Spring naar bijdragen

Neiging tot afslaan....


Recommended Posts

Iemand enig idee hoever je de bak kan laten zakken eigenlijk?

tot de bouten afbreken mischien

ot. bedoel je voor het verlagen van de bak

of voor het sleutelen tijdelijk laten zakken op een krik oid

Met afgebroken bouten heb ik het de laatste tijd wel een beetje gehad! :whistle: nee, het gaat me erom dat ik de bak tijdelijk een stukje kan laten zakken om bij de krukassensor te kunnen komen. Van bovenaf is echt NIET te doen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 73
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 5 weeks later...

Tja, wat zal ik zeggen. Bleek een kl** klus, hebben zelfs de bak moeten laten zakken en dan nog kwamen we er niet bij....(en dus ligt de cps nog steeds op de plank) Tegelijkertijd had ik nog wat verdachte vaccumslangetjes vervangen. Of deze de veroorzaker zijn, geen idee, maar de klacht is voor 75% verdwenen. Slaat nu nog 1x per week af en koopt nog niet perfect mooi stationair. Ben dus van plan om alle vacuum slangen te gaan vervangen. Het blijft een vreemd verhaal in iedergeval :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, wat zal ik zeggen. Bleek een kl** klus, hebben zelfs de bak moeten laten zakken en dan nog kwamen we er niet bij....(en dus ligt de cps nog steeds op de plank) Tegelijkertijd had ik nog wat verdachte vaccumslangetjes vervangen. Of deze de veroorzaker zijn, geen idee, maar de klacht is voor 75% verdwenen. Slaat nu nog 1x per week af en koopt nog niet perfect mooi stationair. Ben dus van plan om alle vacuum slangen te gaan vervangen. Het blijft een vreemd verhaal in iedergeval :bye1:

't is en blijft een Jeep he. De mijne gaat nu ook weer per dag rottiger lopen, en is in de afgelopen twee weken al een keer of drie / vier afgeslagen. Telkens ook bij terug naar stationair acties (parkeren, stoplicht).

Hopelijk vind je nog eens de oplossing!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, een jeep is net als een mens, de ene dag voelt ie zich beter dan de andere <_< maarja, zo rommelen we lekker door, heerlijk toch!? :)

Ja, it's a Jeep thing, blijkbaar houden we daar van :ph34r:

Maar ook voor jou vervelend, want je was er toch al wel een tijdje van af dacht ik?

Stationair is nooit 100% geweest (wel redelijk dichtbij), maar het was een hele tijd goed. Nu gaat het weer achteruit. Het rijden gaat op zich wel goed, alleen stilstaan is niet zo'n feest. De hele auto rammelt uit elkaar door die trillingen, en hij slaat nu dus af en toe weer af.

Ik heb eerlijk gezegd nog geen fut (of tijd) gehad om dat weer te gaan onderzoeken...

Stiekum vermoed ik dat mijn LPG installatie gereinigd moet worden, en dat die dus de boel (TB & IAC) vies maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Weer een nieuwe aanvulling. Afgelopen weekend het bewuste stelschroefje tbv terugslag gasklep ingedraaid (ja, waar ik zelf van zei die nooit te mogen verdraaien volgens FSM) heb ik tot vanmorgen geen klachten gehad mbt afslaan. Liep mooi een 100tt hoger. Nog wel zo nu en dan een toerenteller die valt als een baksteen, maar pakte zich altijd weer op. Tot vanmorgen. Starte prima, sloeg aan en gelijk sloeg hij weer af. Toeren waren aan het uithalen tot tegen de 1500tt, beetje gassen, maar bleef afslaan. Stonf bijna op punt een collega te gaan bellen voor een lift. Sloeg toen aan, bleef zeer rommelig lopen en heb het erop gewaagd... ben gaan rijden en is pas beter geworden na een paar minuten bij overschakelen op gas... rommelig en een gevoel van lopen op 6/7 pootjes op werk aangekomen. En jawel, géén foutcodes. Op terugweg 3x afgeslagen (altijd bij afremmen tot stilstand nooit eerder bij deel of vollast!!) en nog steeds erg rommelig lopen. En nog steeds geen foutcodes. Vanavond ff tanken, en was nog redelijk warm, reed gelijk op gas weg. Kom ik op het huchtje alhier aanrijden en gelijk weer halen van toeren. Flink gas erop en bleef toen weer lopen....

Kan het zijn dat er een gasafluiter soms blijft plakken en rommelige loopt door 2 brandstoffen? En waarom gebeurt in g**snaam alle ellende alleen bij stationair/afremmen tot stilstand en nooit foutcodes hieromtrent????

