Spring naar bijdragen

33ers onder standaard YJ ?!


Recommended Posts

Hellow

Het zal zeker wel ergens vermeld staan, maar kan ik 33ers onder mijn standaard YJ van 1990 zetten zonder dat ik de banden in de spatborden vast rijd ?

Het liefst 35ers, maar dat schijnt problemen te geven met een 2.5 motor ?! Te weinig vermogen in z'n 5e versnelling. Wie heeft er ervaring mee ?

Thanks, Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alvast bedankt, maar dat zijn wel twee tegenstrijdige berichten.

35 ers zijn duidelijk uitgesloten. Ik wacht nog even andere ervaringen af.

Grzz

Nee, de tweede bedoeld dat je er volgens hem redelijk mee kan rijden.

Het gaat echt niet zonder verhoging...en dan nog heb je bijna geen flex, dus waarom zou je het willen? Alleen voor de looks?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met 33ers + standaard ophanging moet je het asfalt al niet verlaten, met 35ers krijg je de banden al helemaal niet meer rond. Je hebt zowieso een verhoging nodig. 2.5L + 33ers, zoals al gezegd, 5e versnelling gebruiken is zeldzaam, verbruik is hierdoor dan ook navenant. Steek er gewoon een deftige 31" of 32" onder, gaat evengoed in terrein en motor kan dit nog aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het tegen zit en je bladveren zijn een beetje doorgezakt, dan passen de 31ers er al met moeite onder. Zou er dan een paar langere schommels onder zetten. Meestal net wat je nog nodig hebt om het probleem op te lossen.

Rij zelf met 33ers en een 2,5 liter en het verhaal dat je zijn 5de versnelling haast niet of niet kan gebruiken klopt helemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het tegen zit en je bladveren zijn een beetje doorgezakt, dan passen de 31ers er al met moeite onder. Zou er dan een paar langere schommels onder zetten. Meestal net wat je nog nodig hebt om het probleem op te lossen.

Rij zelf met 33ers en een 2,5 liter en het verhaal dat je zijn 5de versnelling haast niet of niet kan gebruiken klopt helemaal.

Bedankt, en die schommels zijn makkelijk zelf te doen ! Iets anders, wat verbruikt zo'n 2.5 eigenlijk ? Hiervoor heb ik een 4.0 HO gehad, maar die heb ik twee jaar geleden (moeten) verkopen :whistle:. Nu even niet zoveel geld voor terug een andere 4.0 maar ik moest deze zomer gewoon weer een Jeep hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zou ik toch nog daarbij 2.5" ophoogsetje van procomp proberen to scoren of iets anders samen met die 31 ers of misschien toch in de toekomst 33 ers als je dat wilt want het ziet er gewoon beter uit. want die standaard bladveertjes zijn une beetje kut

Persoonlijk zou ik nooit meer voor Procomp gaan. Heb een 4"-kit steken en die is beenhard, van inveren is amper sprake. Ga er deze zomer bladveren tussenuit halen in de hoop hem wat zachter te krijgen.

@ 88Wrangler , goede beslissing :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk zou ik nooit meer voor Procomp gaan. Heb een 4"-kit steken en die is beenhard, van inveren is amper sprake. Ga er deze zomer bladveren tussenuit halen in de hoop hem wat zachter te krijgen.

Heb ook ProComp 4" eronder zitten en vind het nogal meevallen.

In het terrein doen ze het in ieder geval perfect. Heb wel bewust ES3000 shocks genomen i.p.v. ES9000. Die schijnen echt kogelhard te zijn in combinatie met deze veren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4.0 lust net even wat meer sap maar ligt ook helemaal aan de rechtervoet, en als je zuinig wilt rijden moet je geen JEEP kopen is nou eenmaal een dure hobby:whistle:

Ik weet het, dat intereseert me ook niet. Dat van de dure hobby vind ikzelf wel meevallen, het is wat je erzelf van maakt. Ik heb enkele jaren met een 88er met een 4.0 HO motor gereden. Ik heb hier nooit stukken aan gehad, misschien omdat ik niet meer vraag dan dat hij kan geven ?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb me ook 33ers gekocht. De velgen worden nu gestraald en gepreimerd en dan maak ik ze met een zwarte lak af.

Dan gaan ze onder mijn standaard 2.5l. Als je een weekje geduld hebt kan ik je vertellen of het past (volgens mij wel).

Uitgezonderd van het off-road verhaal dan.

Om maar een voorbeeld te geven, een standaard YJ met 33ers :

2484133665_67a9d33fe2.jpg

In mijn ogen past dat niet, en het trekt al helemaal op niets. Je geraakt er zelfs geen vluchtheuvel mee over...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...