Loek Cherokee Geplaatst October 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2009 Een maatje van me heeft een Grand gekocht 94 emt een 5.2L V8 motor Nou doet zich het volgende probleem voor Bij scherpe bochten slaan/blokkeren de wiel(en) achter meer dan voor vast Er is al gezegt dat het waarschrijnlijk de tussenbak is wie kan ons helpen en hoe duur is een tussenbak. Als jullie meer gegevens nodig hebben hoor ik het graag Groetjes en bvd Loek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2009 Staan hij niet stiekum in 4wd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loek Cherokee Geplaatst October 2, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2009 Staan hij niet stiekum in 4wd? Dacht ik ook maar dat is het niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst October 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2009 Ik ga voor de viscokoppeling Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loek Cherokee Geplaatst October 2, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2009 Is die makkelijk te vervangen of is het beter een andere tussenbak er in te gooien of zijn we dan verkeerd bezig? Ik ga voor de viscokoppeling Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hendrik Geplaatst October 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2009 Hoi Loek, Dit euvel heb ik ook met mijn ZJ van '98, visco al vervangen, bel maar met jeeped voor info. Als je ongeveer 10 "achtjes" draait, stationair of net sneller, moet je achteras weer olie in je limmited slip hebben, dan is het weer beter, ik heb het op de veharde weg gedaan, misschien is in het terrein beter? Blijft echter schokken, gekraak is weg! Groeten Henk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst October 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2009 ja heb dit ook pas, ik heb de olie in de diff's vervangen maar hielp niet... zal wel die visco koppeling zijn... een handige howto om dit te fixxen? iemand? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst October 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2009 Laat ik nu denken dat de WJ een heel ander soort tussenbak heeft zonder die gewraakte visco.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loek Cherokee Geplaatst October 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2009 Is het makelijk dat ding te vervangen weet iemand dat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst October 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2009 Laat ik nu denken dat de WJ een heel ander soort tussenbak heeft zonder die gewraakte visco.. :( Over visco's staat het "halve" forum vol....hoewel we de laatste tijd redelijk "visco-loos" doorgekomen zijn... Zoek ff op dit forum, je vind vast wat. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loek Cherokee Geplaatst October 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2009 Ok dank je topic kan dicht wat mij betreft:) Bedankt mensen voor de info:bye1: :(Over visco's staat het "halve" forum vol....hoewel we de laatste tijd redelijk "visco-loos" doorgekomen zijn... Zoek ff op dit forum, je vind vast wat. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst October 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2009 Waarom sluiten? Hyeclass heeft nog geen antwoord op zijn probleem Hij maakt vermelding van nieuwe olie in de diffs, maar heeft hij ook aan de LS toevoeging gedacht? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loek Cherokee Geplaatst October 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2009 ok dus er zijn nog meer oties?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst October 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2009 ok dus er zijn nog meer oties?? Vast wel. Net als in de XJ moet er in het achterdiff LS-toevoeging bij de olie. Het voordiff. mag ook, maar is niet nodig. Zonde toevoeging kan het wel eens kraken en piepen in de bochten. Maar ik nam aan dat je dat als ervaren XJ-rijder wel wist. Hoewel: de visco geef ik ook een goede kans, net als Ed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loek Cherokee Geplaatst October 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2009 Wel het probleem is dat i het eigenlijk pas doet als je gaat inparkeren, moet eerlijk zeggen dat ik nog niet zulke problemen heb gehad met me XJtje de probleemjes die ik had waren makelijk te verhelpen ben ook dik tevreden over me XJ maar dit is een grand cher van een maat (Leo) van me net gekochtWe gaan wel ff de toevoeging proberen kijken wat er uit komt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst October 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2009 Waarom sluiten?Hyeclass heeft nog geen antwoord op zijn probleem Hij maakt vermelding van nieuwe olie in de diffs, maar heeft hij ook aan de LS toevoeging gedacht? was ik vergeten vermelden, heb bij beide diffs ook ls bij gedaan ook al moet dat niet bij de voorste Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marco leunk Geplaatst October 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2009 Hallo Loek, Ik heb dit probleem ook gehad en heb er eerst een andere visco ingezet, dit is trouwens niet zo moeilijk maar ik heb wel de tussenbak er onder vandaan gehaald en de visco op de werkbank vervangen. Hierna was het euvel echter niet verholpen en ik heb toen de achteras laten reviceren omdat deze ook begon te kraken. De achteras was toen weer op en top maar het wringen bleef. Ik heb toen de tussenbak vervangen door een NP231 welk o.a te vinden is onder de wrangler. Hierdoor rij ik op de weg in 2WD en kan ik eventueel de vooras bijschakelen. Hierna waren alle problemen voorbij en heb ik de NP249 verkocht. Het is wel even werk om de schakelstangen weer goed af te stellen als je de gehele range van de tussenbak wil kunnen gebruiken, maar mij is dit ook gelukt. Succes:thumbsup: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst October 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2009 Laat ik nu denken dat de WJ een heel ander soort tussenbak heeft zonder die gewraakte visco.. Laat dit nu over een grand van '94 gaan.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst October 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2009 Laat dit nu over een grand van '94 gaan.... Effe wakker worden: het was een vraag van Hyeclass en die geeft op in een WJ uit 2003 te rijden:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loek Cherokee Geplaatst October 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2009 Ok ik ga dit ff doorgeven thanks Hallo Loek,Ik heb dit probleem ook gehad en heb er eerst een andere visco ingezet, dit is trouwens niet zo moeilijk maar ik heb wel de tussenbak er onder vandaan gehaald en de visco op de werkbank vervangen. Hierna was het euvel echter niet verholpen en ik heb toen de achteras laten reviceren omdat deze ook begon te kraken. De achteras was toen weer op en top maar het wringen bleef. Ik heb toen de tussenbak vervangen door een NP231 welk o.a te vinden is onder de wrangler. Hierdoor rij ik op de weg in 2WD en kan ik eventueel de vooras bijschakelen. Hierna waren alle problemen voorbij en heb ik de NP249 verkocht. Het is wel even werk om de schakelstangen weer goed af te stellen als je de gehele range van de tussenbak wil kunnen gebruiken, maar mij is dit ook gelukt. Succes:thumbsup: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.