Spring naar bijdragen

Smittybilt winch


Recommended Posts

Hello mede Jeepers,

Wie kan mij ervaringen geven over de recent in Europa gelanceerde 8000 & 10.000 Lbs lieren van Smittybilt.

Volgens mij is dit een in de States gemaakte lier en geen Aziaat. Is dat zo?

De 8000 wordt aangeboden bij Off Road Europe voor 462,00; de 10.000 voor 599,00 incl BTW.

Is dit value for money? (en dan graag niet met antwoorden komen zo van: "Ja, dat hangt af wat je er mee wil doen"). Ik wil vergelijkbare kwaliteit zoals Warn of Ramsey.

Enne passen deze lieren ook op een in Nederland leverbare lierplaat voor een YJ.

Laat eens een weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is dit een in de States gemaakte lier en geen Aziaat. Is dat zo?

Logica verteld me dat dat niet kan.

Zie de prijsverschillen tussen Chinese en 'westerse' producten.

Maar goed, over de lier...

Hij is gewoon vrij nieuw, dus over de kwaliteit is niks nuttigs te zeggen. Misschien de Amerikaanse fora doornemen?

Overigens hangt het er wèl van af wat je er mee wil gaan doen, hoe cliché die opmerking ook mag zijn. Iemand die elke week zijn lier gebruikt zal niet snel de eerste de beste nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag bij offroad europe geweest de levereancier van smittybilt. en die heeft mij wat uitgelegd over de smittybilt winch. kort maar krachtig. het is een amerikaans merk. en voor hun lier gebruiken ze onderdelen van 3 bekende liermerken. en om die 3 merken onderdelen door mekaar te mengen. maakt smittybilt er een lier van het beste van het beste wat er op de wereld verkrijbaar is. en die lier word geassembleerd in china

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woepie. Ik ben overstag, De Warn 9.5i nu teab van mijn TJ te slopen.;)

dacht wel dat je verstandig word ruud :P

echt weer i.b praat

altijd leuk daarom hou ik zo van die jongen:P

ot

denk dat het wel een goede lier is maar niet als je hem vaak en snel achter elkaar wilt gebruiken

denk dat ie net iets beter is dan de makro lier wel een goede lier maar traag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jan schenk van offroad europe gebruikt de smittybilt lier ook voor op zijn soezen en hij is er zeer tevreden over. en rijdt gemiddeld 5x per jaar offroad challenge mee.

bijvoorbeeld bij de smittybilt lieren zit de rem niet in de de trommel waar de kabel over zit. maar in het tandwielhuis. waardoor de remblokken niet meer zo warm lopen. en op de 8000 serie kun je een remkabel op de pook van de vrijloop bevestigen en op je dashbord. en dan kun je van binnenuit je jeep je vrijloop bedienen. en eind van dit jaar komt erweer een nieuwere versie van de 10.000 serie uit met dezelfde optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag bij offroad europe geweest de levereancier van smittybilt. en die heeft mij wat uitgelegd over de smittybilt winch. kort maar krachtig. het is een amerikaans merk. en voor hun lier gebruiken ze onderdelen van 3 bekende liermerken. en om die 3 merken onderdelen door mekaar te mengen. maakt smittybilt er een lier van het beste van het beste wat er op de wereld verkrijbaar is. en die lier word geassembleerd in china

Smittybilt bouwt eigenlijk Chinese lieren onder Amerikaanse naam, of bouwen ze Amerikaanse lieren met Chinese onderdelen? Of bouwen ze eigenlijk helemaal niets, maar gaan ze T-Max achterna?

Laat je nou niks wijsmaken voor nog geen 500 euro. (niet dat het slecht is..maar het beste van het beste ;))

@Utah.. volgens mij heeft Kenneth het toch geleerd van de meester. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje moeilijk om te beoordelen of het een gelijkwaardige lier is aan Ramsey of Warn. Op het net vindt ik minstens 3 totaal verschillende specificaties van dezelfde lier. Het lijk er een beetje op dat restpartijen zwart worden gespoten en van een sticker XRC8 worden voorzien. (ik heb zelfs een foto gezien van de opengeschroefde motor van een XRC8 wat duidelijk geen seriemotor was zoals in alle spec's staat)

Als de beschrijvingen op papier al geen beste kwaliteit hebben is dat volgens mij geen goed teken voor de rest van het materiaal....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even om te voorkomen dat er appels met peren worden vergeleken.

