Spring naar bijdragen

Expertise gevraagd


DogJeeper
 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik zou graag van jullie expertise gebruik maken. Ik heb een drietal Wanglers's op het oog, maar aangezien ik een newbie ben op het gebied van Jeep's zou ik aan jullie willen vragen om een oordeel te geven over de auto's.

Ik wil de auto in eerste instantie hoofdzakelijk gebruiken voor weggebruik. Evt. af en toe het terrein in (niet al te moelijk natuurlijk :)).

Mijn voorkeur gaat uit naar Jeep #1 (Gezien de accesoires die aangeboden worden) en Jeep #3 (Redelijke zekerheid door verkoop via bedrijf).

Bij Jeep #1 staat geen km.stand, maar ik heb hiervoor al gemaild en wacht nu op het antwoord.

Dus als jullie mij van advies kunnen voorzien, graag. Wat zijn per auto bijv. de voor- en nadelen volgens jullie. Welke moet ik absoluut niet nemen etc.

Het gaat dus over de drie volgende auto's :

#1 http://link.marktplaats.nl/181073674 YJ - 1992 - 4.0 handgeschakeld

#2 http://link.marktplaats.nl/177646818 YJ - 1990 - 4.2 automaat

#3 http://link.marktplaats.nl/183326162 YJ - 1994 - 4.0 handgeschakleld

Ik zou jullie hulp enorm op prijs stellen.:D

Alvast bedankt en de groeten van een (hopelijk snelle) toekomstige Jeep-eigenaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo bijna jeep eigenaar,

Als de dame erbij zit dan zou ik zeker voor jeep 1 gaan. Tis een mooi plaatje die dame euhhhhh jeep.

De drie links die jij hebt bijgevoegd zijn eigenlijk 3 totaal verschillende jeeps met allemaal hun voor en nadelen. Ze hebben een verschillende prijs en verschillende kilometerstanden. Tis moeilijk vergelijken zo.

Even motorisch.

Jeep 1 en 3 hebben de 4.0 HO motoren met injectie en dus 180 pk

Jeep 2 heeft een 4.2 liter carberateur blok met 115 pk.

De 4.2 blokken zijn sterk en goed alleen iets minder modern als de 4.0 HO motoren. Toch zijn er heel veel wrangler rijders die het 4.2 blok fijner vinden als het 4.0 blok. Je gaat het wel merken qua prestaties enz. Zit een behoorlijk verschil tussen. Verbruik maakt niet zoveel uit. Zullen allemaal rond de 1 op 6 a 1 op 9 liggen.

De 4.2 heeft volgens vele wrangler rijders een beter chassis. Dus minder snel roest maar dat is ook weer afhankelijk van de vorige eigenaar en het onderhoud die gedaan is. Plaatwerk / chassis 4.2 zou iets beter zijn als de 4.0 uitvoering.

Het is en blijft voor ons moeilijk om te zeggen aan de hand van foto's welke jeep er goed is of niet. Kijk een kilometerstand van 57000 km is natuurlijk super als het klopt. Normaal gesproken mag je verwachten van auto's die veel minder hebben gelopen dat ze ook veel minder slijtage hebben gehad. Persoonlijk vind ik een mooie kilometerstand een heel belangrijk koopargument. Het scheelt met de andere 2 jeeps al gauw 50000 km en dat is voor veel jeeprijders toch 3 jaar rijden. Kijk lage kilometers is geen garantie voor probleemloos rijden maar het zou wel moeten bijdragen normaal gesproken aan minder snel problemen krijgen. Helaas kan een jeep bij verkeerd onderhoud een hele dure hobby worden. Ook jeeps gaan wel eens kapot en slecht onderhoud bevordert die dingen alleen maar. Daarom is een vorm van onderhoudshistorie en rekeningen zeker een pluspunt als die erbij zitten. je weet dan wat er vervangen of gerepareerd is en wat er misschien nog aan zit te komen.

Kijk heel goed het plaatwerk na aan de onderkant. Dus zet hem op de brug en kijk alles goed na. Kijk goed naar olielekkages bij bak , tussenbak en assen. Probeer op een onverhard terrein de $WD uit. Kijk of deze goed werkt en functioneert. Let op doe dit alleen op een onverharde ondergrond. Die type Wranglers van jou mogen alleen 4wd rijden op de onverharde weg. Op de openbare weg rij je altijd 2wd namelijk.

Tevens zit er een redelijk prijsverschil tussen de 3 jeeps. Je praat toch over 3000 euro verschil tussen de jeeps.

