Spring naar bijdragen

Vervangen kruizen van as van bak naar achteras.


Marcel79
 Share

Recommended Posts

Goedendag,

Ik was vanmiddag lekker met de vetspuit in de weer om me assen en kruizen even door te smeren om hem klaar te maken voor overloon zondag. Toen lag ik achter onder me auto om aandrijfas kruizen van de achteras te smeren. Ik denk draai hem even om de vetnippel te zoeken. En ja hoor kon ik de hele as bewegen in het kruis. Achterste kruis defect, kruis heb ik inmiddels iemand nog tips voor het vervangen hiervan.......

Ik hoor het graag ga er morgenavond mee aan de gang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 doppen en bankschroefje nodig, 1 dop kleiner als dopje van kruis, en een groter waar dop van kruis in past. vervolgens in bankschroef of pers klemmen en met de kleine dop het kruisje zo ver mogelijk in grote dop persen, dan dopje dat uitsteekt eruit trekken. vervolgens procedure herhalen zodat beide kanten de dopjes eraf zijn, nu zou die eruit moeten kunnen.

monteren is omgekeerde volgorde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alvast bedankt voor de tips.

Zijn er nog tips om de as te verwijderen achter is het denk ik een kwestie van yoke los draaien. Voor de as uit de bak vandaan trekken? En is het raadzaam om alle twee de kruizen te vervangen neem ik aan van wel.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alvast bedankt voor de tips.

Zijn er nog tips om de as te verwijderen achter is het denk ik een kwestie van yoke los draaien. Voor de as uit de bak vandaan trekken? En is het raadzaam om alle twee de kruizen te vervangen neem ik aan van wel.

;)

Yup, als je toch bezig bent .. en standaard aandrijfas zit inderdaad gewoon over een as geschoven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Allen,

Gisteravond even de kruizen van de as vervangen, viel me alles mee. Had gelukkig weer de hulp van me partner in het kwaad aad v. Met anderhalf uur was alles er weer onder. Inclusief tussenbakolie gepeild, achterremmen opgesteld, banden opgepompt, carterolie en alle andere vloeistoffen gepeild, de vetspuit even overal opgezet. Dus hij is er weer klaar voor zondag weer lekker baggeren in overloon.

Heren bedankt voor de tips, en aad weer bedankt voor je hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...