michel1972 Geplaatst August 16, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2009 (bewerkt) Na een tijd bezig geweest te zijn met het verbouwen van mijn Cherokee XJ die helemaal af is wilde ik weer eens wat anders. Ik zag op het internet een aantal leuke CJ7's staan met diverse verschillende motoren. Mijn voorkeur gaat uit naar een V8 maar een mooie 6 cilinder laat ik ook niet zomaar staan. Deze cj7 met V8 heeft mijn voorkeur Daar ga ik naar kijken. October 16, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst August 16, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2009 nice, is de oude cj van abs zeker? Ga je nog wat a/d assen doen of laat je de originele zitten? Heb vorige jaar dezelfde chevy 350 gemonteerd (260pk versie) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 16, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2009 (bewerkt) De cj die ik heb gekocht is door een zekere Abs gebouwd te zijn. Alleen in de loop van de tijd is de staat wat achteruit gegaan van de auto. De motor was overleden en daar moest ik dus wat mee gaan doen. Er komt dus een nieuwe GM 5.7 260 pk motor in. De huidige assen onder deze cj zijn al aangepast bij deze. Het is een dana 30 as met superior steekassen met locker en een amc20 achteras met one piece moser steekassen met schijf conversie en locker Verder is de cj7 onder andere uitgevoerd met een rolkooi , warn lier voor en achter , hydraulisch handremsysteem , extra lichten rondom en sportstoelen. Hier wat foto's van zoals ik hem heb opgehaald en met het nieuwe blok nog in de krat zittend. October 16, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst August 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2009 Weer een mooi project om te volgen Michel! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
coen Geplaatst August 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2009 (bewerkt) Michiel, Heb vandaag dezelfde motor gekocht. Na lang twijfelen (want ik kan het nog steeds niet goed plaatsen dat er zo'n groot prijsverschil zit in revisie en de prijs van deze blokken). Maar toch besloten om te kopen. Heb jij voor mij vooraf al tips voor het overzetten van de spullen en de inbouw? Ben eigenlijk ontzettend benieuwd of het allemaal wel gaat passen. groeten Coen ps, welke olie heb jij erin gegooid de eerste keer? August 29, 2009 bewerkt door coen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 29, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2009 (bewerkt) Hallo Coen, Het is was bij mij gewoon plug en play. Oude blok eruit en nieuwe erin. Dat was binnen 1 dag gebeurd. Hier wat foto's October 16, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
coen Geplaatst September 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 Michel, Ik had er ook al een 5.7 liter chevy inliggen. Ik heb 1850 euro voor het nieuwe blok betaald en was voor revisie gemiddeld 2500,00 euro kwijt. Vond ik toch wel een groot verschil waardoor ik even aan de kwaliteit van het nieuwe blok ging twijfelen, maar heb hem toch maar gekocht. Ik las ergens op een forum dat de prisas niet paste en dat men aan het boren c.q fresen was gegaan. Ik heb begrepen dat het om het toplagertje van de prisas ging en dat deze in verschillende maten te verkrijgen zijn. Heb jij daar iets moeten aanpassen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 (bewerkt) Hallo Coen, Het blok koste iets bij mij iets minder maar de verschillen zijn te verwaarlozen. Alleen al de kleine dingen die erbij komen kunnen aardig oplopen. Ik heb nooit stil gestaan bij een revisie. Een revisie kwam duurder uit als een nieuw blok komen. Ik weet dat Steven ook hetzelfde blok erin heeft zitten. Vraag hem eens wat hij moest aanpassen. Wat voor carb heb jij erop zitten? Hier een foto van het complete blok helemaal ingebouwd October 16, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ThomVis Geplaatst September 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 Ik las ergens op een forum dat de prisas niet paste en dat men aan het boren c.q fresen was gegaan. Ik heb begrepen dat het om het toplagertje van de prisas ging en dat deze in verschillende maten te verkrijgen zijn. Heb jij daar iets moeten aanpassen? Mijn prisas lager is iig bewerkt om het gereviseerde 350 blok te plaatsen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 (bewerkt) Hier wat foto's van de dana 44 vooras. Zeker met de 37 inch banden is het vragen om problemen. Vandaar de aanschaf van de dana 44 vooras. October 16, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
