Spring naar bijdragen

Absolute beginner


Recommended Posts

Hej,

Gisteren heb ik mijn 1e jeep cherokee opgehaald, een goeie '93er. Nu is het uberhaupt mijn allereerste auto :bye1:. Nu heb ik wat hele simpele vraagjes..

- mijn verzekering wil een startonderbreker, en die zit er nu niet in. Wat kost dat om dat in te laten bouwen? Nu kan ik mij herinneren dat er onder de motorkap links wel een ding zit wat met het alarm te maken heeft, maar deze was geloof ik niet aangesloten ofzo.. heeft dit ermee te maken?

- hij heeft een goede poetsbeurt nodig, met welke middelen kan ik dat het beste doen?

- de velgen zijn wat afgebladderd, wat kost het om dat te laten doen?

dank voor de info!

groet irma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gefeli met je jeep alvast

die start onder breker daar heb ik geen idee van wat dat kost

die poetsbeurt dat ligt aan de staat van de lak maar je komt met gewone autopoets al een heel eind hoor

en die velgen dat is ook weer zoiets als wat je zelf wil en kan

je kan ze weg brengen om op te laten knappen en je kan ze zelf schuren met fijn schuurpapier en dan met blankelak overspuiten

er zijn er ook die spuiten ze zilver dat is wat je zelf mooi vind

bedenk wel je heb een jeep dus ben je nooit meer klaar met je auto

je zal de rest van je leven verslaafd zijn en dus bezig aan je auto hahahaha

afz ratteplaag(dave)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met je Jeep. Inderdaad ben je aan iets begonnen dat nooit af zal zijn. Poetsen kan met Commandant cleaner om krasjes te verwijderen. Daarna in de was zetten. Is wel handig met poetsmachine of met lamsvacht op schuurtol. met de hand erg veel werk.

velgen is lastig verhaal. Moet er ook nog over denken wat ik emt mijn velgen doe.

In ieder geval succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Irma,

Je verzekering eist een startonderbreker maar dat snap ik even niet voor een auto die 15 jaar oud is. Ik neem aan dat jij hem gewoon WA gaat verzekeren toch? De startonderbreker zal een goedgekeurde moeten zijn en dan het inbouwen en het afgeven van een certificaat door een erkend station zal jou toch rond de 400 euro kosten ( afhankelijk natuurlijk van de kwaliteit van de startonderbreker) Of wil jij je Cherokee WA beperkt casco of WA all risk gaan verzekeren?

Je kan ook kijken of je het alarm weer gangbaar kan krijgen alleen ben ik bang dat de verzekeringsmaatschappij zal eisen dat dit ook weer gebeurd bij een erkend station en dat er een certificaat bij moet komen. Niet gecertificeerde alarmsystemen worden normaal gesproken niet goedgekeurd door verzekeringsmaatschappijen. Dus dan ben je weer bij af.

Ik zou toch maar eens goed navragen waarom er een startonderbreker op moet zitten? Ik heb ook een Cherokee. Woon centrum Rotterdam en daar eisen ze hem ook niet bij. En mijn Cherokee is verzekerd voor 10000 euro tegen brand diestal. Maar ik gaf al aan die eisen zijn per maatschappij verschillend. Dus jouw maatschappij kan dat ook eisen maar ik vind het wel een beetje vreemd bij een Cherokee van 1993 die eisen.

Valma is een goed poetsmerk voor je auto maar een Brezan of andere autoshop kan jou genoeg aanbieden en dat is allemaal goed spul om je auto te wassen en te poetsen. Ook dat poetsen kan op veel manieren. Met de hand of met een poetsmachine. Je kan het zelf doen of laten doen. Die keus is aan jou.

Je kan je velgen opnieuw laten stralen en spuiten. De prijs bedraagt dan voor Stralen en poedercoaten van autovelgen (per set van 4) = 160 euro. Standaart en metallic kleuren. Deze persoon staat op marktplaats.

Succes

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom,

sugestie.. zoek een andere verzekeraar :ph34r:

Rij altijd oudere auto's, onder WA of WA+ , nog nooit om gevraagd.

