Spring naar bijdragen

Mijn CJ 7 weer zo goed als nieuw maken.


Nico 4x4
 Share

Recommended Posts

Ik heb in 1988 een CJ 7 uit 82 gehad en deze helemaal uit elkaar gehaald laten spuiten en weer opgebouwd.

Diverse dingen aangebracht en veel terrein mee gereden in Nederland,Belgie en Frankrijk.

Weet niet of hij nog bestaat hij was wit met renegade stripping en kenteken BD-48-LP misschien iemand van dit forum?

Daarna heb ik nog een Wrangler gehad.

Een paar jaar daarna geen 4x4 gehad,maar een jaar of 9 geleden begon het weer te kriebelen en toen een Suzuki Samurai gekocht en deze helemaal verbouwd om wedstrijden mee te gaan rijden.

292Almere2006.jpg

Deze begin vorig jaar verkocht.

In december begon het weer te kriebelen en wilde weer een CJ7 hebben.

Op 7 januari auto opgehaald en toen begonnen met demonteren.

7-1-09.jpg

10-1-093-1.jpg

17-1-09.jpg

17-1-098.jpg

20-1-093.jpg

31-1-096.jpg

De oude eigenaar had al een andere body (van een Wrangler) geregeld.

De oude body was helemaal verrot.

17-1-095.jpg

Ik ben nu bezig met het chassis en de kleine dingen wat aan het chassis vastzit op te knappen.

Zodra ik weer wat verder ben komen er weer nieuwe foto's.

Maar eerst op wintersport.:bye1:

Gr Nico Michielsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 97
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

na een paar maandjes niets aan het project gedaan te hebbben ben ik vorige week weer begonnen aan het chassis:D

Ik heb een Wrangler body dus de 2 achterste steunen zaten niet op de goede plek.Deze eraf geslepen en wat naar voren geplaatst zodat ik wel alle orginele body punten kan gebruiken.

3520093.jpg

3520094.jpg

Alles gepast en diverse dingetjes eraf geslepen.

3520091.jpgWeer een stapje verder.

Nu nog een paar moeren er opnieuw inlassen en de rest aflassen dan kan alles in de verf.:yes:

Dan ga ik beginnen met de assen.

Word vervolgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Chassis is klaar morgen laatste laagje RX10 er over en hij is als nieuw.:wacko:

Binnen kant moet ik nog wel doen met Fertan maar dat is niet zoheel veel werk.

Vorige week de achteras ontdaan van roest met een komborstel op de slijpmachine.

Alles uit elkaar gehaald en los weer alles ontroest.

Stuurhuis ook ontroest.

Wat een stoffig werkje is dat toch heb het maar gedaan buiten toen er veel wind stond;).

3316520092.jpg

Toen weer met het leuke werk begonnen.

Eerst alles afgenomen met thinner.

Toen eerste laag RX 5 24 uur laten drogen en daarna met eerste laag RX10 er over heen.

Morgen tweede laag RX 10 er overheen.

Dit zijn 2 foto's van 1 laag RX10.

3720520091.jpg

3920520093.jpg3619520092.jpg

Tot zover mijn update.:P

Gr Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ok dat is heel mooi. Zelf heb ik nog niet de ruimte voor mijn wrangler maar wil het in de nabije toekomst ook doen alleen als ik kijk naar de bedrading hoeveelheden (vind ik best wel veel zo op het eerste gezicht) die er lopen zie ik de draden door het draden bos niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voordeel bij een cj is dat de zekeringkast ook een grote stekker is wat de motor ruimte en dashbord van elkaar scheidt.

De rest zijn ook veel stekkers en achter de kilometer teller zitten wel veel draadjes daarvan moet ik even een platte grondje maken.

Gewoon zoveel mogelijk met plakbandjes erop schrijven.

Waar een wil is...................

Gr Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het dash is bij de CJ idd een uitdaging. Vreselijk hoe dat allemaal aangesloten zit!

Schrijf het allemaal goed op, dan komt het goed.

Enne... zorg eventueel voor een goede massa op je grondplaat van het dash... Vooral als je de boel flink in de lak zet, wil er wel eens een massa zoekraken! Een extra drad van een blank deeltje van de body naar een blank deeltjes van je dash voorkomt dergelijke problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Ik zie er nog één.. op een foto heeft het chassis een kentekenplaat en de andere niet?

Nico .. puik werk! zit er goed uit.. heb je het chassis met rx 5 en daarna met rx 10 bewerkt en verder niks?

Niet goed gekeken Fred :whistle:, Chassis stond aan de andere kant onder de brug en met de kentekenplaat was een busje.

Idd chassis gestraald en daarna RX 5 en 2x met RX 10 afgelakt.

Binnenzijde chassis in de fertan en als ik klaar ben in de blanke was.

Gr Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Nieuwe koperen remleidingen gemonteerd.

Bak aan motor gekoppeld en in het chassis gehangen.:ph34r:

Gaat weer ergens op lijken.

7923102009.jpg

8023102009.jpg

Ben ook aan de body begonnen.

Achterklep van een CJ in de (wrangler) body geplaatst met de orginele sluitingen zoals het bij een CJ zit. (deze uit een donor CJ body geslepen):B

En de gaten van de reserve wiel houder dicht gelast en natuurlijk de vulopening aan de linkerkant een plaat ingelast.

8223102009.jpg

8423102009.jpg

8323102009.jpg

Wordt vervolgd :(

Morgen maar eens een keer kijken in Veldhoven als het weer het toelaat.

bewerkt door Nico 4x4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...