coen Geplaatst September 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2009 Michel, Ik heb er ook en Edelbrock carburateur op zitten en Edelbrock headers. Heb alleen wel een origineel inlaatspruitstuk (gietijzer). Die laat ik maar zitten want er moet mogelijk nog een nieuwe drukgroep incl. platen in en het kost allemaal wat. Moet alleen nog op zoek naar een pakkingset voor de carburateur. Ben al wel blij dat er meerdere persone al zo'n blok in hebbn en niet meteen gaan roepen dat het rommel is. Als iemand een adres in Nederland heeft voor de pakkingset en koppelingsplaten, laat maar horen. groeten coen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2009 (bewerkt) Gisterochtend bezig geweest om de velgen schoon te krijgen. Dat was niet zo makkelijk als ik dacht. Daarna de velgen gepoetst en waar nodig een likje verf gegeven. Wat een klus zeg maar wel de moeite waard October 16, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 12, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2009 (bewerkt) Bij mijn vorige auto heb ik de binnenkant behandeld met het produkt http://www.protechcoating.nl/ Het beviel mij toen prima en nu heb ik het ook gebruikt in mijn cj. Het produkt verschilt niet veel van Herculiner wat veel mensen al kennen. Je kan het rollen of eventueel spuiten. Het is te verkrijgen in diverse kleuren en sterktes. Het is van belang dat je de beschrijving goed leest en uitvoerd. Dan heb je er het langste plezier van. Ik heb dus geen ervaring met Herculiner en ik denk dat je het ermee kan vergelijken. Volgens mij is Herculiner wel iets goedkoper in de aaschaf. Ik betaalde voor de complete kit 200 euro ex btw. Ik heb ook een gele versie besteld voor de wrangler. October 16, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
coen Geplaatst September 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2009 Michel, Wielen zien er netjes uit! Ben benieuwd of jouw blok al loopt? en zo ja loopt hij netjes? Problemen gehad met de afstelling? Groeten Coen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst September 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2009 Ziet er top uit Michel. Ga het spul deze week ook maar bestellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 14, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2009 (bewerkt) Het blok loopt prima zit nog in de inrij periode. Ik heb hem nu redelijk laag in zijn toeren staan. Als ik ga terreinrijden kan ik de afstelling iets wijzigen waardoor hij wat hoger stationair gaat draaien. Nu kan je de klappen van de motor bijna tellen bij wijze van spreken. October 16, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2009 (bewerkt) Na ruim 48 uur de binnenkant van mijn cj7 te hebben laten harden was het tijd om alles weer te plaatsen. Ook heb ik de constructie van de achterbank iets gewijzigd. Tevens heb ik de achterklep van de cj opgeknapt. Deze was namelijk in een niet al te goede staat. 2 bevestigingspunten bij de scharnier waren doorgerot en ook de klep zelf had al behoorlijk wat roest en rotte plekken. Heb de achterklep geschuurd , 2 nieuwe stukken erin gelast en de 2 bevestigingspunten opnieuw geplaatst. Daarna heb ik de klep ook in de kunstofcoating gezet. Dan gaat hij in ieder geval niet meer roesten. Hier wat foto's October 16, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ThomVis Geplaatst September 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2009 Ik heb deze inmiddels vervangen voor een offroad van edelbrock en nu heb ik bij soortgelijke hellingen nog geen problemen gehad. 1825? Na ruim 48 uur de binnenkant van mijn cj7 te hebben laten harden was het tijd om alles weer te plaatsen. Die matten zien er goed uit, welke zijn dat waar heb je die vandaan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2009 De matten van het merk Rugged Ridge komen bij Nico uit Wommels vandaan en de carberateur is een edl 1825 van edelbrock. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst September 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2009 De matten van het merk Rugged Ridge komen bij Nico uit Wommels vandaan en de carberateur is een edl 1825 van edelbrock. Top.. perfecte pasvorm!<_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst October 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 Jammer dat deze jeep alweer verkocht is:cry:, ik wist niet dat hij tekoop was:( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 Jammer dat deze jeep alweer verkocht is:cry:, ik wist niet dat hij tekoop was:( Hoi Aitze, Deze jeep heeft ook niet te koop gestaan. De eigenaar van een cj8 wilde mijn jeep omdat hij hem mooi vind en ik wilde zijn jeep cj8 omdat ik die mooi vind. Zo werden wij het samen eens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 14, 2009 Alle ook plaatjes verdwenen???? Jammer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 14, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 14, 2009 Alle ook plaatjes verdwenen???? Jammer. Hoi Ab, Het probleem is dat ik maar 2.62 mb aan foto's kan plaatsen hier. Gemiddeld zijn mijn foto's 40kb groot. Dat houdt dus in dat ik tussen de 60 en 70 foto's kan plaatsen. Bij de verbouwing van mijn cherokee xj heb ik meer als 250 foto's gemaakt waarvan ik er rond de 125 heb geplaatst. Toen had ik meer geheugen tot mijn beschikking als nu. Na de wijzigingen aan de hoofdcomputer van het jeepforum is de grote van mijn bijlagen ook minder geworden. Toen ik de cj7 begon te verbouwen moest ik foto's van de xj verwijderen om foto's van de cj7 te plaatsen. En nu heb ik datzelfde probleem met de cj8. Ik moet foto's van de cj7 verwijderen om nieuwe foto's van de cj8 te kunnen plaatsen. Dat is het nadeel als je maar 2,62 mb tot je beschikking hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 14, 2009 Sja.....hebben we het al meer over gehad...... hopelijk is dat in de toekomst niet meer nodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.