Spring naar bijdragen

Wielen vast met bochten


Recommended Posts

Een maatje van me heeft een Grand gekocht 94 emt een 5.2L V8 motor

Nou doet zich het volgende probleem voor

Bij scherpe bochten slaan/blokkeren de wiel(en) achter meer dan voor vast

Er is al gezegt dat het waarschrijnlijk de tussenbak is wie kan ons helpen en hoe duur is een tussenbak.

Als jullie meer gegevens nodig hebben hoor ik het graag

Groetjes en bvd

Loek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Loek,

Dit euvel heb ik ook met mijn ZJ van '98, visco al vervangen, bel maar met jeeped voor info.

Als je ongeveer 10 "achtjes" draait, stationair of net sneller, moet je achteras weer olie in je limmited slip hebben, dan is het weer beter, ik heb het op de veharde weg gedaan, misschien is in het terrein beter?

Blijft echter schokken, gekraak is weg!

Groeten Henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok dus er zijn nog meer oties??:(

Vast wel. Net als in de XJ moet er in het achterdiff LS-toevoeging bij de olie. Het voordiff. mag ook, maar is niet nodig. Zonde toevoeging kan het wel eens kraken en piepen in de bochten. Maar ik nam aan dat je dat als ervaren XJ-rijder wel wist.

Hoewel: de visco geef ik ook een goede kans, net als Ed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel het probleem is dat i het eigenlijk pas doet als je gaat inparkeren, moet eerlijk zeggen dat ik nog niet zulke problemen heb gehad met me XJtje de probleemjes die ik had waren makelijk te verhelpen ben ook dik tevreden over me XJ maar dit is een grand cher van een maat (Leo) van me net gekochtWe gaan wel ff de toevoeging proberen kijken wat er uit komt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Loek,

Ik heb dit probleem ook gehad en heb er eerst een andere visco ingezet,

dit is trouwens niet zo moeilijk maar ik heb wel de tussenbak er onder vandaan gehaald en de visco op de werkbank vervangen.

Hierna was het euvel echter niet verholpen en ik heb toen de achteras laten reviceren omdat deze ook begon te kraken.

De achteras was toen weer op en top maar het wringen bleef.

Ik heb toen de tussenbak vervangen door een NP231 welk o.a te vinden is onder de wrangler.

Hierdoor rij ik op de weg in 2WD en kan ik eventueel de vooras bijschakelen.

Hierna waren alle problemen voorbij en heb ik de NP249 verkocht.

Het is wel even werk om de schakelstangen weer goed af te stellen als je de gehele range van de tussenbak wil kunnen gebruiken, maar mij is dit ook gelukt.

Succes:thumbsup::wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok ik ga dit ff doorgeven thanks

Hallo Loek,

Ik heb dit probleem ook gehad en heb er eerst een andere visco ingezet,

dit is trouwens niet zo moeilijk maar ik heb wel de tussenbak er onder vandaan gehaald en de visco op de werkbank vervangen.

Hierna was het euvel echter niet verholpen en ik heb toen de achteras laten reviceren omdat deze ook begon te kraken.

De achteras was toen weer op en top maar het wringen bleef.

Ik heb toen de tussenbak vervangen door een NP231 welk o.a te vinden is onder de wrangler.

Hierdoor rij ik op de weg in 2WD en kan ik eventueel de vooras bijschakelen.

Hierna waren alle problemen voorbij en heb ik de NP249 verkocht.

Het is wel even werk om de schakelstangen weer goed af te stellen als je de gehele range van de tussenbak wil kunnen gebruiken, maar mij is dit ook gelukt.

Succes:thumbsup::wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...