Spring naar bijdragen

Massa fotobewerking


Raven
 Share

Recommended Posts

De foto's die ik maak, hebben vaak een hogere resolutie dan nodig is om ze hier te laten zien ( via een online album ).

Ik kan het fototoestel natuurlijk wel naar een lagere resolutie zetten, maar ik heb liever de hogere resolutie-versie op mijn PC staan

Weet iemand een ( bij voorkeur gratis ) programma om meerdere foto's tegelijk naar een andere resolutie te zetten?

Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf gebruik ik PIXresizer, ook hierbij kan je met meerdere bestanden tegelijk werken door op work with multiple files te klikken. Je kiest gewoon de map waarin de foto's staan en de map waarin de verkleinde moeten komen, kiest de grootte waarin ze verkleind moeten komen en de rest gaat vanzelf.

http://bluefive.pair.com/pixresizer.htm

:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

foto's in mijn afbeeldingen selecteren

in de linker kolom "per email verzenden" aanklikken

vervolgens krijg je een pop-up venster waarin je ze kunt verkleinen

tik het mail adres van jezelf in en klik op verzenden

ga naar outlook express en open postvak uit

klik op bijlage klik op bijlage opslaan

wel in een andere map opslaan als ze stonden

mail verwijderen

ongetwijfelt zal het wel makkelijker kunnen maar ik ben geen computer nerd:blush::unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig!

Bedankt voor alle reacties.

Ik heb een legale volledige office voor privé-gebruik ( via werk ), dus dat probeer ik eerst.

Als dat niet bevalt, zal ik PIXresizer of Easy resize eens proberen.

Als last resort kan ik dan altijd nog Theo's uiterst creatieve oplossing gebruiken, die ik trouwens erg vindingrijk vindt! :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Voorlopig hou ik het bij MS Office, daar ik legaal een volledige versie heb.

Die heeft alleen als nadeel dat hij de bestaande foto's aanpast, dus ik moet eerst een kopie maken.

Misschien dat het ook anders kan, maar die optie heb ik nog niet gevonden.

Heb nu 3 mijnalbum's gemaakt en het bevalt prima.

Als ik meer tijd heb, zal ik me weer eens in fotobewerking verdiepen. Wellicht dat ACDsee dan om de hoek komt kijken. <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorlopig hou ik het bij MS Office, daar ik legaal een volledige versie heb.

Die heeft alleen als nadeel dat hij de bestaande foto's aanpast, dus ik moet eerst een kopie maken.

..misschien wat offtopic, maar als je ze allemaal hernoemd tijdens het resizen gebeurd dat niet en hou je je originele ernaast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

..misschien wat offtopic, maar als je ze allemaal hernoemd tijdens het resizen gebeurd dat niet en hou je je originele ernaast.

Nix niet offtopic. Het gaat er toch om een makkelijke manier te vinden om foto's massaal aan te passen!?

Het was ff wat gehannes maar ik heb de rename optie gevonden.

bedankt voor de hint! <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...