Spring naar bijdragen

hydraulische besturing


Recommended Posts

Heeft iemand al volledige hydraulische besturing opgebouwd? Ik bedoel zoals op trekkers en heftrucks zit, lekker simpel een cilindertje op de vooras een paar slangen en een orbitrol. Totale kosten minder dan 500 eur en supersterk. Het gepis en gekerm van m'n eigen stuurbekrachtiging ben ik beu.

Ik vroeg me af of het mag voor de APK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jos heeft geen assist er op gebouwd ! , maar een volledig hydraulisch systeem , dus geen stuurhuis meer !

Dat is wel een voordeel, geen dikke klonten ijzer om het huis een beetje te plek te houden, een berg stangene en armen minder. Het blijft naar mijn idee een goede oplossing. Ik ga hem eens vragen weleke onderdelen hij gebruikt heeft. dank voor de info

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb destijds een hydro assist op m'n zj gebouwd, hulpcilinder afgetapt vanaf het stuurhuis en een zwaardere pomp. Werkte perfect in combinatie met de 37" ers, kwam er zonder problemen mee door de apk.

Heb je hiervoor een ander stuurhuis gekocht of heb je ook extra kanalen geboord, net als hier. http://www.texas4x4.org/tech/steeringbox.htm.

Zo ja weet je dan ook waar je boren moet?

Hoe moet ik het me voorstellen, als je de hulpcilinder erop hebt, dan doet je stuurhuis nog maar voor 20% mee ? zit er alleen nog op voor de apk zeg maar :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik de oplossing van Ogdak wel de veiligste. Je motor zal maar uitvallen op de snelweg........

Op zich maakt het niet uit, wanneer je oliedruk wegvalt valt alleen de stuurbekrachtiging weg, je stuurhuis gaat dan werken als pomp, je pompt dus handmatig de olie naar je stuurcilinders door aan het stuur te draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je hiervoor een ander stuurhuis gekocht of heb je ook extra kanalen geboord, net als hier. http://www.texas4x4.org/tech/steeringbox.htm.

Zo ja weet je dan ook waar je boren moet?

Hoe moet ik het me voorstellen, als je de hulpcilinder erop hebt, dan doet je stuurhuis nog maar voor 20% mee ? zit er alleen nog op voor de apk zeg maar :yes:

Heb er inderdaad een ander stuurhuis voor aangeschaft, een psc 621 mr.

Waar baseer je die 20% procent op, ben die waarde nog nooit tegen gekomen.

Heb de hulp cilinder tussen as en spoorstang gemonteerd, staat het nodige over beschreven in m'n topic over de zj, zie sig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb er inderdaad een ander stuurhuis voor aangeschaft, een psc 621 mr.

Waar baseer je die 20% procent op, ben die waarde nog nooit tegen gekomen.

Heb de hulp cilinder tussen as en spoorstang gemonteerd, staat het nodige over beschreven in m'n topic over de zj, zie sig.

20% is nergens op gebaseerd, ik heb m'n stuurhuis niet verstevigd, ik wilde dat eigenlijk ook niet doen vandaar.

welke blz van je topic is het ongeveer? (tis nogal een verhaal :wub:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...