Kees Walraven Geplaatst September 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2009 Jeep Grand Cherokee 4.0 limited, 1995 Probleem: de hoogste versnelling van de automaat werkt niet. Ik kocht de auto twee weken geleden in Nederland, en reed er direct mee naar Roemenie. De eerste 40km. werkten alle versnellingen. Daarna liet de hoogste het afweten, en ben ik met een snelheid van 85 km per uur, bij 2500 rpm, naar Roemenie gereden. Hier heeft een monteur het reservoir van de bak schoongemaakt, zat nogal blubber in, 5 liter nieuw olie erin, ATF 220, geloof ik, waarna alles soepeler werkte, maar vanaf nu doet de hoogste versnelling het helemaal niet meer. Het een aantal monteurs aan het denken gezet, maar ze weten niet in welke richting er gedacht moet worden. Wie wel? Vriendelijke groet, Kees Walraven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep gc remie Geplaatst September 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2009 zijn de sensors die op de bak zitten al na gekeken?? je zegt er zat nog al veel blubber in. mischien de sensors eens er uit draaien en ook schoon maken. is in ieder geval het proberen waard. baat het niet schaat het niet. susex Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kees Walraven Geplaatst September 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2009 Susex, bedankt voor je reactie. Over twee dagen ga ik naar m'n eigen stek, waar ook twee monteurs wonen die me in dit probleem bijstaan. Ik ga jouw suggestie overbrengen. Mochten er nog meer mogelijkheden zijn, vertel ze me, en we gaan ermee aan de slag. Groet, Kees. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst September 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2009 Wordt de bak te warm? Ik ben geen automaat-kenner, maar ze hebben vaak een beveiliging daar tegen. In dit geval wordt de overdrive uitgeschakeld. Filter van de bak ook vervangen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ricardo Geplaatst September 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2009 misschien de rembanden opnieuw af laten stellen ? hoeveel km staan er op de teller? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2009 Filter altijd vervangen met olie wissel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hannes Geplaatst September 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2009 Laatst had ik hetzelfde probleem met mijn 46RH bak, lijkt denk ik wel heel goed op de jouwe, alleen gemaakt om meer koppel aan te kunnen. Veel te lang mee rondgereden voor ik tijd maakte om er me op toe te leggen, maar toen het vakantie was, kon ik het eindelijk doen. Al met al bleek de kabel die aan het gasklephuis hangt en die dus de gasklepstand doorgeeft aan de automaat af te zijn. Hij lag er net naast, moeilijk te zien van ver, maar dat was wel de oorzaak. Symptomen: heel moeilijk in overdrive gaan en geen lock-up. Gevolg: olie veel te warm, versnellingsbak veel te warm. Controleer deze kabel, hopelijk is het 'maar' dit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
walver Geplaatst September 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2009 Ik wil je niet stressen maar zo te horen heb je te lang gereden met te weinig olie in de bak en heb je nu helaas een kapote bak. Laat even de olie aflopen en kijk even in de pan hoeveel slijpsel en andere troep in zit ook even het filter bekijken. maar ik ben bang dat het een andere bak wordt of revisie. Heb het helaas zelf ook meegemaakt een paar weken terug, onze dikke staat nu bij een betrouwbaar revisie adres. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kees Walraven Geplaatst September 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2009 (bewerkt) Goed, dit is al heel wat. Zal dit alles in het Roemeens vertalen, en aan de heren monteurs voorleggen. N.B. Dien ik nog te vertellen dat de olie inderdaad erg warm wordt. De monteur die de olie ververst heeft zei direct dat de olie verbrand was. Onderin zat, zoals gezegd blubber, en een weinig slijpsel. Er zit dus nu sinds een week nieuwe olie in, geen filter vervangen, en ik merkte vanavond dat, zelfs na een stadsrit, bij het openen van de motorkap er een hoop hitte vrijkwam. Dat zal dus niet normaal zijn. Groet, Kees. September 8, 2009 bewerkt door Kees Walraven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1560 Geplaatst September 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2009 alles goed leeg pompen dus alle olie eruit ook de convertisseur let op je moet dat niet droog laten lopen bij de olie radiator slang los de retour een persoon doet 1 liter olie in de vul pijp en dan 1 liter terug van de oude olie net zolang totdat je die mooie rode olie uit de slang ziet lopen daarnaa moter uit zetten en weer afvullen tot het goede niveau let op dat je genoeg olie hebt ik geloof dat al je alle oude olie eruitgooid dan heb je op ze minst 9 liter nodig o ja de kleine solenoides in de bak als je de pan eraf haalt eruit halen en schoonmaken vaak zt er drap in sterkte met de bak:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kees Walraven Geplaatst September 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2009 (bewerkt) Ik ben nu met een monteur de sensor of sensoren aan het zoeken, maar we kunnen ze niet vinden. Waar zitten ze? September 10, 2009 bewerkt door Kees Walraven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kees Walraven Geplaatst September 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2009 (bewerkt) Sorry, ik plaats een en ander dubbel. Internet werkt van geen kanten.Waar zitten de sensoren? September 10, 2009 bewerkt