Spring naar bijdragen

CJ7 aanpassen naar mijn wensen


michel1972
 Share

Recommended Posts

Na een tijd bezig geweest te zijn met het verbouwen van mijn Cherokee XJ die helemaal af is wilde ik weer eens wat anders.

Ik zag op het internet een aantal leuke CJ7's staan met diverse verschillende motoren.

Mijn voorkeur gaat uit naar een V8 maar een mooie 6 cilinder laat ik ook niet zomaar staan.

Deze cj7 met V8 heeft mijn voorkeur

Daar ga ik naar kijken.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De cj die ik heb gekocht is door een zekere Abs gebouwd te zijn. Alleen in de loop van de tijd is de staat wat achteruit gegaan van de auto. De motor was overleden en daar moest ik dus wat mee gaan doen. Er komt dus een nieuwe GM 5.7 260 pk motor in.

De huidige assen onder deze cj zijn al aangepast bij deze. Het is een dana 30 as met superior steekassen met locker en een amc20 achteras met one piece moser steekassen met schijf conversie en locker

Verder is de cj7 onder andere uitgevoerd met een rolkooi , warn lier voor en achter , hydraulisch handremsysteem , extra lichten rondom en sportstoelen.

Hier wat foto's van zoals ik hem heb opgehaald en met het nieuwe blok nog in de krat zittend.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Michiel,

Heb vandaag dezelfde motor gekocht. Na lang twijfelen (want ik kan het nog steeds niet goed plaatsen dat er zo'n groot prijsverschil zit in revisie en de prijs van deze blokken). Maar toch besloten om te kopen.

Heb jij voor mij vooraf al tips voor het overzetten van de spullen en de inbouw?

Ben eigenlijk ontzettend benieuwd of het allemaal wel gaat passen.

groeten Coen

ps, welke olie heb jij erin gegooid de eerste keer?

bewerkt door coen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Michel,

Ik had er ook al een 5.7 liter chevy inliggen. Ik heb 1850 euro voor het nieuwe blok betaald en was voor revisie gemiddeld 2500,00 euro kwijt. Vond ik toch wel een groot verschil waardoor ik even aan de kwaliteit van het nieuwe blok ging twijfelen, maar heb hem toch maar gekocht. Ik las ergens op een forum dat de prisas niet paste en dat men aan het boren c.q fresen was gegaan. Ik heb begrepen dat het om het toplagertje van de prisas ging en dat deze in verschillende maten te verkrijgen zijn. Heb jij daar iets moeten aanpassen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Coen,

Het blok koste iets bij mij iets minder maar de verschillen zijn te verwaarlozen. Alleen al de kleine dingen die erbij komen kunnen aardig oplopen. Ik heb nooit stil gestaan bij een revisie. Een revisie kwam duurder uit als een nieuw blok komen.

Ik weet dat Steven ook hetzelfde blok erin heeft zitten. Vraag hem eens wat hij moest aanpassen.

Wat voor carb heb jij erop zitten?

Hier een foto van het complete blok helemaal ingebouwd

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las ergens op een forum dat de prisas niet paste en dat men aan het boren c.q fresen was gegaan. Ik heb begrepen dat het om het toplagertje van de prisas ging en dat deze in verschillende maten te verkrijgen zijn. Heb jij daar iets moeten aanpassen?

Mijn prisas lager is iig bewerkt om het gereviseerde 350 blok te plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Michel,

Ik heb er ook en Edelbrock carburateur op zitten en Edelbrock headers. Heb alleen wel een origineel inlaatspruitstuk (gietijzer).

Die laat ik maar zitten want er moet mogelijk nog een nieuwe drukgroep incl. platen in en het kost allemaal wat.

Moet alleen nog op zoek naar een pakkingset voor de carburateur.

Ben al wel blij dat er meerdere persone al zo'n blok in hebbn en niet meteen gaan roepen dat het rommel is.

