Spring naar bijdragen

To Borla or not to Borla


Recommended Posts

De einddemper van mn grand cherokee 4.7 uit 2002 is op termijn aan vervanging toe (roest). Nu kreeg ik de tip om er dan maar meteen een Borla onder te laten zetten, helemaal van rvs en een mooier geluidje. Nu is vooral dat laatste nogal subjectief. Wordt t erg hard met de Borla of is het precies mooi en wat is het prijsverschil met een standaard einddemper?

Kortom, doen of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey, allereerst gefeliciteerd met de Jeep! Ik heb al veel mensen gehoord die helemaal gek zijn van de Borla uitlaten (positief). En door de betere doorlaat van de uitlaatgassen zou je er ook een aantal pk'tjes bij krijgen. Over het geluid: geen idee! lol. Hij schijnt wel mooier te gaan klinken en uiteraard iets luider maar het is maar waar je de grens trekt tussen mooi of te hard. Als ik u was zou ik even op het internet gaan zoeken want dan kom je er waarschijnlijk wel uit. mvg Thomas

ps. waar blijven de foto's van de Jeep!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borla geeft een betere flow aan de uitlaatgassen (toch zeker vergeleken met de orginele demper) waardoor normaalgesproken de motor toch wel merkbaar beter presteerd.

Het geluid blijft een kwestie van smaak. Cherrybombs filteren weinig van 't geluid en klinken scherp bij hogere toerentallen. (vind ik persoonlijk niet zo mooi)

Borla laat de lagere frequentie's wel door maar filtert de hoge scherpe tonen (geperforeerde pijp met daarrondom dempend matriaal).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borla is top in alle opzichten !!

Borla is goed. De 1 vind het super en de ander vind er weer niks aan. Smaken verschillen gelukkig. Ik hou zelf van dit bedrijf. Zij maakten mijn uitlaat gewoon waar ik bij was en lieten mij ook diverse geluiden horen zoals het zou worden. http://www.co-oskam.nl/cooskam/ maar bedenk wel dat de meeste uitlaten een geluid gaan produceren die je op den duur kan gaan irriteren. Zeker als je de wagen elke dag gebruikt.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niks van Borla, maar ik heb een Walker onder mijn WJ gestopt.

Valt ferm tegen.

Als je als toeschouwer hem hoort passeren is dit een heel tof diepe brom.

Maar binnenin stoort het, vooral op lange ritten.

De vibraties van de lage tonen worden precies versterkt door de carrosserie.

Precies alsof je in een DC-3 zit...

Binnenkort vliegt die walker er vanonder en steek ik een fluisterstille pot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een FlowMaster 50. Da's de minst harde, maar toch nog best wel hard, zeker bij bepaalde toerentallen. Bij 50km & 70km bromt ie behoorlijk. Daar net onder en boven is het geen probleem. Op de snelweg gaat ie prima!

Ook van de FlowMaster moet je afblijven (wanneer die op bedrijfstemperatuur is) :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

walker en dynomex kosten erg weinig

voor een Wrangler 4.0 was ik nog geen 100 eur kwijt van voor tot achter

ben nog niet toe aan een nieuwe uitlaat al hoewel ik dacht dat ik binnekort aan de beurt was.

Heb een Borla liggen om er dan onder te hangen.

Vind het prijsverschil het absoluut niet waard.

Lage gebrom op lange ritten wordt ik gestoord van.

Misschien ben ik te oud voor die klereherrie

alleen het geluid van mn Harley kan me wel bekoren.:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...