Ow, en heb overigens ook net de computer gereset. Misschien was dit wenselijk na indraaien van het schroefje.

bewerkt door Ramon2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

De klachten worden helaas steeds frequenter, dus vandaar een kick op me eigen topic:

Weer een nieuwe aanvulling. Afgelopen weekend het bewuste stelschroefje tbv terugslag gasklep ingedraaid (ja, waar ik zelf van zei die nooit te mogen verdraaien volgens FSM) heb ik tot vanmorgen geen klachten gehad mbt afslaan. Liep mooi een 100tt hoger. Nog wel zo nu en dan een toerenteller die valt als een baksteen, maar pakte zich altijd weer op. Tot vanmorgen. Starte prima, sloeg aan en gelijk sloeg hij weer af. Toeren waren aan het uithalen tot tegen de 1500tt, beetje gassen, maar bleef afslaan. Stonf bijna op punt een collega te gaan bellen voor een lift. Sloeg toen aan, bleef zeer rommelig lopen en heb het erop gewaagd... ben gaan rijden en is pas beter geworden na een paar minuten bij overschakelen op gas... rommelig en een gevoel van lopen op 6/7 pootjes op werk aangekomen. En jawel, géén foutcodes. Op terugweg 3x afgeslagen (altijd bij afremmen tot stilstand nooit eerder bij deel of vollast!!) en nog steeds erg rommelig lopen. En nog steeds geen foutcodes. Vanavond ff tanken, en was nog redelijk warm, reed gelijk op gas weg. Kom ik op het huchtje alhier aanrijden en gelijk weer halen van toeren. Flink gas erop en bleef toen weer lopen....

Kan het zijn dat er een gasafluiter soms blijft plakken en rommelige loopt door 2 brandstoffen? En waarom gebeurt in g**snaam alle ellende alleen bij stationair/afremmen tot stilstand en nooit foutcodes hieromtrent????

Ow, en heb overigens ook net de computer gereset. Misschien was dit wenselijk na indraaien van het schroefje.

Ook de reset heeft niets geholpen. Nu bracht me iemand aan het idee dat ik wel eens ingebrande kleppen zou kunnen hebben. Zou dit mogelijk kunnen zijn; sinds 2005/ca. 70.000km rijd de auto op gas, zonder flashlube o.i.d. Is een ingebrande klep te testen?

Daarbij nog 2 vragen:

1) Wat is de juiste bougie electr afstand voor gas?

2) Is, en zo ja, hoe kun je de TPS sensor reinigen?

Wederom bedankt! :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo

heb je de bobine al is vernieuwd

de eerste keer heb ik zoiets gehad en het was mijn cps dezelfde sympthones als jou jeep nieuwe cps en het was over geen probleem meer gehad

de tweede keer hij hoeste en slaat af alles na gekeken en op het laats heb ik de bobine vernieuwd hij gaf een vonk maar niet sterk genoeg .

maar jou probleem lijkt heel veel op het eerste dus de cps

groeten hans en sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...maar jou probleem lijkt heel veel op het eerste dus de cps

groeten hans en sterkte

Hallo Hans,

De CPS was als 2e veroorzaker idd aangegeven reeds. Echter de mensen bij wie de CPS ook vervangen is hadden net iets andere klachten: ook aflsaan tijdens rijden op snelweg bijvoorbeeld, en het niet gelijk kunnen starten, en ze hadden een foutcode. Deze 3 zijn niet van toepassing bij mij. Hoe was dat bij jou?

Ontsteking, en dus bobine zweeft ook in me gedachten. Maar dat is juist het probleem, er zweven zoveel mogelijke veroorzakers door me hoofd. En om nou niet gelijk elk onderdeel te gaan kopen om te proberen :whistle: Kun je zo'n een bobine testen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit erin een V8 dezelfde bobine als in een L6? Ik heb de mijne namelijk ooit eens preventief vervangen in mijn zoektocht naar een betere motorloop. De oude (die waarschijnlijk niet defect is, want maakte geen verschil) heb ik nog liggen...

Ik ga daar even achteraan vandaag, zou mooi zijn als het zo is om ff te proberen!! :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het zelfde euvel.

Soms niks geen last en af en toe slaat hij gewoon af.

En ja dat is echt frustrerend.

Ik heb mijn dubbele startonderbreker eraf gehaald (nou, ja 1 van de dubbele dan)

En dat scheelde al een hele hoop.

Maar het euvel is er nog steeds.

Moet er toch maar een keertje mee langs de garage.

Vrouw lief wilt er zo niet meer mee rijden.

En met 3 kinderen op de achterbank kan het gevloek ook niet door de beugel.

Zal waarschijnlijk wel gewoon de gasklep schoonmaken zijn.

groeten Jack .Waardenburg (ook zo'n A2 fille rijder) haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het zelfde euvel.

