wim hoppenbrouwers Geplaatst March 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2009 (bewerkt) Hallo. Mijn Jeep blijft te koud. Eerst was de temparatuurmeter erg wisselend 100C en dan weer een tijdje 90C. Dit was een voorbode! Dus temperatuurmeter getest met weerstand apparaat (zie foto) en een nieuwe temp.zender achter op het motorblok.(rot klusje) Temperatuurmeting dus goed. Motor blijft nu op 70C. Volgens de uitlaat rijdt het ook iets te rijk.Zwarte rand aan de eindpijp en veel te lang stoom. (oude post van mij). Ik zal de thermostaat vervangen. Wanneer ik nu een weerstand van 100 Ohm instel en aansluit op de steker ,staat mijn meter op 105C. March 4, 2009 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst March 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2009 Hallo. Mijn Jeep blijft te koud. Eerst was de temparatuurmeter erg wisselend100C en dan weer een tijdje 90C. Dit was een voorbode! Dus temperatuurmeter getest met weerstand apparaat (zie foto) en een nieuwe temp.zender achter op het motorblok.(rot klusje) Temperatuurmeting dus goed. Motor blijft nu op 70C. Volgens de uitlaat rijdt het ook iets te rijk.Zwarte rand aan de eindpijp en veel te lang stoom. (oude post van mij). Ik zal de thermostaat vervangen. Ik had hetzelfde probleem, maar dan andersom. Heb dus eerst mijn thermostaat vervangen en temperatuur bleef rond de 70 graden. Ga mijn sensors maar eens meten Vraag me toch af of de meter zelf nog een beetje betrouwbaar is. Heb jij een tabel voor weerstandwaarden versus meterstanden ? Kees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst March 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2009 (bewerkt) Hallo Kees, De zender is een weerstand , welke aarde maakt naar het motorblok. Dus geen teflon tape gebruiken! De weerstand moet zijn bij 38C -1365 Ohm 104C -93,5 Ohm 127C - 55 Ohm Test je meter eerst met wat losse weerstanden. bijv, 60 Ohm-125C en 100 Ohm-105C . In de stekker naar chassis. Geklungel met een bak kokend water om de meter en de zender te testen is shit. March 3, 2009 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst March 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2009 bij mij geeft de meter binnen ook maar 70 graden aan maar gemeten in de koelvloeistof is het wel 90 graden dus bij mij zit het in de meter op het dashboord ik zou als ik jullie was maar eens een andere termometer gebruiken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst March 4, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2009 Hallo. Je hebt gelijk ,de meters in de Jeep zijn meestal@@@@@. Of je vernieuwt ze. Maar je kan ook een goede andere meter ernaast zetten. Als je alles orgineel wilt houden kan je de Jeepdashbordmeter calibreren met weerstanden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MiniMe Geplaatst March 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2009 Heb het probleem ook dat mijn temp nooit mooi in het midden staat. Hij blijft altijd de markering ervoor staan, winter en zomer. Garagist dacht ook dat het aan de temp sensor zou zitten maar als ik dit lees vermoed ik dat het bij mij ook eerder aan de dashbord zal liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2009 Het ding geeft slechts een indicatie van de temperatuur. Hetzelfde bij de brandstofmeter, oliedrukmeter en voltmeter.... Overigens is er in het instrumentenpanel een spanningsregelaar aanwezig. deze voorziet de meters van een gestabiliserde spanning. als die stuk is geven de meters ook te weinig of te veel aan:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst March 6, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2009 Hallo jeepers. Ik heb mijn thermostaat vervangen en bij een lange rit, staat nu de meter netjes op 95C en als ik stop loopt hij naar de 100C op. De oude getest in een waterkoker. Had een zeer vreemd gedrag in open en sluiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 7, 2009 Kijk!! Mooi werk! Rijden maar weer! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Veeneen Geplaatst December 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2009 Hallo allemaal, Ook mijn meter staat plots op 70 graden. Mijn garage heeft de temeperatuur gemeten en 80 graden vast gesteld: niks aan de hand, normale bedrijfstemperatuur. Wat is jullie mening? Kan het kwaad? Het vervangen van een thermostaat is niet zo heel duur toch? Dank! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2009 Hallo allemaal,Ook mijn meter staat plots op 70 graden. Mijn garage heeft de temeperatuur gemeten en 80 graden vast gesteld: niks aan de hand, normale bedrijfstemperatuur. Wat is jullie mening? Kan het kwaad? Het vervangen van een thermostaat is niet zo heel duur toch? Dank! Als de motortemepratuur goed is, heeft het vervangen van de thermostaat niet veel zin. Zou eerder even goed naar de temperatuursensor van de temperatuurmeter kijken. Deze willen nog wel eens gaan afwijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst December 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2009 Als de motortemepratuur goed is, heeft het vervangen van de thermostaat niet veel zin. Zou eerder even goed naar de temperatuursensor van de temperatuurmeter kijken. Deze willen nog wel eens gaan afwijken. Waar zit die sensor bij een 4.0 HO Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst December 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2009 Achterop de cylinderkop tegen de firewall. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst December 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2009 Achterop de cylinderkop tegen de firewall. Daar kan je lekker bij dus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.