Spring naar bijdragen

Bestelling USA


Roland
 Share

Recommended Posts

Hallo.

Ik heb op de site van 4wd.com een leuke "wish list" samengesteld, nu vroeg ik mij af wat er allemaal nog bij komt aan belasting en ander legaal diefstal:(.

Iemand een idee wat ik ongeveer kwijt ben voor dat ik het hier thuis heb staan (Over de verzendkosten nemen ze nog kontact met me op).

Ik heb al een paar topics gevonden over dit onderwerp maar het is me nog niet echt duidelijk wat er allemaal nog bij komt.

Het is een leuke bestelling van zo´n $1650,-/€1000,- (Bestop halftop, Bestop 2 delige softdeuren, Smittybilt sidearmor, Smittybilt middenconsole en nog het nodige kleinspul)

Gr Roland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 65
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

De Dollar heeft inmiddels alweer terreinwinst geboekt.. dus die $1650,- Dollar zit alweer richting de € 1100,-.

Dat is al één. :)

Ga uit van een 5% invoerrechten, maar dat Dez wel precies kunnen vertellen en daarna uiteraard de BTW over alles.

Transport kosten zullen de zaak niet fijner maken.

Ik ga (ja, nog steeds) bij bestellingen uit de VS voor het gemak uit van Euro = Dollar. Klopt natuurlijk voor geen meter, maar ik zit altijd in de buurt.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Roland,

Als jij je wish list al naar 4wd heb gestuurd. Zal je eerdaags horen hoeveel de verschepingskosten zullen bedragen. Om het dan makkelijk uit te rekenen moet je als BTW en invoerrechten 25% gebruiken om mee te rekenen. Dus 1650 dollar aan goederen. Laten we zeggen 400 dollar aan verschepingskosten om makkelijk mee te rekenen. Dan kom je op een bedrag in dollars uit. Dat reken je om in euro's. En bij dat bedrag tel je 25% op. Dan kom je op het totaal bedrag uit wat je kwijt bent aan je goederen incl transport en legale diefstal.

Wat kameel zegt klopt helemaal. Vaak het bedrag die je kwijt bent aan dollars moet je in euro's aanhouden. Dus 1650 dollar zal inclusief alles gauw richting de 1650 euro gaan. Dan zit je redelijk in de buurt qua totaalprijs.

Mijn vader had voor zijn wrangler ook wat dingen besteld bij 4wd. Ook een bestop en nog wat klein plaatwerk en andere kleine dingen. Goederen kosten toen 1618 dollar. Hij moest 313 dollar betalen voor het transport. Jij zal waarschijnlijk iets meer moeten betalen omdat jij 2 side armor erbij heb zitten. Deze zijn wat groter en zwaarder en kosten dus ook meer om te transporteren.

Het is en blijft altijd nog goedkoper als het kopen in Holland.

De dollar is wel weer redelijk terrein aan het winnen zeg t.o.v. de euro maar het is nog steeds goedkoper om het daar te halen.

Ik schat dat jij straks totaal moet gaan betalen incl alles voor de goederen rond de 1700 a 1750 euro. ( uitgaande dat de verscheping rond de 400 dollar zal bedragen)

Zorg er wel voor dat je duidelijk te horen krijgt dat alles op voorraad is. Als namelijk iets niet op voorraad is wachten ze met verschepen. Dan kan het rustig zo zijn dat je moet wachten tot alles compleet is. Voor je het weet kan je dan ineens weken langer moeten wachten op je goederen. Verder moet je vrij snel je shipping quote al te horen krijgen. Heb je na een paar dagen nog niks ontvangen aarzel dan niet om te mailen. Soms duurt het wel eens wat langer bij 4wd voor ze je antwoord geven.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga (ja, nog steeds) bij bestellingen uit de VS voor het gemak uit van Euro = Dollar. Klopt natuurlijk voor geen meter, maar ik zit altijd in de buurt.

;)

Als ik dan kijk wat het hier kost en als ik dan van €1650,- uitga scheelt het nog de nodige Euro´s.:)

Achja, een Jeep kost nu eenmaal het nodige;)

Hallo Roland,

Als jij je wish list al naar 4wd heb gestuurd. Zal je eerdaags horen hoeveel de verschepingskosten zullen bedragen.

