subapresa Geplaatst February 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2009 Kan iemand vertellen welke overbrenging er in een kj zit. Lees op het lost kj forum dat er in de europese modelen al een 4.10 overbrenging zit. Klopt dit? Ben aan het uitzoeken hoe ik mijn kj ga liften en welke maximale banden maat ik kan ga rijden. (MAX 3"lift ) Maar op het lost kj forum adviseren ze een 4.10 overbrenging bij een grotere maat band,ivm de krachten. martin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst February 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2009 Voor zover ik weet is dat idd een 4.10 voor de export KJ's 2002-2005, van de CRD weet ik dit vrijwel zeker, de 2,4 en de 3,7 niet helemaal... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
subapresa Geplaatst February 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2009 Kan hier zelf niks over vinden. Weet nu dat de vooras en Dana 30 is,maar achter is mij nog onduidelijk. De verhouding kan een 3.73 of een 4.10 zijn. En bij een 2002 3.55. Weet iemand mischien een link,waar je deze informatie zou kunnen vinden. martin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2009 Ja, op de as zelf. (achter of onder het diff) Ga even kijken zou ik zeggen, zeker bij een wat nieuwere Jeep zal het allemaal nog goed leesbaar zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst June 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2009 Misschien wat voor jou mbt info http://jeepinbyal.com Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reneg8 Geplaatst June 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2009 Wellicht al eens eerder gepost, maar kijk hier maar eens bij gearing: http://en.wikibooks.org/wiki/Jeep_Liberty/Print_version Mocht je nog iets willen weten m.b.t. verhogen, mijn CRD is ongeveer 2 inch hoger d.m.v. OME lift. Groet, Reneg8 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
subapresa Geplaatst June 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2009 Bedankt voor de nieuwe informatie. Weer een paar leerzame pagina's erbij. Het is dus de 3.73 gear ratio. Nog een vraagje,mischien niet het juiste topic,maar weten jullie mischien ook waar je onderdelen per container kan laten importeren. Kan niks op internet vinden. . Na mijn verhoging wil ik met Goodyear MT/R's LT245/75/16 gaan rijden. Alleen zonder de witte letters. Hou jullie op de hoogte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fiscaal Geplaatst July 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2009 Ik rij ook op 245/75*16 ook van Goodyear. Maar niet meer de MT's. Tegenwoordig op AT's. De MT's maken mij veel te veel lawaai. Bij het irritante af. Het schijnt dat de MT's van Goodrich minder lawaai produceren. De MT's hebben overigens ook veel slechter weggedrag en geven ook een veel langere remweg en bij een natte weg heb je bijzonder weinig grip. Ik heb er een kleine 10.000 km mee gereden, maar heb ze overgedaan aan een andere Jeep-fanaat. De MT's zijn geen bandjes om dagelijks mee te rijden. Het is maar even dat je het weet. De MT is een echte terreinband en daar doet ie het dan ook super! Over de maat 245/75*16 zij nog even opgemerkt dat deze alleen maar onder de KJ past als je de wielkast vergroot. In de voorste wielkasten zit een driehoekig uitsteeksel (tussen wiel en voorportier). Die zul je moeten verwijderen of met een grote moker plat moeten slaan. Dat laatste heb ik gedaan. Doe je deze aanpassing niet, dan kun je niet sturen, de band is eenvoudig te groot. Verder zou je bij een 2 of 2,5" verhoging spoorverbreders van 3 cm kunnen gaan gebruiken. De auto komt na verhoging namelijk smaller op spoor te staan. Dit beïnvloed het rijgedrag nogal en geeft tegelijkertijd een grotere draaicirkel. De spoorverbreder heft dit op. Overigens zou het nog beter zijn een andere velg met een andere ET-waarde te monteren. NB: niet de combinatie van een 3" spoorverbreder achter met de Goodyear MT's op de standaardvelg toepassen! Oogt wel bijzonder stoer, maar ga je dan het terrein in, dat snijdt de wielkast een aardige gleuf in je banden (door ervaring wijsgeworden). De KJ van mij is nu 2.5" Skyjacker verhoogt. De originele Skyjacker schokbrekers waren na enkele maanden finaal aan gort, slap spul. Zit nu Rancho 9000RS onder. Wordt niet geleverd voor de KJ, maar is dezelfde maat als voor de Ford F150. En over de overbrenging. Niets aan wijzigen! Kost alleen maar veel geld en heeft enkel nut als je echt veel terrein gaat rijden. Ook als je regelmatig met een zware trailer zou gaan rijden (zoals ik doe) zou ik het nog niet adviseren. Het verschil in bandenmaat is daarvoor te gering. Mijn auto rijdt nu overigens 102 km op de teller als TomTom op 100 staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
subapresa Geplaatst July 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2009 Ik wil een frankenlift,met de ome hd veren en rancho dempers. En andere upper control A arms. Op de voorzijde nog een clevis lift,en achter een extra top isolater. Deze geven zeker een verhoging van 3" De punt in de wielkast kun je ook verwarmen met een verfstripper.en zo vervormen dat deze verdwijnt. Heb ook aan bfgoodrich mud-terrain t-a km2 gedacht. Rij zelf niet veel kilometers,en ben een rustige rijder. Maar als eerste zorgen voor de complete liftkit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reneg8 Geplaatst July 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2009 Wij rijden met een OME lift toch met de 245/70 R16 maat. Zeker gaat 245/75 R16, maar dan moet de pinch weld eraan geloven zoals Fiscaal al schreef. Ook achter wordt het krap bij inveren omdat het wiel door de verhoging dichter op de wielkast komt te zitten (schuift als het ware naar voren) Wegligging en comfort zijn verbeterd na de lift (wel goed laten uitlijnen). De instap wordt wel al aardig hoog voor de wat kleinere mensen onder ons. Let op met spoorverbreders i.c.m. de toch al bredere banden dan standaard. De gehele wielophanging krijgt het zwaarder te verduren. Dit uit zich in vroegtijdig versleten draagarmbussen etc. Ook de krachten op de toch al niet zo geweldige constructie v.w.b. de onderste fusee zullen toenemen. O ja, wat betreft containers en verschepen. Geen idee. Zelf hebben we enige delen meegenomen van Boulderbars in USA (waar de Frankenlift vandaan komt) en de rest hier besteld. Kost een paar centen, heb je ook wat Wellicht leuk om bij een volgend event (Zeeland?) met een aantal KJ's erbij te zijn ? Groet, Reneg8 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.