Spring naar bijdragen

Bestelling USA


Roland
 Share

Recommended Posts

Alles in orde, jullie advies opgevolgd en er is al een nieuw setje gratis onderweg.:no: 4WD rocks!!! Daar kunnen de bedrijven/winkeliers in Nederland nog wel iets van leren. Bijna niet te geloven! Thx....Jackie

Staat vast al ergens op dit forum maar ter info: jhiner@4wd.com (doe er U voordeel mee)

bewerkt door FrankieV
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 65
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Alles in orde, jullie advies opgevolgd en er is al een nieuw setje gratis onderweg.:( 4WD rocks!!! Daar kunnen de bedrijven/winkeliers in Nederland nog wel iets van leren. Bijna niet te geloven! Thx....Jackie

Staat vast al ergens op dit forum maar ter info: jhiner@4wd.com (doe er U voordeel mee)

Yup, de klantenservice is vaak geweldig. :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles in orde, jullie advies opgevolgd en er is al een nieuw setje gratis onderweg.:lol: 4WD rocks!!! Daar kunnen de bedrijven/winkeliers in Nederland nog wel iets van leren. Bijna niet te geloven! Thx....Jackie

Staat vast al ergens op dit forum maar ter info: jhiner@4wd.com (doe er U voordeel mee)

Heel netjes van 4wd:thumbsup:, hoef ik me dus nergens zorgen over te maken;)

Gr Roland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen is m´n bestelling binnen gekomen:P.

Huiskamer ligt vol met dozen en plastic:blink:.

Ziet er allemaal goed uit en alles is compleet en onbeschadigt.

Net de Bestop stoelhoezen geplaatst (Valt qua passing een beetje tegen:unsure:) maar ziet er een stuk beter uit nu.

Spiegel aan de bestuurderszijde moet aangepast worden i.v.m. de snorkel(Was bekend).

Soft deuren en softtop zien er netjes en compleet uit (worden deze winter nog niet gebruikt:whistle:)

Vanmiddag de middenconsole monteren.

Moest €250,18 bij betalen aan UPS (Was van ca €400,- uitgegaan) dus dat viel weer mee:lol:, Totaal €1328,23.

Tog nog een flink bedrag:whistle:.

En nu hobbyen.....

Gr Roland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie weet hier raad mee:

Nou, ik heb mijn "gratis" setje P&G van 4WD ontvangen. Zoals jullie eerder in dit draadje konden lezen, zou "free of charge" zijn. Nou moetst ik UPS 48,57 euro betalen! Hoe kan dit nou?

Op de bon staat:

Waarde 115,37

Vracht-Omzetbelasting: 38,57

Voorschot Provisie: 10,00

Wat is dit precies, is het vanuit de US verkeerd verzonden (code)? Heeft de douane iets fout gedaan? Heeft UPS iets verkeerd gedaan?

Ik heb UPS gebeld, en ze kunnen pas na 1,5 week de inhoud van de vrachtbrief zien:wacko:.

Normaal hebben ze toch een vrachtcode waarin bepaald is wie de kosten moet dragen (verzender/ontvanger). Wie weet hoe dit zit, en waar ik kan zien (code) hoe het verstuurd is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de douane kijkt naar de douanewaarde

als niet duidelijk op de factuur staat dat het gratis is omdat de vorige set niet deugde dan betaal je gewoon weer over de waarde plus transport 4,5 % en 19% btw

gratis was gratis van 4wd dat staat buiten de rechten en belasting

als je kunt bewijzen dat je het ter vervanging van een niet deugende set hebt gehad kun je het terug vragen

Maar wens je sterkte want bij UPS wordt je gestoord van de slome manier hoe dat wordt afgehandelt

Heb nog stapel liggen van lang geleden en heb het maar voor lief genomen.

Dus in dit geval moet je reclameren bij UPS en niet bij 4wd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dez,

Ik heb net een mailtje naar 4WD gestuurd om te vragen of ze me kunnen helpen. Jackie schreef nl. in haar mail: "no cost for the part or the shipping cost". Ook heb ik UPS al 2x gebeld, maar dat help voor geen meter. Eerste keer moest ik morgen terugbellen, omdat de vrachtbrief nog niet in de computer zit. Vanavond toch stiekem nog maar en keer gebeld; "ik kan U niet helpen meneer, want de vrachtbrief wordt pas over minstens 1,5 week ingevoerd in de computer. Dan kan ik pas iets zien". Pfffffffff........, wat een slome duikelaars.:yes:. Je komt dus niet verder.

Als U deze kosten altijd geheven worden, ben ik van mening dat die kosten voor 4WD bestemd zijn, en niet voor mij. Als ze niet altijd geheven worden heeft iemand een fout gemaakt. Oftewel bij 4WD, die niet duidelijk heeft gemaakt (code) dat het om een gratis vervanging ging, en dat alle kosten hiermee naar hun moeten gaan. Of de douane/UPS hebben niet goed gekeken en onterecht gefactureerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brief sturen naar de inklaringsafdeling

Het hoofd daar heet Ramon of zoiets een spaanse naam

Inklaring kan terug gedraaid worden alleen is de douane net zo snel als dikke stront op een helling van 5 graden bij 30 graden vorst.:yes:

bewaar de correspondentie met Jackie en stuur die mee. vermeld duidelijk dat de onderdelen die je ontving waardeloos zijn vanwege fabrieksfout en dat je hiervoor plaatsvervangende onderdelen hebt ontvangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zoals ik al eerder heb gezegd werk ik bij ups als chauffeur en ik krijg regelmatig de klacht van klanten dat ze moeten invoerrechten moeten betalen over bv kerstpakketen of relatie gaschenken maar dat gaat allemmal in opdracht van douanne en ups krijgt daar het voorschot provicie van dus dit isecht een douane zaak hou al je papieren goed bij elkaar en blijven bellen heb het toch wel vaak gehoord dat in dit soort zaken het geld word terug gestort hoe heb je betaald aan chauffeur met een machteging als dat zo is kan je hem blkkeren bij de bank

en die man waar dezperado het over had heet peres maar die zit in Adam weet echter niet of hij ook de zaken voor Best doet maar die naam heb je niet van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dit ook al eens aan de hand gehad.

Maar voor teveel betaalde kosten MOET je echt bij UPS zijn, niet bij de douane, Douane doet namelijk niet meer als de inklaring die door UPS aangeboden wordt verwerken. Als UPS dus een waarde invult (wat ze volgens hun destijds verplicht waren) dan moet jij daarover invoerrechten en BTW betalen.

Mocht je het niet eens zijn met dit verhaal, dan moet UPS een bezwaar indienen bij de Douane, dit is een moeizaam verhaal wat UPS liever niet doet.

Ik heb het uiteindelijk na aantal keer op en neer bellen maar opgegeven, want UPS verwijst naar de Douane, en die verwijzen je resoluut weer terug naar UPS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens, bedankt voor jullie info. Ik heb van 4WD inmiddels een berichtje teruggehad en ze hebben om de factuur gevraagd. Dan gaan ze kijken of ze iets kunnen doen. Ik denk dat het netzoiets als Utah verteld: een tegoed bij de volgende bestelling. Ik ga toch ook proberen bij UPS/Douane het geld terug te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je moet proberen een antwoord te krijgen van de douane dat het om tegoeden gaat iets waar je al belasting over heb betaald en daarmee naar ups en dan die papieren van douanne geven en niet genoegen nemen met wachten want ze kunnen aan de hand van tracking nr zien hoe of wat zo snelmogelijk reageren en vraag anders naar superviser

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...