Spring naar bijdragen

KM-teller


Recommended Posts

Volgens mij is het een ZJ niet een WJ :bye1:

Maar ik ga ook voor een andere bandenmaat, al zou die dan kleiner moeten zijn als orgineel :P

Ik reed met de WJ op 30,5 ipv orgineel (235/65/17) en bij mij klopte daarmee de teller precies tov de gps navigatie. Nu weer een WJ op orginele bandenmaat en max 5 km verschil tussen teller en GPS, en altijd geeft de teller hoger aan als de GPS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Weer een wat oudere topic gevonden met een probleem die ik ook ervaar.

Km teller wijkt ongeveer 15 km af van de Nav, best veel vind ik.

Blijkt dus wel bij meerdere zo te zijn maar wat doe je er aan.

Heb gewoon de originele bandenmaat er onder volgens mij, 225/70-16, en wil dit in principe ook zo houden. Ander tandwieltje in de bak, maar wat voor een dan, neem aan dat er maar een type is en lijkt me ook niet iets met slijtage van het tandwiel te maken hebben.

Iemand de oplossing of moet ik er maar mee leren leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mijn km-teller rijd ik 120 maar volgens mijn navigatie en snelheidsmeting langs de weg (bij amsterdam) 100 kan dit komen door een afwijkende bandenmaat of is dit ergens in te stellen

Mischien dat 't aan mij ligt maar volgens mij zou hij met grotere banden MINDER i.p.v. MEER aan moeten geven...

Met een klijn beetje grotere banden zou hij dan in de buurt moeten komen van de navi en niet verder naar onder gaan duiken!.!.

Je navi gaat uit van satelieten en die liegen niet.

Normaal gesproken wijkt een km teller tussen de 4 en 8 % af maar nooit geen 20 % en zeker niet de verkeerde kant op!..

(of ben ik nu helemaal gek geworden????;);):D)

Gr.Ikke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(of ben ik nu helemaal gek geworden????;);):D)

Nope, je hebt helemaal gelijk :P

Recent voorbeeld: 100 km op de teller met 235/65-17 was 96 km op de nav.

100 km op de teller met 265/70-17 is 104 op de nav.

Volgens de bandencalculator is het verschil in omtrek 8,88% wat dus akelig dicht overeenkomt met 8km verschil.

Kortom: grotere wielen hebben een lager aantal omwentelingen bij dezelfde snelheid en dus zal de snelheidsmeter ook minder aanwijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...