door Kees Walraven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep gc remie Geplaatst September 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2009 de sensors moet je zo zien zitten. ze zitten op de bak. ff de kabels volgen die naar de bak gaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erik Geplaatst September 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2009 Volgens mijn beperkte kennis zitten er geen solenoids in een 46rh, wèl in een 46re bak Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kees Walraven Geplaatst September 23, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 23, 2009 Volgende week start de volgende monteur met het zoeken naar een oplossing. Mocht dat niet lukken, dan het volgende: ik ben met die kapotte bak van Nederland naar Roemenie gereisd, ca. 2000km, dat ging. Nu moet ik over een paar weken van Roemenie naar zuid- Frankrijk, ook ongeveer 2000km. Denken jullie dat ik dat nog een keer kan wagen met die drie versnellingen en een toerental van max. 2.500 per minuut? Vriendelijke groet, Kees. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst September 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 23, 2009 Ik zou er niet zo ver meerijden, omdat de lockup niet werkt blijft je bak een paar procent slippen waardoor hij veel te warm wordt. Vermoed ook dat een sensor of kabel verkeerd signaal geeft of er inwending een kanaal verstopt zit. Spoel de bak ook eens, er zit ca 8 liter olie in de bak waarvan je bij normale olie verversing maar 4 liter eruit krijgt. Zoek maar eens naar flushen automaat ofzo, staat op forum beschreven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst September 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 23, 2009 Tjonge jonge dat klinkt niet best allemaal. Ik rij nu al heel wat jaartjes en heb gelukkig nog geen problemen met mijn bak gehad. heefd iemand wat goede tips omdat zo te houden. Ik doe al mijn onderhoud zelf maar naar mijn goed werkende bak heb ik eigenlijk nooit gekeken onder het mom van zo lang het werkt..... alvast bedankt Gr Joost:ph34r: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kees Walraven Geplaatst October 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2009 Goed, de heren technici hebben het gevonden. Het probleem wordt echter niet opgelost. er is een onderdeel nodig, en dat is in Roemenie alleen nieuw te krijgen tegen een vreselijk hoog bedrag. Het gaat om een Valve body and transfer plate assy(hier wordt het woord afgebroken) Partnumber: 52117911. Jeep Grand Cherokee 4.0i Limited bouwjaar april 1995. Op de versnellingsbak staat: Serie C-16668, en op het plaatje staat: CAV.3-W. Die 'W' staat in een gesloten vierkant vakje. Is er in Nederland een dergelijk onderdeel te koop, waar, en wat kost dat ongeveer. Ik begreep dat dat onderdeel ongeveer twee kilo weegt, dus dat is op te sturen. Overigens denk ik in de eerste plaats aan een tweedehands onderdeel. Is goedkoper. Alvast bedankt voor het meedenken. Kees. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst October 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2009 Kun jme het niet hier bestellen dan, zat Forummers die dit meer doen op die manier , Wie weet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kees Walraven Geplaatst October 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2009 Ik wil het ook in Nederland bestellen, zeg me maar waar. Kees. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst October 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2009 Ik wil het ook in Nederland bestellen, zeg me maar waar.Kees. Misschien ff op te koop gevraagd zetten , kijken er meer op als deze post denk. Zelf zou ik het niet weten zo , ook de kosten van evt, transport etc, is mij niet bekend naar Romania. Maar zal wel iemand op reageren hoor !! Succes ,gr John Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2009 Misschien ff op te koop gevraagd zetten , kijken er meer op als deze post denk.Zelf zou ik het niet weten zo , ook de kosten van evt, transport etc, is mij niet bekend naar Romania. Maar zal wel iemand op reageren hoor !! Succes ,gr John Kom op John , wie verkoopt er nou ZJ produkten ? Doe eens een pm naar Ramstein , Boris, brabant4x4 of 1 van de andere verkopers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst October 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2009 (bewerkt) Kom op John , wie verkoopt er nou ZJ produkten ?Doe eens een pm naar Ramstein , Boris, brabant4x4 of 1 van de andere verkopers. Ja klopt , weet alleen niet of zij aan opsturen beginnen daarheen ?? Kan hij iig proberen lijkt me ,hoop dan dat het ook aankomt.. Heb hem al ge PMed, hoop dat het lukt zo.?? October 2, 2009 bewerkt door JOHN GRAND Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kees Walraven Geplaatst October 2, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2009 Wat betekent ZJ? Ik heb gewoon een Jeep Grand Cherokee 4.0i van april 1995. ZJ zegt me niks. Kunnen jullie me dat uitleggen? En maak je over die verzendkosten geen zorgen. Die zijn minder hoog dan je denkt. Groet, Kees. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2009 Eeen Grand Cherokee 93-98 is een ZJ, daarna wordt het WJ (99-04). Het zijn de codes waarmee de modellen in de fabriek worden aangeduid. Jij hebt dus een ZJ..... Wat betekent ZJ? Ik heb gewoon een Jeep Grand Cherokee 4.0i van april 1995. ZJ zegt me niks. Kunnen jullie me dat uitleggen? En maak je over die verzendkosten geen zorgen. Die zijn minder hoog dan je denkt.Groet, Kees. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.