteren unimog heeft ook 9/20 velg dus en ja de mog assen hebben zowel links als rechts en in het midden de diffs overbrenging is 7.14 dus word lekker op 38 ers rijden Ja die assen zullen geen last hebben met die banden. Wat ik zelf merkte toen ik een 4.88 erin had zitten met 37 inch banden was dat de motor aardig warm werd als ik op de snelweg met een gangetje van 100 a 110 rond reed. Ik weet dat de meeste unimogs blij mogen zijn als ze 90 halen. Dat zal niet anders zijn bij jouw cherokee waarschijnlijk. Ook heb ik wel eens gelezen dat de koeling bij die assen wel eens voor problemen zorgt als je er vaker mee op de snelweg ga rijden. Dat schijnen de laplander assen beter voor elkaar te hebben. Hier een link naar wat info en de moeglijkheden met portal axles. http://www.fourwheeler.biz/forum/viewtopic.php?f=39&p=122 October 11, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst October 11, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2009 Ja die assen zullen geen last hebben met die banden. Wat ik zelf merkte toen ik een 4.88 erin had zitten met 37 inch banden was dat de motor aardig warm werd als ik op de snelweg met een gangetje van 100 a 110 rond reed. Ik weet dat de meeste unimogs blij mogen zijn als ze 90 halen. Dat zal niet anders zijn bij jouw cherokee waarschijnlijk. Ook heb ik wel eens gelezen dat de koeling bij die assen wel eens voor problemen zorgt als je er vaker mee op de snelweg ga rijden. Dat schijnen de laplander assen beter voor elkaar te hebben.Hier een link naar wat info en de moeglijkheden met portal axles. http://www.fourwheeler.biz/forum/viewtopic.php?f=39&p=122 dat verhaal over die warmte klopt wel maar daar kan ik mee leven ach en als je 70 rijd hier in nederland dan mag je al blij zijn de auto word niet voor de snelweg gemaakt dan had ik wel snelloopassen gekocht en schijfremmen voor en achter al wil ik de vooras wel met schijven maken maar eerst maar zien dat ik ze er onder krijg zal het fototoestel opladen:yes: en jullie op de hoogte houden eerste wat er gaat gebeuren is de assen kaal maken beugels maken voor de schokbrekers en de remmerij in orde maken alvast bedankt voor de linkjes is altijd welkom als de zooi er onder zit dan is de zj aan de beurt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2009 XJ met Unimog assen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst October 11, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2009 XJ met Unimog assen kwijl kwijl :yes::wacko: dat is hem alleen dan 2 deurs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst October 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2009 Rammie, waarom gebruik jij niet assen van een volvo laplander. Deze worden vaker onder een wrangler gezet of XJ. Zijn snaller en geschikt voor grote banden. 38" nou groeten maar weer:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst October 11, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2009 Rammie, waarom gebruik jij niet assen van een volvo laplander.Deze worden vaker onder een wrangler gezet of XJ. Zijn snaller en geschikt voor grote banden. 38" nou groeten maar weer:bye1: de volvo assen kosten een hoop de mogs niet mogs spullen op de bult hier in drenthe wil gewoon breed de breedte word ongeveer 214cm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.