88Wrangler Geplaatst May 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2009 Hellow Het zal zeker wel ergens vermeld staan, maar kan ik 33ers onder mijn standaard YJ van 1990 zetten zonder dat ik de banden in de spatborden vast rijd ? Het liefst 35ers, maar dat schijnt problemen te geven met een 2.5 motor ?! Te weinig vermogen in z'n 5e versnelling. Wie heeft er ervaring mee ? Thanks, Hans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst May 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2009 zonder verhoging gaat dat niet lukken. zou hem 3" omhoog gooien op zijn minst. standaard gaan een paar 31" nog wel. denk dat het motortje ook met 33ers veel moeite gaat hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruward Geplaatst May 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2009 33 ers gaat redelijk met een 2.5 ltr, alleen op de snelweg moet je wind in de rug hebben voor de 5 de versnelling, ik hou hem gewoon in de 4, gaat prima. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
88Wrangler Geplaatst May 29, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2009 Alvast bedankt, maar dat zijn wel twee tegenstrijdige berichten. 35 ers zijn duidelijk uitgesloten. Ik wacht nog even andere ervaringen af. Grzz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2009 Alvast bedankt, maar dat zijn wel twee tegenstrijdige berichten. 35 ers zijn duidelijk uitgesloten. Ik wacht nog even andere ervaringen af. Grzz Nee, de tweede bedoeld dat je er volgens hem redelijk mee kan rijden. Het gaat echt niet zonder verhoging...en dan nog heb je bijna geen flex, dus waarom zou je het willen? Alleen voor de looks? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
YJeep Geplaatst May 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2009 Met 33ers + standaard ophanging moet je het asfalt al niet verlaten, met 35ers krijg je de banden al helemaal niet meer rond. Je hebt zowieso een verhoging nodig. 2.5L + 33ers, zoals al gezegd, 5e versnelling gebruiken is zeldzaam, verbruik is hierdoor dan ook navenant. Steek er gewoon een deftige 31" of 32" onder, gaat evengoed in terrein en motor kan dit nog aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
88Wrangler Geplaatst May 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2009 OK duidelijk. Dan gaan het 31ers worden. De 33ers zou inderdaad voor de looks zijn. Terrein kom ik zelden in, en als het al is dan nog maar in een zandbak. Iedereen bedankt !! Grzz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Border Patrol Geplaatst May 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2009 Dan zou ik toch nog daarbij 2.5" ophoogsetje van procomp proberen to scoren of iets anders samen met die 31 ers of misschien toch in de toekomst 33 ers als je dat wilt want het ziet er gewoon beter uit. want die standaard bladveertjes zijn une beetje kut Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aad V. Geplaatst May 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2009 Als het tegen zit en je bladveren zijn een beetje doorgezakt, dan passen de 31ers er al met moeite onder. Zou er dan een paar langere schommels onder zetten. Meestal net wat je nog nodig hebt om het probleem op te lossen. Rij zelf met 33ers en een 2,5 liter en het verhaal dat je zijn 5de versnelling haast niet of niet kan gebruiken klopt helemaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
88Wrangler Geplaatst May 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2009 Als het tegen zit en je bladveren zijn een beetje doorgezakt, dan passen de 31ers er al met moeite onder. Zou er dan een paar langere schommels onder zetten. Meestal net wat je nog nodig hebt om het probleem op te lossen.Rij zelf met 33ers en een 2,5 liter en het verhaal dat je zijn 5de versnelling haast niet of niet kan gebruiken klopt helemaal. Bedankt, en die schommels zijn makkelijk zelf te doen ! Iets anders, wat verbruikt zo'n 2.5 eigenlijk ? Hiervoor heb ik een 4.0 HO gehad, maar die heb ik twee jaar geleden (moeten) verkopen . Nu even niet zoveel geld voor terug een andere 4.0 maar ik moest deze zomer gewoon weer een Jeep hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst May 31, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2009 Volgens mij ontlopen ze elkaar niet eens zo veel qua verbruik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst May 31, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2009 4.0 lust net even wat meer sap maar ligt ook helemaal aan de rechtervoet, en als je zuinig wilt rijden moet je geen JEEP kopen is nou eenmaal een dure hobby:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