Als iemand een adres in Nederland heeft voor de pakkingset en koppelingsplaten, laat maar horen.

groeten coen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Gisterochtend bezig geweest om de velgen schoon te krijgen. Dat was niet zo makkelijk als ik dacht. Daarna de velgen gepoetst en waar nodig een likje verf gegeven.

Wat een klus zeg maar wel de moeite waard

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn vorige auto heb ik de binnenkant behandeld met het produkt http://www.protechcoating.nl/ Het beviel mij toen prima en nu heb ik het ook gebruikt in mijn cj. Het produkt verschilt niet veel van Herculiner wat veel mensen al kennen. Je kan het rollen of eventueel spuiten. Het is te verkrijgen in diverse kleuren en sterktes. Het is van belang dat je de beschrijving goed leest en uitvoerd. Dan heb je er het langste plezier van.

Ik heb dus geen ervaring met Herculiner en ik denk dat je het ermee kan vergelijken. Volgens mij is Herculiner wel iets goedkoper in de aaschaf. Ik betaalde voor de complete kit 200 euro ex btw. Ik heb ook een gele versie besteld voor de wrangler.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blok loopt prima zit nog in de inrij periode. Ik heb hem nu redelijk laag in zijn toeren staan. Als ik ga terreinrijden kan ik de afstelling iets wijzigen waardoor hij wat hoger stationair gaat draaien. Nu kan je de klappen van de motor bijna tellen bij wijze van spreken.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na ruim 48 uur de binnenkant van mijn cj7 te hebben laten harden was het tijd om alles weer te plaatsen. Ook heb ik de constructie van de achterbank iets gewijzigd.

Tevens heb ik de achterklep van de cj opgeknapt. Deze was namelijk in een niet al te goede staat. 2 bevestigingspunten bij de scharnier waren doorgerot en ook de klep zelf had al behoorlijk wat roest en rotte plekken. Heb de achterklep geschuurd , 2 nieuwe stukken erin gelast en de 2 bevestigingspunten opnieuw geplaatst. Daarna heb ik de klep ook in de kunstofcoating gezet. Dan gaat hij in ieder geval niet meer roesten.

Hier wat foto's

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb deze inmiddels vervangen voor een offroad van edelbrock en nu heb ik bij soortgelijke hellingen nog geen problemen gehad.

1825?

Na ruim 48 uur de binnenkant van mijn cj7 te hebben laten harden was het tijd om alles weer te plaatsen.

attachment.php?attachmentid=5057&d=1253275073attachment.php?attachmentid=5056&d=1253275073

Die matten zien er goed uit, welke zijn dat waar heb je die vandaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Jammer dat deze jeep alweer verkocht is:cry:, ik wist niet dat hij tekoop was:(

Hoi Aitze,

Deze jeep heeft ook niet te koop gestaan. De eigenaar van een cj8 wilde mijn jeep omdat hij hem mooi vind en ik wilde zijn jeep cj8 omdat ik die mooi vind. Zo werden wij het samen eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle ook plaatjes verdwenen???? Jammer.

Hoi Ab,

Het probleem is dat ik maar 2.62 mb aan foto's kan plaatsen hier. Gemiddeld zijn mijn foto's 40kb groot. Dat houdt dus in dat ik tussen de 60 en 70 foto's kan plaatsen. Bij de verbouwing van mijn cherokee xj heb ik meer als 250 foto's gemaakt waarvan ik er rond de 125 heb geplaatst. Toen had ik meer geheugen tot mijn beschikking als nu.

Na de wijzigingen aan de hoofdcomputer van het jeepforum is de grote van mijn bijlagen ook minder geworden. Toen ik de cj7 begon te verbouwen moest ik foto's van de xj verwijderen om foto's van de cj7 te plaatsen. En nu heb ik datzelfde probleem met de cj8. Ik moet foto's van de cj7 verwijderen om nieuwe foto's van de cj8 te kunnen plaatsen.

Dat is het nadeel als je maar 2,62 mb tot je beschikking hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...