Spring naar bijdragen

wie weet wat er met mijn jeep is


laura
 Share

Recommended Posts

hoi mijn jeep heeft nou in een maand 2 keer tijd erg raar gedaan , de motor begint in te houden en daarna krijg ik hem niet meer vooruit en dan gaat hij achter klapperen heel erg ,ik stop de motor dan en even later rijd hij weer als vanouds heel erg vreemd . heeft iemand dit probleem ook al eens bij de hand gehad laat het mij dan aub weten groeten laura .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi mijn jeep heeft nou in een maand 2 keer tijd erg raar gedaan , de motor begint in te houden en daarna krijg ik hem niet meer vooruit en dan gaat hij achter klapperen heel erg ,ik stop de motor dan en even later rijd hij weer als vanouds heel erg vreemd . heeft iemand dit probleem ook al eens bij de hand gehad laat het mij dan aub weten groeten laura .

Hoi Laura heb jij de foutcodes al uitgelezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

neee wat bedoel je daarmee

Je moet binnen 5 seconden 3 keer je contact aan en uit doen en bij de laatste 3e keer je contact aanlaten. Je check engine lampje gaat dan flikkeren. Aan de hand van de aantal keren dat het lampje flikkert kan je zien wat eventueel je probleem kan zijn. Zie link hieronder.

http://www.go.jeep-xj.info/HowtoECUcodes.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet binnen 5 seconden 3 keer je contact aan en uit doen en bij de laatste 3e keer je contact aanlaten. Je check engine lampje gaat dan flikkeren. Aan de hand van de aantal keren dat het lampje flikkert kan je zien wat eventueel je probleem kan zijn. Zie link hieronder.

http://www.go.jeep-xj.info/HowtoECUcodes.htm

hoi michel ik heb het geprobeerd maar er gebeurt niks lampje gaat niet aan . ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi mijn jeep heeft nou in een maand 2 keer tijd erg raar gedaan , de motor begint in te houden en daarna krijg ik hem niet meer vooruit en dan gaat hij achter klapperen heel erg ,ik stop de motor dan en even later rijd hij weer als vanouds heel erg vreemd . heeft iemand dit probleem ook al eens bij de hand gehad laat het mij dan aub weten groeten laura .

Mooi, terug naar het topic dan maar?

Over welke motor hebben we het, de 4- of de 6 cylinder? Er zit nogal wat verschil tussen de twee, vooral de oudere 4 cylinder en jouw modeljaar zit net op de scheidslijn.

Wat bedoel je met het 'klapperen', waar lijkt het op?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

XJ kan je dus wel uitlezen;)

Masis zou jij kunnen pb'en hoe je de kj uitlees?

tja nou weet ik het ook niet meer of het nou een kj of een xj is de garage houder had het over kj maar kan goed fout zijn hoor . fijn dat jullie allemaal even meedenken , oh ja dat geschut lijkt van achteren te komen de hele achterbak schud op en neer en klappert dan echt raar en het vreemde van alles is dat dat hij het daarna weer gewoon gaat doen . kan het de katalisator niet zijn . groetjes allemaal laura :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja nou weet ik het ook niet meer of het nou een kj of een xj is de garage houder had het over kj maar kan goed fout zijn hoor . fijn dat jullie allemaal even meedenken , oh ja dat geschut lijkt van achteren te komen de hele achterbak schud op en neer en klappert dan echt raar en het vreemde van alles is dat dat hij het daarna weer gewoon gaat doen . kan het de katalisator niet zijn . groetjes allemaal laura :no:

het is trouwens een 6 cilinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi mijn jeep heeft nou in een maand 2 keer tijd erg raar gedaan , de motor begint in te houden en daarna krijg ik hem niet meer vooruit en dan gaat hij achter klapperen heel erg ,ik stop de motor dan en even later rijd hij weer als vanouds heel erg vreemd . heeft iemand dit probleem ook al eens bij de hand gehad laat het mij dan aub weten groeten laura .

Hoi Laura,

Jammer dat jij niet kan uitlezen wat je probleem is. Aan de hand van het uitlezen kan je bijna altijd uitvinden wat het probleem zou kunnen zijn. Dus je weet heel zeker dat jij het check engine lampje niet heb zien flikken aan de linkerkant van je dashboard?

Mijn jeep is wel een aantal keren gaan in houden met het rijden en had bijna geen vermogen meer als ik het gaspedaal intrapte. Bij mij was de Throttle position sensor het probleem bij de throttle body. Hij ging niet schudden maar hield zich wel in met het rijden alleen dat deed hij vaker als jij omschreef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien iets in het dif. wat de boel soms blokkeerd. heb dat schudden ook eens gehad was ik vergeten de locker uit te zetten. maar dan is het vooral als je door bochten rijd.

Over wat voor locker praat jij? ARB of OX of anders? Was alles nog wel heel?

Dat zal niet bij haar het probleem zijn de locker , daar haar jeep nog standaard is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stom stom was niet de locker maar de 4x4 was blijven hangen terwijl het lampje aan gaf dat die weer goed stond dus als ik het goed heb stond de bak op z'n sper. geeft wel een rot herrie in de bocht. en zodra je weer op het recht rijd is het over.

hoi nee ik heb niet het idee dat het iets met de moter is ook niet met de remmen ,het lijkt of hij een druk opbouwt en daar geen uitweg voor heeft ,klinkt raar he maar ik kreeg zelfs de indruk dat ik een aardappel in de uitlaat had zitten , vandaar dat ik dacht aan de katelesator ,zou ik trouwens wel verkeerd hebben geschreven , ik heb er geen last meer van gehad alhoewel ik wel het idee heb dat hij inhoud , en dat de moter ietsjes warmer als normaal word ik vertrouw het in geval voor geen cent .mocht het toch de katelesator zin ,heb ik op het forum gehoord dat hij er tussen uit mag , bouwjaar 1990 en grijs kenteken ,weten jullie dat ? groetjes laura :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WBT dat klapperen....Hij staat toch niet toevallig in parttime 4wd?

En iets warmer als normaal, om en nabij de 100gr ...... XJ's van die tijd zijn wat gevoelig voor drukverlies in het koelsysteem..... dopje van het reservoir sluit wel goed af?

bewerkt door Ab
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor 't uitlezen van mijn XJ (uit 1998 weliswaar) moest ik het kilometerstand-pennetje ingedrukt houden, tenminste 5 seconden en tegelijkertijd het contact 3 x aan en 3 x uit doen, vervolgens gaat alles op het dashboard heen en weer en knipperen, en dan pas kon ik het 'check engine' lampje gaan zien knipperen.

Misschien dat je daar nog wat aan hebt als je evt. foutcodes wilt uitlezen... succes iig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...