Spring naar bijdragen

Lassen aan chassis met LPG.


Rainking
 Share

Recommended Posts

ik heb een Cj5 en zit dus erg dicht op mijn stuur. Nu wil ik een stuk uit mijn spatbord zagen zodat mijn stoel verder naar achter kan. Nu wil ik het nieuwe plaatwerk er weer aan gaan lassen. Maar ik heb in mijn jeep ook een gastank is het dan wel mogelijk om aan mijn chassis te lassen of is dit geen probleem. Wie heeft hier ervaring mee of weet wat ik wel of niet kan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een Cj5 en zit dus erg dicht op mijn stuur. Nu wil ik een stuk uit mijn spatbord zagen zodat mijn stoel verder naar achter kan. Nu wil ik het nieuwe plaatwerk er weer aan gaan lassen. Maar ik heb in mijn jeep ook een gastank is het dan wel mogelijk om aan mijn chassis te lassen of is dit geen probleem. Wie heeft hier ervaring mee of weet wat ik wel of niet kan doen.

Eerst de gastank leegrijden en daarna de accu afkoppelen en dan kun je aan het lassen gaan ,geen probleem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nounou..... zo gevaarlijk is het nu ook weer niet. Je last toch niet aan de tank of de leidingen. En hij lekt toch ook niet......

K moet t eerst autoschade bedrijf nog zien dat de gastank uitbouwd bij las werk.

Maar.... op zeker gaan kan geen kwaad. Voor je eigen gemoedsrust en die van een ander, gewoon even uitbouwen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, niet te paniekerig over doen.

Benzine tank is gevaarlijker want daar zit een ontluchting op = benzinedampen = brandbaar.

Een lpg installatie is 100 % gesloten dus kan er weinig gebeuren.

Hou gewoon afstand van je tank zodat de spetters er niet steeds overheen gaan, blijft je tank ook mooier !

Inderdaad wel altijd met lassen aan je Jeep ( of andere auto ) de accupool even lostrekken !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vorig jaar is op 50m van mijn vrouw haar werk een lpg tank ontploft.

Een klusser wou rond de tank een houten kastje maken en dacht dat het geen kwaad kon om in de tank te boren:

Gevolg: voor en zijgevel woning zwaar beschadigd, auto total loss en die man zelf weggeslingerd maar bij wonder slechts licht gewond.

on topic: als je lpg tank 100% dicht is zou lassen a/d auto geen probleem mogen zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vorig jaar is op 50m van mijn vrouw haar werk een lpg tank ontploft.

Een klusser wou rond de tank een houten kastje maken en dacht dat het geen kwaad kon om in de tank te boren:

Gevolg: voor en zijgevel woning zwaar beschadigd, auto total loss en die man zelf weggeslingerd maar bij wonder slechts licht gewond.

Darwin-award.

Accupool (-) los en zorgen dat je tank een beetje koel blijft. Bij mijn oude Dodge W200 op een warme dag wel een paar gaspufjes uit het overdrukventiel zien komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...