Spring naar bijdragen

Erik

Forum member
  • Aantal bijdragen

    43
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Erik

  • Verjaardag 03/10/1973

Erik's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Ben wel benieuwd hoe het bevalt.. En mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat men precies heeft gedaan /vervangen, en wat het gekost heeft?
  2. Ja, klinkt mij ook als de visco, ook gehad. Tenminste als je met dat 'happen' een soort van raar hobbelen bedoelt. Zoek in dit forum maar eens op 'visco' Vervanging is plm 1000 euro, of je koopt een 2e hands tussenbak
  3. Ik denk toch dat de kosten van die olie + filter in het niet vallen bij die van de revisie van de bak. Zo niet, dan laat ik mijn bak daar ook graag reviseren!
  4. Volgens mijn beperkte kennis zitten er geen solenoids in een 46rh, wèl in een 46re bak
  5. Mijn mooie Jeep Grand Cherokee 5.2L V8 uit 1994 heeft een defect dat ik zelf niet meer klaar krijg; de automaatbak slipt. Hij gaat daarom weg; - rijdt goed, op LPG en benzine - mooie zilver kleurige carrosserie, met beige lederen interieur - 254.000 km - goede banden om bijzondere fraaie LM velgen (met slotbouten) - visco (tussenbak) is ook recent vervangen - APK tot 28/8/2009 - alarm en startonderbreking Prijs: 1750 euro Af te halen in Zuidbroek (Gr.)
  6. Nou, de bak is toch stuk blijkbaar, hij slipt alweer. Specifiek gedrag is dat ie in eerste instantie wel wil (tot mijn werk, is 25-30km), maar als ik hem daarna weer pak slipt ie gelijk, en kom ik na een kilometer bijna niet meer van m´n plek. Ik heb nog even telefonisch gesproken met een automaatbakkenspecialist (Boone, uit een ander topic opgepikt), die verwacht dat de koppelomvormer stuk is. .. ik ga maar es op zoek naar een andere 2e hands bak, als dat de moeite nog waard is..
  7. G3 gaat niet op zo´n type motor, helaas. Ik heb zelf LPG tank onder de auto hangen (80L), met behoud van een kleine benzinetank
  8. Net even bij de dealer geweest, met de vraag waarom de Overdrive het niet doet. Voorstel was om de bak even uit te lezen, maar dat is helaas niet gelukt. 2 verschillende computertjes aan een stekker gehad (aan de rechterkant bij de bestuurder onder het dashboard gevonden uiteindelijk), maar geen response op dat ding. Ik moest morgen maar even terug komen als er iemand was die er meer verstand van had. Wordt nog vervolgd dus. Jullie geen idee waarom die overdrive het niet doet? Aangezien er ook zo´n schakelaar OD on/off in het dashboard zit zou het een storing kunnen zijn in die schakelaar of waar dan ook dat die naar toe loopt op of in de bak zelf.. Komt ie misschien uit in die 3-polige stekker die aan de buitenkant op de automaatbak (vlak boven de carterpan) zit?
  9. Ja, het nivo is nu juist, voor zover ik dat (zelf dus) heb gemeten. Met een draaiende warme motor de schakelhendel wat door de versnellingen heen schakelen, dan in de neutral, peil meten en dat zit in het gebied op de peilstok met de kruisjes (net iets beneden de max).
  10. De dealer wilde me 4 liter meegeven, maar ik had de indruk dat ik meer had 'afgetapt'. Dus 6 liter meegenomen, en na een paar keer peilen en bijvullen zijn die precies op.
  11. Oké, ben ik weer. Olie en filter vervangen inmiddels, en .. tja, hij rijdt weer. Dat wil zeggen, ik kom wel een eindje, maar goed is het niet (wel beter dan eerst dus). Na een tijdje rijden valt me het volgende op: hij schakelt niet door naar de overdrive (OD on/off knopje on en off gehad) voornamelijk als de bak wat warmer wordt lijkt het dat de bak minder begint te functioneren. Dit uit zich dan in slippen, en dat is voornamelijk in bochten en na obstakels op de weg, dus ik vermoed dan dat dit is op momenten dat de bak eigenlijk wil op- of terug- schakelen. Als ik het gaspedaal dan wat rust geef wil ie na een tijdje wel weer wat tractie krijgen, en gaat ie wel weer van z'n plek, maar overtuigend is het dan ook niet. de automaatbak wordt volgens mij abnormaal heet. Kan ook liggen aan het feit dat de overdrive het niet doet, en ik dus met meer toeren (3000+) dan normaal rijd, maar ik weet niet of het daarmee verklaard kan worden. Nou, als jullie nog suggesties hebben.. Kan de Throttle valve of de afstelling van de banden (kickdown, low-reverse?), of de shift kabel er nog wat mee te maken hebben? Ik heb deze items in het hoofdstuk over de automatic gearbox in de Haynes manual gelezen, maar weet niet zeker of ze wel van toepassing zijn op mijn problemen.
  12. Bedankt so far. Het slijpsel is dus niet zodanig dat jullie achterover vallen en het duidelijk is dat de bak stuk is. Ik zal inderdaad de olie vervangen en het filter ook. De kosten vallen in het niet bij een nieuwe bak tenslotte. De donkere drap zal inderdaad wel het gevolg zijn van nooit schoonmaken. De olie is wel regelmatig ververst, maar als je de pan dan niet schoonmaakt zal dat op den duur toch wel wat troep geven.
  13. Kleine kick .. of zijn de foto's zo slecht?
  14. Ik heb net de carterpan van de automaatbak verwijderd. Ik vond de olie toch vrij donker, en bij de magneet zat wat rommel, inclusief enig slijpsel. Vooral verbaasd was ik over een laagje dikkere olie of drap op de bodem van de carterpan, donker van kleur ook. Het leek wel afgewerkte carterolie eigenlijk. Op de foto's zie je ook duidelijk de donkergrijze/zwarte kleur.. Op één van de foto's heb ik aardig wat slijpsel aan mijn vinger na een veeg met mijn vinger over de carterpanbodem. Ik schat dat er in totaal ongeveer 3 keer zoveel van dit slijpsel in het carter aanwezig was als dat er hier op mijn vinger zit. Wat denken jullie?
  15. Ik ook. Bedankt voor de tips zover
×
×
  • Nieuwe aanmaken...