Spring naar bijdragen

Quick Disconnects


Recommended Posts

:bye1:

Hangt van je liftkit af, en vooral van je flex.

Als je veel 'flex' hebt wordt het uitveren nog beperkt door de lengte van die vastzittende kant. (swaybar die kantelt + disconnect = maximale uitslag)

Bij een kleine verhoging zal het inderdaad weinig uitmaken.

Ik gooi alles los, net zo makkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik 1 kant . eer de swaybar as helemaal recht omhoog staat heb je gigantische flex en nu hoef ik de loshangende as niet vast te maken.

In die grote gaten aan de overkant van het terrein in Gevenich na het houten bruggetje kwam ik geen flex te kort.

trek de pinnen eruit aan 1 kant en rij met mn achterwiel een bultje op en kan de stang eruit pakken.( Rubicon Express quickdisconnects)

bewerkt door dezperado
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bart, ik heb in princiepe dezelfde disconects maar op de vorige TJ had ik een Rock-Lock systeem zitten en dat werkte eigenlijk ook, 1 kant loskoppelen maar de beide reactiearmen blijven aan de as vast zitten maar kunnen afzonderlijk van elkaar bewegen. Dus als ik nu een van de disconects los koppel en dan " opberg" en de andere vast laat zitten heb je toch hetzelfde idee, of zie ik iets over het hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee dat gaat niet want als je een kant opbergt, dan zet je die dus vast aan het chassis. Tenmiste als je de "storage assembley" zoals in de gebruiksaanwijzing staat :http://www.jksmfg.com/support/install_qrd_pn2000_2001_2002.pdf gebruikt.

Dan is er nog steeds een verbinding tussen vooras en chassis! Pas als je de beide kanten losmaakt kan de vooras volledig los bewegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, het volgende heb ik uitgeprobeerd: een hy jack krik onder de zijkant van devoorbumper geplaatst en vervolgens opgekrikt tot het voorwiel los komt. Eerst met 1 disconect los toen gemeten en vervolgens met 2 disconects los maar de afstand blijft dan hetzelfde wanneer het voorwiel los komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik al zei, het gaat er maar om wat de eerste beperkende factor is. Bij een normale lift kun je vast volstaan met 1 kant losmaken...totdat je zoveel verder kan flexen dat je de gerens bereikt.

En dan?

Het punt is dat je alles mee naar beneden trekt. Hoe ver kun je uitflexen totdat je over het scharnierpunt komt? Die swaybar schiet gewoon naar voren.

Maar...

Ik snap eigenlijk de vraag niet zo goed. Wat is het probleem van twee losmaken? Hooguit een paar minuten werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is nog een heel andere reden waarom je beide kanten los zou moeten nemen, al heb ik die hier nog niet gehoord....

Wat te denken van de rubbers van de swaybar? Door de swaybar af te koppelen, krijg je veel meer flex. Gevolg is dat de swaybar ook veel meer in de rubbers draait, als je slechts één kant losmaakt. Zeker als je in diepe modder rijdt, slijt dat enorm!

Beide kanten losnemen heeft dus zeer zeker voordelen, al maakt het voor de flex geen moer uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Waarom geen Currie anti rock? goeie flex, minder body roll in het terein en geen ge eikel met ont koppelen en koppelen. Werkt goed maakt voor een stuk beter offroad gedrag bij wat hogere snel heden.

nadeel hoge prijs, draaias gaat door de buis in chassis en moet je bij Warnbumper stuk weg halen.

bij hogere snelheden in het terrein??:yes:

en 1 kant losmaken >>> Bij RE heb je een pijpje met 2 pennen dus als je dat buisje verwijderd hoef je niks vasttezetten. Bij JKS en nog een paar 1 pen en moet je het buisje omklappen en vastzetten aan de swaybar (spanbandje)

vast maken is pijpje erop en onderste pin erin ( van de Praxis 6mm)

dan achterwiel bultje op en de swaybar een tikje zodat hij boven het gat hangt. langzaam voorruit tot hij erin valt. Pen erin.

bewerkt door dezperado
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom geen Currie anti rock? goeie flex, minder body roll in het terein en geen ge eikel met ont koppelen en koppelen. Werkt goed maakt voor een stuk beter offroad gedrag bij wat hogere snel heden.

Ik heb de antirock op mijn cherokee gehad. Die heeft net als een TJ spiraalveren voor en het werkt prima in het terrein ivm niet hoeven loskoppelen en de flex die je hebt met de antirock in het terrein is ook goed maar op de openbare weg zijn de rijeigenschappen minder goed als wanneer je quick disconnects gebruikt met je bestaande swaybar. Hij voelt onzekerder aan. Dat is wat de mensen ook schrijven op de amerikaanse forums. Tevens heb je zonder quick disconnects in het terrein meer flex als wanneer je de antirock hebt. Het scheelt iets hoor.

Dus geef mij maar quick disconnects voor de openbare weg. En dat loskoppelen van de quick disconnects tijdens het offroad rijden neem ik dan voor lief want dat is redelijk vlot gebeurd. En dan vind ik het de prijs niet waard wat de antirock kost t.o.v. de disconnects.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antirock geeft meer body roll maar het rijd een stuk beter offroad voelt niet als of je op zee zit. Is ook fijn tussen trails on dirt and fire roads kan je flink snelheid houden tot je aan het volgende obstakel toe komt. Is het de enighste oplossing nee hoor maar werkt het voor mij You bet.

Meer dan genoeg flex, als de veer van zijn zitting afkomt maakt het niet veel uit of de as nog verder naar beneden gaat. Een van de redenen dat YJ's en CJ's wheel every bit as good. Voor flex dit werkt prima en rijd beter offroad met de tijd gaat er ook een antirock onder voor de achteras.

Als je 60 to 100 mile door de woestijn en bergen crossed word dat geschommel heel erg snel oud

100_3513.jpg

bewerkt door aw12345
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antirock geeft meer body roll maar het rijd een stuk beter offroad voelt niet als of je op zee zit. Is ook fijn tussen trails on dirt and fire roads kan je flink snelheid houden tot je aan het volgende obstakel toe komt. Is het de enighste oplossing nee hoor maar werkt het voor mij You bet.

Meer dan genoeg flex, als de veer van zijn zitting afkomt maakt het niet veel uit of de as nog verder naar beneden gaat. Een van de redenen dat YJ's en CJ's wheel every bit as good. Voor flex dit werkt prima en rijd beter offroad met de tijd gaat er ook een antirock onder voor de achteras.

Als je 60 to 100 mile door de woestijn en bergen crossed word dat geschommel heel erg snel oud

100_3513.jpg

Voor jou een perfecte oplossing dus. :yes:

Wij hebben helaas geen 150 km woestijn om doorheen te rijden. Het is echt een prima systeem, hoewel niet 'bulletproof' (waarschijnlijk merk-afhankelijk)

en best duur voor die paar minimale voordelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt zonder meer gelijk Currie is erg trots op hun spul.

Ik probeer de meeste Jeep spullen gebruikt te kopen.

Craigskist is hier een prima source voor gebruikte Jeep onderdelen en offroad banden en wielen

Ik neem aan dat er een typfoutje in is geslopen; Craigslist voor diegene die daar willen zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...