Spring naar bijdragen

Motor blijft 70C


Recommended Posts

Hallo. Mijn Jeep blijft te koud. Eerst was de temparatuurmeter erg wisselend

100C en dan weer een tijdje 90C. Dit was een voorbode!

Dus temperatuurmeter getest met weerstand apparaat (zie foto) en een nieuwe temp.zender achter op het motorblok.(rot klusje) Temperatuurmeting dus goed.

Motor blijft nu op 70C. Volgens de uitlaat rijdt het ook iets te rijk.Zwarte rand aan de eindpijp en veel te lang stoom. (oude post van mij).

Ik zal de thermostaat vervangen.;)

Wanneer ik nu een weerstand van 100 Ohm instel en aansluit op de steker ,staat mijn meter op 105C.

medium.jpgmedium.jpgmedium.jpg

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo. Mijn Jeep blijft te koud. Eerst was de temparatuurmeter erg wisselend

100C en dan weer een tijdje 90C. Dit was een voorbode!

Dus temperatuurmeter getest met weerstand apparaat (zie foto) en een nieuwe temp.zender achter op het motorblok.(rot klusje) Temperatuurmeting dus goed.

Motor blijft nu op 70C. Volgens de uitlaat rijdt het ook iets te rijk.Zwarte rand aan de eindpijp en veel te lang stoom. (oude post van mij).

Ik zal de thermostaat vervangen.;)

medium.jpg

Ik had hetzelfde probleem, maar dan andersom.

Heb dus eerst mijn thermostaat vervangen en temperatuur bleef rond de 70 graden. Ga mijn sensors maar eens meten :lol:

Vraag me toch af of de meter zelf nog een beetje betrouwbaar is.

Heb jij een tabel voor weerstandwaarden versus meterstanden ?

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kees, De zender is een weerstand , welke aarde maakt naar het motorblok. Dus geen teflon tape gebruiken!

De weerstand moet zijn bij 38C -1365 Ohm

104C -93,5 Ohm

127C - 55 Ohm

Test je meter eerst met wat losse weerstanden. bijv, 60 Ohm-125C en 100 Ohm-105C . In de stekker naar chassis.

Geklungel met een bak kokend water om de meter en de zender te testen is shit. ;)

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het probleem ook dat mijn temp nooit mooi in het midden staat. Hij blijft altijd de markering ervoor staan, winter en zomer. Garagist dacht ook dat het aan de temp sensor zou zitten maar als ik dit lees vermoed ik dat het bij mij ook eerder aan de dashbord zal liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ding geeft slechts een indicatie van de temperatuur.

Hetzelfde bij de brandstofmeter, oliedrukmeter en voltmeter....

Overigens is er in het instrumentenpanel een spanningsregelaar aanwezig. deze voorziet de meters van een gestabiliserde spanning. als die stuk is geven de meters ook te weinig of te veel aan:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...
Hallo allemaal,

Ook mijn meter staat plots op 70 graden. Mijn garage heeft de temeperatuur gemeten en 80 graden vast gesteld: niks aan de hand, normale bedrijfstemperatuur. Wat is jullie mening? Kan het kwaad? Het vervangen van een thermostaat is niet zo heel duur toch?

Dank!

Als de motortemepratuur goed is, heeft het vervangen van de thermostaat niet veel zin. Zou eerder even goed naar de temperatuursensor van de temperatuurmeter kijken. Deze willen nog wel eens gaan afwijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...