Zoals al eerder vertelt.. ding is niet bepaald de nieuwste meer,

Je zal ( gek? ) zijn om er nu nog voor een hoop geld een startonderbreker in te laten bouwen.

( tenzij je ruige plannen hebt met audio of andere diefstal gevoelige opties )

Tenzij je op amsterdam kanaaleiland woont ofzo, maar zou dan eerder investeren in een glock & bullbar :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi

Ik heb hem WA Beperkt Casco verzekerd, met name voor ruit- en inbraakschade leek me dat wel de moeite waard. Ik lees nu dus in de voorwaarden over die startonderbreker. Ik ga even contact met ze opnemen hierover..

Maar als ik m alleen WA ga verzekeren, dat voelt als 'te weinig'. Een sterretje heb je zo, en misschien ook wel eens een ruit stuk of een gemold slot (of brand of kortsluiting :ohmy:). Of heb ik in theorie weinig last van inbraak met zo'n oude wagen? Ik heb verder iig geen wilde plannen qua audio/video installaties... Ik woon in Haarlem trouwens.

Hebben de meeste van jullie dus alleen WA?

Thanx Irma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja je mag hier namen noemen de reclame commissie is hier (nog)niet actief

en ja ik heb de mijn xj alleen wa verzekerd en ik zit bij de anwb maar dat is omdat zij mijn motor als eerste voertuig hebben staan waardoor ik voor mijn xj 95 euro per jaar betaal

bewerkt door ratteplaag
niet compleet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit ook bij de ANWB voor de Jeep.

Dat is vooral omdat je je ook bij de ANWB tegen ruitschade kan verzekeren als de auto ouder dan 10 jaar is.

De verzekering waar ik personeelskorting krijg, verzekert ruitschade maar tot 10 jaar oud en is met personeelskorting iets duurder dan de ANWB :ohmy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een wa beperkt casco met een verzekerd bedrag van de cherokee van 10000 euro omdat ik wel wat veranderd heb aan mijn cherokee. Mijn verzekeringsmaatschappij is de cherokee wel komen taxeren. Tevens ben ik verzekerd voor glasschade. Ik heb wel behoorlijk wat voordelen omdat het bedrijf waar ik werk bij dezelfde maatschappij zit. Ik betaal per jaar voor mijn wa beperktcasco 213 euro.

De 1 verzekerd zijn jeep all risk en de ander alleen wa. Jij moet doen wat jij zelf fijn vind. Normaal doen de meesten hun cherokee van 15 jaar en ouder wa verzekeren.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een andere maatschappij gevonden die geen startonderbreker eist, en verder prima voorwaarden heeft. Dus ik ga even overstappen.

Wel WA Beperkt Casco, dan is ook glasschade gedekt in ieder geval. Het gaat natuurlijk veel schelen als je schadevrije jaren hebt. Omdat dit de eerste autoverzekering is die echt op mijn naam staat, heb ik helaas 0 schadevrije jaren, dus mag gelijk de hoofdprijs betalen :ohmy:.. Dank voor jullie reacties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik denk wel dat je behoorlijk wat premie moet gaan betalen bij een WA beperkt caso. Je hebt 0 schadevrije jaren en ze berekenen de premie aan de hand van de nieuwprijs van jouw Cherokee. Die lag destijds rond de 30000 euro. Ik heb het even snel berekend via de links van diverse verzekerings maatschappijen die ik hier heb en berekend incl inzittenden verzekering en rechtsbijstand. Dan kom ik op een maandbedrag uit van tussen de 61 en 78 euro per maand. Dus op jaarbasis minimaal 732 euro als het meezit maar die bedragen verschillen behoorlijk per maatschappij heb ik gezien.

Tevens zijn er ook verzekeringsmaatschappijen die bij hun WA verzekering glasschade dekken. Daar hoef je niet perse een WA beperkt casco voor te nemen.

De dagwaarde van jouw cherokee uit 1993 zou tussen de 1800 en 2450 euro moeten liggen. Dus bij diefstal zou je als het mee zit een dergelijk bedrag kunnen ontvangen maar dat is altijd even afwachten. Dit kan ook meespelen bij de keuze voor het type verzekering dat je zou willen afsluiten.