Soms niks geen last en af en toe slaat hij gewoon af.

En ja dat is echt frustrerend.

Ik heb mijn dubbele startonderbreker eraf gehaald (nou, ja 1 van de dubbele dan)

En dat scheelde al een hele hoop.

Maar het euvel is er nog steeds.

Moet er toch maar een keertje mee langs de garage.

Vrouw lief wilt er zo niet meer mee rijden.

En met 3 kinderen op de achterbank kan het gevloek ook niet door de beugel.

Zal waarschijnlijk wel gewoon de gasklep schoonmaken zijn.

groeten Jack .Waardenburg (ook zo'n A2 fille rijder) haha

Je hebt een PM! :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb hetzelfde probleem met mijn 5.2.

Heb er een klassiek LPG systeem in zitten van Impco.

Heb andere bougies en luchtfilter gemonteerd, en de stappenmotor + TB gereinigd zonder resultaat.

Toen het reinigen van de stappenmotor niets opleverde, heb ik uiteindelijk gewoon de stekker van de stappenmotor uitgetrokken, en het stationair toerental geregeld via de Impco mixer.

Bij koude motor doet ie zo'n 600tr/min, bij warme motor dan wel 't dubbele.

Omdat ik de Grand gebruik voor verre verplaatsingen, en niet veel in de fille sta, zal het meerverbruik en extra slijtage van de remblokken wel meevallen.

De elektrodeafstand van de bougies wordt normaal 0,1mm kleiner gemaakt bij het rijden op LPG.

Heb je de sludge bij je verdamper al eens afgelaten? (onderkant verdamper)

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je reactie Geert,

Mijn verdamper in vorig jaar augustus vervangen, maar kan die slang er wel eens af halen en kijken wat ik tegen kom.

Heel toevallig heb net een Prins VSI installateur gebeld. Vanwege het feit dat ik geen foutcodes krijg zat ik mij te bedenken of er sensoren door beide systemen (benz/gas) gebruikt worden. Ofwel de vraag: kan het zo zijn dat er een probleem ergens in het gassysteem zit welke alleen invloed heeft op ook het benz systeem; en daardoor geen foutcode.

Volgens de man zou het mogelijk kunnen zijn!? Onder het inlaatspruitstuk zit een bepaalde plaat die wel eens wil scheuren. Eén bepaalde vacuumslang zou bij storing enorm vacuum moeten trekken. En er zitten 2 injector ontstoringskastjes welke ook wel eens willen haperen. Hier schijnt zelfs een modificatie op zijn. Kosten voor vervanging: €250,- excl. Deze storing zou ook niet uit te lezen zijn. En dan NOG is het niet zeker of klacht eruit is.... en zo blijven we bezig :wacko:

Elke dag stukje rijdend langs het Amsterdam-Rijnkanaal zet me ook wel eens aan het denken.... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb het ff stil gehouden in de zin van "afkloppen"...

Vorige week zaterdag had ik een nieuw luchtfilter erin gegooit, en de stekkers van de TPS, MAP, stappenmotor en de stappenmotor zelf gereinigd en in gespoten met contact spray, en 2 bougies eruit getrokken om te controleren. Nu, ruim een week later, is het me NIET meer gebeurd dat de auto afsloeg!!! :wub: Wel nog terugval in toeren en af en toe rommelig stationair, maar niet meer afslaan.

Ongetwijfeld heb ik dus iets getrickerd wat een hele verbetering heeft opgeleverd...

Ik had op een gegeven moment het vermoeden dat het iets met vocht te maken had, want op die vochtige ochtenden sloeg de motor gelijk na aanslaan weer af en galopeerde. Ook dit heeft hij niet meer gedaan.

Het is dus zeker nog niet 100% goed, maar een HELE verbetering. Nog nog achter halen "wat ut um deed".... :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Helaas heeft me Jeep het niet al te lang vol gehouden :no: en heb ergens begin april via een kennis het complete gasklephuis incl alle sensoren kunnen wisselen en nu na paar weken is het NIET meer gebeurd dat auto afsloeg!!

Ook dit probleem bestempel ik nu als "getackeld" :frusty: ...eindelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi man. Geduld toch beloond.

Die van mij heeft een nieuwe 2e Lambdasonde gekregen en het leed lijkt nu geleden. Met een weekje weet ik wel meer, maar dat akelige terugvallen tot bijna 0 rpm is verleden tijd.

In de tussentijd wisselde ik tussen gewone benzine en excellium 95, dat werkte ook steeds voor een dag of 10, kennelijk neemt de comp. wel de tijd voordat hij besluit dat er iets niet goed is.......

Over 3 weken met de caravan op vakantie naar Engeland, hoop dat de oplossing gevonden is.:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...