Tot december 2007 was de Smittybilt lier een Mile Marker lier met een zwart kleurtje.

Wel betrouwbaar maar traag………….met eeen 4,1 PK motor die een beetje ondermaats was.

Zijn nog steeds te koop in de USA dus let op als je gaat vergelijken dat je wel de nieuwe versie neemt met 5,5 PK motor.

Vanaf december 2007 is de nieuwe XRC serie gekomen welke bij T-Max wordt geassembleerd (China). De motor is een Series Wound 5,5 PK die bij Ramsey is ontwikkeld en ook op de Ramsey (en andere lieren) verkrijgbaar is. Alleen heel raar dat Ramsey zijn eigen lier met een hogere Gear Artio (tandwiel overbrenging) uitvoert waardoor die aanzienlijk trager is dan de Smittybilt. De Smittybilt is met zijn overbrenging van 1:172 een van de snelste lieren in zijn klasse (en hogere klasse). De Warn 8274-50 is uiteraard zonder last aanzienlijk sneller maar is ook een 8000Lbs lier die onder last snel inboet aan snelheid. En niet zo heel belangrijk maar de Smittybilt is een hele stille lier.

De tandwielkast is een eigen ontwikkeling (vast en zeker met een andere lieren producent maar ik weet niet welke) met een vrijloop die aan de buitenzijde van de tandwielkast zit en dan ook altijd werkt, dit is bij andere lieren ook wel eens anders……..

Oude type relais is vervangen door een “Allbright look a like” waterdicht relais.

De rest als de remote control, kabel, enz, komt ook weer van T-Max.

En ook niet onbelangrijk de slijtage onderdelen als remblokken, koolborstels enz. en andere onderdelen zijn tegen “normale” prijzen gewoon uit voorraad leverbaar.

Mile Marker is op dit moment de enige lier (als ik het goed heb) die in Amerika wordt geproduceerd, dat wil zeggen dat minimaal 60% van de onderdelen in Amerika moet zijn geproduceerd om het label “made in america” te mogen voeren. De rest van de lieren komt bijna allemaal uit China of andere middenoosten landen.

Aan betrouwbaarheid is geen concessie gedaan en in Amerika worden er op dit moment elke maand 1100 Smittybilt lieren verkocht en is daarmee één van de meest verkochte lieren.

Vergelijk zelf maar eens de specificaties (zie site) met andere (grotere) merken.

Offroad Europe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even om te voorkomen dat er appels met peren worden vergeleken.

Tot december 2007 was de Smittybilt lier een Mile Marker lier met een zwart kleurtje.

Wel betrouwbaar maar traag………….met eeen 4,1 PK motor die een beetje ondermaats was.

Zijn nog steeds te koop in de USA dus let op als je gaat vergelijken dat je wel de nieuwe versie neemt met 5,5 PK motor.

Vanaf december 2007 is de nieuwe XRC serie gekomen welke bij T-Max wordt geassembleerd (China). De motor is een Series Wound 5,5 PK die bij Ramsey is ontwikkeld en ook op de Ramsey (en andere lieren) verkrijgbaar is. Alleen heel raar dat Ramsey zijn eigen lier met een hogere Gear Artio (tandwiel overbrenging) uitvoert waardoor die aanzienlijk trager is dan de Smittybilt. De Smittybilt is met zijn overbrenging van 1:172 een van de snelste lieren in zijn klasse (en hogere klasse). De Warn 8274-50 is uiteraard zonder last aanzienlijk sneller maar is ook een 8000Lbs lier die onder last snel inboet aan snelheid. En niet zo heel belangrijk maar de Smittybilt is een hele stille lier.

De tandwielkast is een eigen ontwikkeling (vast en zeker met een andere lieren producent maar ik weet niet welke) met een vrijloop die aan de buitenzijde van de tandwielkast zit en dan ook altijd werkt, dit is bij andere lieren ook wel eens anders……..

Oude type relais is vervangen door een “Allbright look a like” waterdicht relais.

De rest als de remote control, kabel, enz, komt ook weer van T-Max.

En ook niet onbelangrijk de slijtage onderdelen als remblokken, koolborstels enz. en andere onderdelen zijn tegen “normale” prijzen gewoon uit voorraad leverbaar.