YJeep Geplaatst May 31, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2009 Dan zou ik toch nog daarbij 2.5" ophoogsetje van procomp proberen to scoren of iets anders samen met die 31 ers of misschien toch in de toekomst 33 ers als je dat wilt want het ziet er gewoon beter uit. want die standaard bladveertjes zijn une beetje kut Persoonlijk zou ik nooit meer voor Procomp gaan. Heb een 4"-kit steken en die is beenhard, van inveren is amper sprake. Ga er deze zomer bladveren tussenuit halen in de hoop hem wat zachter te krijgen. @ 88Wrangler , goede beslissing Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst May 31, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2009 Persoonlijk zou ik nooit meer voor Procomp gaan. Heb een 4"-kit steken en die is beenhard, van inveren is amper sprake. Ga er deze zomer bladveren tussenuit halen in de hoop hem wat zachter te krijgen. Heb ook ProComp 4" eronder zitten en vind het nogal meevallen. In het terrein doen ze het in ieder geval perfect. Heb wel bewust ES3000 shocks genomen i.p.v. ES9000. Die schijnen echt kogelhard te zijn in combinatie met deze veren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
88Wrangler Geplaatst May 31, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2009 4.0 lust net even wat meer sap maar ligt ook helemaal aan de rechtervoet, en als je zuinig wilt rijden moet je geen JEEP kopen is nou eenmaal een dure hobby:whistle: Ik weet het, dat intereseert me ook niet. Dat van de dure hobby vind ikzelf wel meevallen, het is wat je erzelf van maakt. Ik heb enkele jaren met een 88er met een 4.0 HO motor gereden. Ik heb hier nooit stukken aan gehad, misschien omdat ik niet meer vraag dan dat hij kan geven ?! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Border Patrol Geplaatst May 31, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2009 Heb zelf Es9000 en idd allemaal beetje stug maar prima zo! de mijne is trouwens rete zuinig!!! heb ook 4.0 HO Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst May 31, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2009 1 op hoeveel is retezuinig ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
88Wrangler Geplaatst May 31, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2009 Die van mij heb ik nooit zuiniger als 1:5 gekregen. Met 33ers eronder. Retezuinig ??????????????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wildthing Geplaatst June 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 4, 2009 onze 4.0 ho loopt 1 op 7 met 33ers en op de lange rit naar mammut 1 op 8,5 wel met vrouw dan achter stuur heeft denk ik niet zo,n zware rechtervoet:rolleyes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Border Patrol Geplaatst June 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 5, 2009 1 op hoeveel is retezuinig ? beetje lange stukken in de area 1 op 7 en echt lange afstanden bijv naar nijmegen ofzo hikt hij tegen 1 op 8. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartdegrave Geplaatst June 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2009 Ik heb me ook 33ers gekocht. De velgen worden nu gestraald en gepreimerd en dan maak ik ze met een zwarte lak af. Dan gaan ze onder mijn standaard 2.5l. Als je een weekje geduld hebt kan ik je vertellen of het past (volgens mij wel). Uitgezonderd van het off-road verhaal dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst June 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2009 Zonder body lift , veren lift of slijptol gaat het niet passen hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
YJeep Geplaatst June 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2009 Ik heb me ook 33ers gekocht. De velgen worden nu gestraald en gepreimerd en dan maak ik ze met een zwarte lak af.Dan gaan ze onder mijn standaard 2.5l. Als je een weekje geduld hebt kan ik je vertellen of het past (volgens mij wel). Uitgezonderd van het off-road verhaal dan. Om maar een voorbeeld te geven, een standaard YJ met 33ers : In mijn ogen past dat niet, en het trekt al helemaal op niets. Je geraakt er zelfs geen vluchtheuvel mee over... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Border Patrol Geplaatst June 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2009 Zo te zien bij de geringste gaatje of drempel zit je gelijk tegen je spatbord aan met gevolg dat hij zou kunnen breken en of scheuren. het ziet er ook niet bepaald lekker uit en die standaard bladveren zijn gewoon but. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartdegrave Geplaatst June 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2009 Toch ga ik het proberen (ben echt te eigenwijs ), en zal er verslag van doen. Ben ondertussen hard aant sparen voor een 2.5 inch bodylift. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.