Wat kameel zegt klopt helemaal. Vaak het bedrag die je kwijt bent aan dollars moet je in euro's aanhouden. Dus 1650 dollar zal inclusief alles gauw richting de 1650 euro gaan. Dan zit je redelijk in de buurt qua totaalprijs.

De dollar is wel weer redelijk terrein aan het winnen zeg t.o.v. de euro

Ga voor het gemak van €1650,- uit, en als die $ weer aan het stijgen is, niet te lang wachten met bestellen

Gr Roland.

bewerkt door Roland
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bestelling is de deur uit en bevestigd door 4wd.com (wel de side armour gecanceld :no:, met waren de verzend kosten $411,47 en zonder $238,04:P)

Deze komen later wel (Nico heeft nog een setje liggen:yes:)

Zit nu aan $1337,16 + $238,04= $1575.20= €961,14+25%= €1201,40

Valt weer mee:whistle:

Gr Roland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

artikel van vandaag,

http://www.nu.nl/news/1697017/30/Euro_op_laagste_stand_in_maanden.html

en hier kijk ik voor de koers

http://www.beursxl.nl/dollar-koers.asp

Vandaag ook het eea besteld, benieuwd wat er straks op m'n CC overzicht staat.

Al wordt het €1500,- dan ben ik nog altijd goedkoper uit dan hier in NL, al wordt het natuurlijk wel minder leuk:wacko:.

En m´n CC overzicht...........Durf ik niet meer naar te kijken:P.

Gr Roland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Roland,

Als jij je wish list al naar 4wd heb gestuurd. Zal je eerdaags horen hoeveel de verschepingskosten zullen bedragen. Om het dan makkelijk uit te rekenen moet je als BTW en invoerrechten 25% gebruiken om mee te rekenen. Dus 1650 dollar aan goederen. Laten we zeggen 400 dollar aan verschepingskosten om makkelijk mee te rekenen. Dan kom je op een bedrag in dollars uit. Dat reken je om in euro's. En bij dat bedrag tel je 25% op. Dan kom je op het totaal bedrag uit wat je kwijt bent aan je goederen incl transport en legale diefstal.

Wat kameel zegt klopt helemaal. Vaak het bedrag die je kwijt bent aan dollars moet je in euro's aanhouden. Dus 1650 dollar zal inclusief alles gauw richting de 1650 euro gaan. Dan zit je redelijk in de buurt qua totaalprijs.

Mijn vader had voor zijn wrangler ook wat dingen besteld bij 4wd. Ook een bestop en nog wat klein plaatwerk en andere kleine dingen. Goederen kosten toen 1618 dollar. Hij moest 313 dollar betalen voor het transport. Jij zal waarschijnlijk iets meer moeten betalen omdat jij 2 side armor erbij heb zitten. Deze zijn wat groter en zwaarder en kosten dus ook meer om te transporteren.

Het is en blijft altijd nog goedkoper als het kopen in Holland.

De dollar is wel weer redelijk terrein aan het winnen zeg t.o.v. de euro maar het is nog steeds goedkoper om het daar te halen.

Ik schat dat jij straks totaal moet gaan betalen incl alles voor de goederen rond de 1700 a 1750 euro. ( uitgaande dat de verscheping rond de 400 dollar zal bedragen)

Zorg er wel voor dat je duidelijk te horen krijgt dat alles op voorraad is. Als namelijk iets niet op voorraad is wachten ze met verschepen. Dan kan het rustig zo zijn dat je moet wachten tot alles compleet is. Voor je het weet kan je dan ineens weken langer moeten wachten op je goederen. Verder moet je vrij snel je shipping quote al te horen krijgen. Heb je na een paar dagen nog niks ontvangen aarzel dan niet om te mailen. Soms duurt het wel eens wat langer bij 4wd voor ze je antwoord geven.

De shipping cost, kun je toch al zien als je een shopping cart maakt?

Ik heb nu een "cart" gemaakt met $962,-. De shipping cost vermeld is $62,-. Dus samen $1024,-. Komen hier nog meer shipping costs bij dan? Natuurlijk, ik snap um:blush:. Extra kosten voor verzenden naar Nederland.

bewerkt door FrankieV
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De shipping cost, kun je toch al zien als je een shopping cart maakt?