Mile Marker is op dit moment de enige lier (als ik het goed heb) die in Amerika wordt geproduceerd, dat wil zeggen dat minimaal 60% van de onderdelen in Amerika moet zijn geproduceerd om het label “made in america” te mogen voeren. De rest van de lieren komt bijna allemaal uit China of andere middenoosten landen.

Aan betrouwbaarheid is geen concessie gedaan en in Amerika worden er op dit moment elke maand 1100 Smittybilt lieren verkocht en is daarmee één van de meest verkochte lieren.

Vergelijk zelf maar eens de specificaties (zie site) met andere (grotere) merken.

Offroad Europe

das mooi dan.

wil er wel eens 1 probeeren

kom ik hem wel ff in nuenen ophalen. (5 min)

maar als het niet bevalt kan die dan nog retoer??

of is het dan gewoon een gok.

mis er nog 1 aan de willys.

dsc06912te4.jpg

bewerkt door maurice coolen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel prettig dat "Offroad", als importeur, de moeite neemt zelf te reageren.

Scheelt een hoop gezoek en praatjes.

Ik begrijp dat de oude versie (2007) een permanente magneet heeft, en dat die zo traag is dat je gras kan zien groeien?

De nieuwe types moeten het dus allemaal gaan maken. Het verhaal ziet er in ieder geval goed uit, en van T-Max en Ramsey zijn er maar bijzonder weinig vervelende verhalen te horen.

De tandwielkast is een eigen ontwikkeling (vast en zeker met een andere lieren producent maar ik weet niet welke) met een vrijloop die aan de buitenzijde van de tandwielkast zit en dan ook altijd werkt, dit is bij andere lieren ook wel eens anders……..

Zo te zien is dat T-Max: (hun nieuwe lieren hebben allemaal hetzelfde systeem)

tmax_ew9000W.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben blij dat Jan van Offroad Europe ff gereageerd heeft. want sommige forumleden denken dat ze alles weten en overal verstand van hebben. maar nog niet weten waar de klepel van de klok hangt. zoals dat al meer na mij verwezen is. :frusty:

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben blij dat Jan van Offroad Europe ff gereageerd heeft. want sommige forumleden denken dat ze alles weten en overal verstand van hebben. maar nog niet weten waar de klepel van de klok hangt. zoals dat al meer na mij verwezen is. :frusty:

Je kan niet alles weten.. en de manier waarop je de lier beschrijft is alsof je hem al 4 jaar in je bezit hebt.

'van horen zeggen' is nog niet hetzelfde als weten. Die fout maak je zelf ook

nogal eens...

verder over de lier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Revolutionary planetary gear system boasts an 10,000 lb. line rating and 218:1 gear ratio

5.5 hp, 12-volt, Series Wound Motor

------------

Revolutionary planetary gear system boasts an 8,000 lb. line rating and 172.8:1 gear ratio

5.5 hp, 12-volt, series wound motor

Zelfde motor,andere overbrengingen waardoor de 10.000 lbs trager zal lopen.

Verder lijkt 't me wel iets mocht de huidige overlijden. :frusty:

Bronvermelding: http://www.smittybilt.com/product/index/38.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben toch blij dat ik dit topic geopend heb.

Er is nu meer helderheid in de zaak en wat veel belangrijker is, er is wellicht een goede lier op de Nederlandse markt gebracht.

Altijd goed dat meer concurrentie aanwezig is.

Off road Nederland (Jan), dank voor je uitvoerige berichtgeving!

Aanvullingen, met name gebruikerservaringen, bijzonder welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

gisteren bij Rick van GP Service Zuid geweest. hij vertelde mij dat hij ook tevreden is over de Smittybilt lier. hij vertelde mij dat Warn het merk is. maar het prijskaartje wat er aanhangt is minder. dus als goed alternatief verkoopt hij meer Smittybilt lieren dan Warn lieren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanaf december 2007 is de nieuwe XRC serie gekomen welke bij T-Max wordt geassembleerd (China). De motor is een Series Wound 5,5 PK die bij Ramsey is ontwikkeld en ook op de Ramsey (en andere lieren) verkrijgbaar is.

Ik kan begrijpen waarom het verwarrend kan zijn wat iedereen schrijft en verteld over deze lier. Dit werd door een leverancier uit de regio Amsterdam geschreven op het internet. "Hoge kwaliteit lieren onder de vlag van Warn gemaakt 80 % US onderdelen" !

Het belangrijkste is dat het een goede lier zou moeten zijn tegen een nette prijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...