Wat hieronder staat is een standaard verhaal van de verzekeringsmaatschappijen.

Ons advies is gebaseerd op de leeftijd van uw auto. Wij adviseren auto's die jonger dan 4 jaar zijn WA Volledig casco te verzekeren. Voor auto's die tussen 4 en 8 jaar oud zijn adviseren wij WA Beperkt casco. Voor auto's ouder dan 8 jaar is ons advies alleen WA.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik denk wel dat je behoorlijk wat premie moet gaan betalen bij een WA beperkt caso. Je hebt 0 schadevrije jaren en ze berekenen de premie aan de hand van de nieuwprijs van jouw Cherokee. Die lag destijds rond de 30000 euro. Ik heb het even snel berekend via de links van diverse verzekerings maatschappijen die ik hier heb en berekend incl inzittenden verzekering en rechtsbijstand. Dan kom ik op een maandbedrag uit van tussen de 61 en 78 euro per maand. Dus op jaarbasis minimaal 732 euro als het meezit maar die bedragen verschillen behoorlijk per maatschappij heb ik gezien.

Tevens zijn er ook verzekeringsmaatschappijen die bij hun WA verzekering glasschade dekken. Daar hoef je niet perse een WA beperkt casco voor te nemen.

De dagwaarde van jouw cherokee uit 1993 zou tussen de 1800 en 2450 euro moeten liggen. Dus bij diefstal zou je als het mee zit een dergelijk bedrag kunnen ontvangen maar dat is altijd even afwachten. Dit kan ook meespelen bij de keuze voor het type verzekering dat je zou willen afsluiten.

Wat hieronder staat is een standaard verhaal van de verzekeringsmaatschappijen.

Ons advies is gebaseerd op de leeftijd van uw auto. Wij adviseren auto's die jonger dan 4 jaar zijn WA Volledig casco te verzekeren. Voor auto's die tussen 4 en 8 jaar oud zijn adviseren wij WA Beperkt casco. Voor auto's ouder dan 8 jaar is ons advies alleen WA.

Wat jij schrijft is niet waar.

Bij waplus is de premie gebaseerd op de DAGWAARDE vd auto,

bij casco (allrisks) is de premie gebaseerd op de nieuwwaarde!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inderdaad een 4.0 limited.

En de verzekering die ik nu ga doen kost me 54 euro per maand voor WA Beperkt Casco + inzittendenverzekering. En dat gaat toch nu met elk jaar 'schadevrij' minder worden.. Moet toch een keer beginnen.

er vanuit gaande dat de waplus dekking ongeveer zo'n 20 a 30 euro per maand duurder is dan een wa dekking, begrijp ik niet dat je de auto waplus wilt verzekeren puur en alleen voor een voorruit.

Deze voorruit betaal je namelijk zelf indien je schade hebt. Hoe zit dat dan? Stel waplus is 25 pm duurder; 12 x 25 = 300 euro.

In geval van ruitvervanging heb je een eigen risico van 75 euro. In totaal kost je die ruitvervanging dus 375 euro. (plus 300 omdast je dit extra kost om het mee te verzekeren.

Ik heb deze (voor)ruit zelf een keer laten vervangen en dat kostte me bij autotaalglas 220 euro's.

Al met al verdien je je waplus verzekering dus pas terug als je 2 keer per jaar de ruit laat vervangen. zo niet dan heb je die ruit dus mooi zelf betaald, ieder jaar opnieuw.

Tis dus zonde van het geld om deze auto waplus te verzekeren. Tenzij je er ook nog eens bang voor bent dat ze met de auto gaan joyriden of dat ie gestolen wordt.

Mijn tip, wijzigen naar wa...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen WA zou bij mijn maatschappij 44 euro gaan kosten. Dus een tientje meer en hij is plus verzekerd. Ik zag al wel aanbieders die voor voor mijn situatie een WA aanbieden van 28 euro, maar die hebben dan weer andere nadelen zoals een opzegtermijn van jaar.. Die 0 schadevrijejaren zijn helaas echt mijn bottleneck.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...