Als je helemaal zeker wil zijn. Vraag dan een ANWB keuring aan. Kijk je bent nooit zeker van iets maar zij weten er meer van als de gemiddelde autokoper en het kan je een hoop geld schelen in de toekomst. Wil je zeker spelen doe dat dan.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die type Wranglers van jou mogen alleen 4wd rijden op de onverharde weg. Op de openbare weg rij je altijd 2wd namelijk.

Deze info heb ik op dit forum al meerdere keren voorbij zien komen, dus daarvan was ik al op de hoogte. Ik was meer benieuwd wat jullie meningen waren mbt de prijs en hetgeen aangeboden werd.

Natuurlijk is een lage km.stand meestal voordeliger dan een hoge.

Maar ik ben in ieder geval wel weer iets wijzer. Bedankt voor de input.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo bijna jeep eigenaar,

Als de dame erbij zit dan zou ik zeker voor jeep 1 gaan. Tis een mooie plaatje die dame euhhhhh jeep.

De drie links die jij hebt bijgevoegd zijn eigenlijk 3 totaal verschillende jeeps met allemaal hun voor en nadelen. Ze hebben een verschillende prijs en verschillende kilometerstanden. Tis moeilijk vergelijken zo.

Even motorisch.

Jeep 1 en 3 hebben de 4.0 HO motoren met injectie en dus 180 pk

Jeep 2 heeft een 4.2 liter carberateur blok met 115 pk.

De 4.2 blokken zijn sterk en goed alleen iets minder modern als de 4.0 HO motoren. Toch zijn er heel veel wrangler rijders die het 4.2 blok fijner vinden als het 4.0 blok. Je gaat het wel merken qua prestaties enz. Zit een behoorlijk verschil tussen. Verbruik maakt niet zoveel uit. Zullen allemaal rond de 1 op 6 a 1 op 9 liggen.

De 4.2 heeft volgens vele wrangler rijders een beter chassis. Dus minder snel roest maar dat is ook weer afhankelijk van de vorige eigenaar en het onderhoud die gedaan is. Plaatwerk 4.2 zou iets beter zijn als de 4.0 uitvoering.

Het is en blijft voor ons moeilijk om te zeggen aan de hand van foto's welke jeep er goed is of niet. Kijk een kilometerstand van 57000 km is natuurlijk super als het klopt. Normaal gesproken mag je verwachten van auto's die veel minder hebben gelopen dat ze ook veel minder slijtage hebben gehad. Persoonlijk vind ik een mooie kilometerstand heel belangrijk. Het scheelt met de andere 2 jeeps al gauw 50000 km en dat is voor veel jeeprijders toch 3 jaar rijden.

Kijk heel goed het plaatwerk na aan de onderkant. Dus zet hem op de brug en kijk alles goed na. Kijk goed naar olielekkages bij bak , tussenbak en assen. Probeer op een onverhard terrein de $WD uit. Kijk of deze goed werkt en functioneert. Let op doe dit alleen op een onverharde ondergrond. Die type Wranglers van jou mogen alleen 4wd rijden op de onverharde weg. Op de openbare weg rij je altijd 2wd namelijk.

Tevens zit er een redelijk prijsverschil tussen de 3 jeeps. Je praat toch over 3000 euro verschil tussen de jeeps.

Als je helemaal zeker wil zijn. Vraag dan een ANWB keuring aan. Kijk je bent nooit zeker van iets maar zij weten er meer van als de gemiddelde autokoper en het kan je een hoop geld schelen in de toekomst. Wil je zeker spelen doe dat dan.

Hoi allemaal,

Ik zou graag van jullie expertise gebruik maken. Ik heb een drietal Wanglers's op het oog, maar aangezien ik een newbie ben op het gebied van Jeep's zou ik aan jullie willen vragen om een oordeel te geven over de auto's.

Ik wil de auto in eerste instantie hoofdzakelijk gebruiken voor weggebruik. Evt. af en toe het terrein in (niet al te moelijk natuurlijk :)).

Mijn voorkeur gaat uit naar Jeep #1 (Gezien de accesoires die aangeboden worden) en Jeep #3 (Redelijke zekerheid door verkoop via bedrijf).

Bij Jeep #1 staat geen km.stand, maar ik heb hiervoor al gemaild en wacht nu op het antwoord.

Dus als jullie mij van advies kunnen voorzien, graag. Wat zijn per auto bijv. de voor- en nadelen volgens jullie. Welke moet ik absoluut niet nemen etc.

Het gaat dus over de drie volgende auto's :

#1 http://link.marktplaats.nl/181073674 YJ - 1992 - 4.0 handgeschakeld

#2 http://link.marktplaats.nl/177646818 YJ - 1990 - 4.2 automaat

#3 http://link.marktplaats.nl/183326162 YJ - 1994 - 4.0 handgeschakleld

Ik zou jullie hulp enorm op prijs stellen.:D

Alvast bedankt en de groeten van een (hopelijk snelle) toekomstige Jeep-eigenaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb je wel weer gelijk in, maar ik vindt de kleur zwart niet zo. Er zijn al zo veel zwarte Jeeps. Maar een spuitbeurt kan altijd misschien nog.