Ik heb nu een "cart" gemaakt met $962,-. De shipping cost vermeld is $62,-. Dus samen $1024,-. Komen hier nog meer shipping costs bij dan? Natuurlijk, ik snap um:blush:. Extra kosten voor verzenden naar Nederland.

Als jij een shopping cart maakt worden er ook shipping cost opgezet maar deze zijn voor personen in de states zelf. Dit zijn dus helaas niet jouw shipping cost. Voor nederland zullen ze helaas wat hoger uitvallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als jij een shopping cart maakt worden er ook shipping cost opgezet maar deze zijn voor personen in de states zelf. Dit zijn dus helaas niet jouw shipping cost. Voor nederland zullen ze helaas wat hoger uitvallen.

Doe eens een gok? Alles is staal r&p remvoering kruisjes ed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe eens een gok? Alles is staal r&p remvoering kruisjes ed.

Dus echt grote dingen zijn het niet. Hoogst waarschijnlijk zullen ze proberen alles in 1 doos te doen. Lettende op de tarieven die ik van hun gewend ben en ook kijkende naar de tarieven die anderen moesten betalen verwacht ik een shipping quote van tussen de 150 en 200 dollar maximaal

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus echt grote dingen zijn het niet. Hoogst waarschijnlijk zullen ze proberen alles in 1 doos te doen. Lettende op de tarieven die ik van hun gewend ben en ook kijkende naar de tarieven die anderen moesten betalen verwacht ik een shipping quote van tussen de 150 en 200 dollar maximaal

Thx, dat valt nog mee.

Ik zal de order er vandaag of morgen uit doen. Ik laat jullie de bedragen wel weten. Als jullie teminste nieuwschierig zijn.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben $238,04 kwijt aan verzendkosten, maar daar zitten een paar "grote" onderdelen bij.o.a. Bestop Halve softdeuren,Bestop Halftop, Smittybilt Stalen midden console en nog flink wat kleine onderdelen, zal dus wel het nodige wegen met elkaar:blink:.

Hoop dat ze de bestelling snel kompleet hebben (Missen nog 2 onderdelen) dan kan ik ze nog in m´n vacantie monteren:yes:.

Gr Roland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben $238,04 kwijt aan verzendkosten, maar daar zitten een paar "grote" onderdelen bij.o.a. Bestop Halve softdeuren,Bestop Halftop, Smittybilt Stalen midden console en nog flink wat kleine onderdelen, zal dus wel het nodige wegen met elkaar:blink:.

Hoop dat ze de bestelling snel kompleet hebben (Missen nog 2 onderdelen) dan kan ik ze nog in m´n vacantie monteren:yes:.

Gr Roland.

Mail ze geregeld om te vragen of de 2 onderdelen die ze missen al binnen zijn. Er zijn mensen die rustig 4 weken of meer extra hebben moeten wachten omdat 1 onderdeel niet binnen was. Mijn vader moest bijna 6 weken wachten op 1 beugelklem en toen eindelijk de beugelklem binnen was en zei alles verstuurden bleef het weer ruim anderhalve week bij de douane liggen omdat deze onderbezet waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is toch niet waar zeker!!!!:blush: Ik heb gisteren net de bestelling uitgedaan voor nieuwe r&p's

bleek een interne fout en er waren er 2 op voorraad. Ik zou als ik jou was geen alloy usa bestellen. die konden binnekort wel eens niet meer bestaan.

Al is materiaal van hen goed.

Krijg de R&P nu binnen 2 dagen hier per expresse

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke,

Jakie Hiner (4wd) heeft mij tot nu toe goed geholpen. (Met de order bedoel ik:)).

Omdat ik mijn shopping cart voor de vakantie al klaar had en er toen 10% korting was, heb ik die nu, na een mailtje, toch nog gekregen.:blush:

Bestelbedrag: $1071,71

Shipping: $180,21

Korting 10%

Totaal bevestigd per mail: $1125,83

Slechte nieuws: enkele parts in backorder tot einde deze maand!

Alles zou dan eind deze maand verstuurd worden met UPS. Waarschijnlijk de "dezperado R&P".

dez... koopt iedere keer het magazijn bij 4WD leeg!:P

Nou ik hoop dat het goed komt. Is mijn eerste bestelling in de US.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...