In ieder geval bedankt voor de tip.

een tweedehands auto afkeuren op kleur.... da's een nieuwe reden voor mij. :D

95er YJ is gedeeltelijk gegalvaniseerd, onthou je dat als je onder die anderen gaat kijken? :)

overigens.. als jij 9000 euro wil gaan uitgeven aan dit soort 'ervaren' mobielen, dan raad ik je aan een maandje of 2 door te sparen en een TJ te kopen.

3x comfortabeler op de weg.

bewerkt door Kameel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze info heb ik op dit forum al meerdere keren voorbij zien komen, dus daarvan was ik al op de hoogte. Ik was meer benieuwd wat jullie meningen waren mbt de prijs en hetgeen aangeboden werd.

Natuurlijk is een lage km.stand meestal voordeliger dan een hoge.

Maar ik ben in ieder geval wel weer iets wijzer. Bedankt voor de input.

Ik zou eerst de kilometerstanden afwachten. Dat kan ook een reden zijn om de ene jeep wel te kopen en de andere niet!

Tevens kan het raadzaam zijn als de auto van een bekende is. Jeep 1 is bekend hier bij de mensen. Dus is er wat over te vertellen. Dat kan een reden zijn om wagen 1 te kopen maar wat ik al aangaf. Het is geen zekerheid dat het een probleemloze auto is want pech kan iedereen overkomen maar dat is eigenlijk het geval bij elke jeep. Ik heb helaas al genoeg jeeps gezien die op het eerste gezicht zo mooi leken maar achteraf toch eigenlijk een knutselobject bleken te zijn en worden.

Jeeps met weinig kilometers die normaal gesproken goed zouden moeten zijn bleken het niet te zijn en jeeps met veel kilometers waar je het ergste bij verwacht bleken juist probleemloze auto´s te zijn die prima onderhouden waren.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ff paar open deuren inschoppen;

- rond de € 9000 idd doorsparen en TJ kopen (zeker als je de wagen merendeels voor weg gebruikt)

- Aanvulling; 90-92 kunnen roestig zijn

- Tip/link van Kameel ziet er interessant uit denk ik. '95 is naar mijn weten laatste jaar dat YJ gemaakt werd en roest geen probleem.

- uit jouw rijtje kan ik bevestigen dat de wagen van Marian in goede conditie is en nooit (al te) gekke dingen mee gebeurd zijn. Is wel redelijk aan de prijs inderdaad....en Marian krijg je er op zeker niet bij...:)

- opmerkingen/voorzetjes over zwarte kleur die vervolgens door Utah worden ingekopt worden zeker NIET op prijs gesteld..........;):D

Succes met je keuze!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

worden zeker NIET op prijs gesteld..........:):D

Excuus. Ik zal proberen mijn leven te beteren.

Maar ik ben nou eenmaal niet één van de geduldigsten. Als ik iets zie wat me wel aanstaat (en dan bedoel ik niet de dame) dan blijft dat in mijn hoofd rondspoken. Ik kan dan gefundeerd en weloverwogen voor een andere gaan. Maar ik kan mijn eerste keuze niet gauw vergeten.

Dus de laatste paar jaar doe ik gewoon wat m'n gevoel me ingeeft. EN tot nu toe is dat nog niet vaak tegengevallen.

En wat betreft die 9000 euro. Dit zie ik als de vraagprijs. We zien wel wat we evt. kunnen regelen. Maar ik zal je adviezen onthouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het wel met kameel eens voor wat betreft de zwarte yj.

Recnter bouwjaar ziet er fris uit helemaal standaard, gezien de uitrusting weinig tot geen bagger gezien. En het grote pluspunt je kan hem naar je eigen zin maken. Maar ik denk dat er voor minder geld ook wel wat leuks/moois te koop is en dan kan je van het overgebleven geld hem naar je eigen zin aankleden. Als je idd. zoveel wil uitgeven koop dan een tj is mijn idee. Is leuk een hele aangeklede jeep te kopen maar als je er toch meer mee op de weg rijd heeft dat ook weinig zin. Hou er wel rekening mee dat je 3 keuzes allemaal 14 jaar of ouder zijn..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor dat geld heb je een TJ uit 97.

Klopt maar die heb je ook voor die 9000 euro die die andere 2 wranglers moeten kosten. En als iemand 9000 euro voor een 1992 wil neerleggen dan is 9850 voor een 95 wrangler geel kenteken ook niet zo gek. Verschil is zo klein dan he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...