Spring naar bijdragen

tijd overschakelen benzine naar lpg verkorten


Recommended Posts

weet iemand misschien of je de tijd dat de motor overschakeld van benzine op gas te verkorten is ik heb een gc 5.2 1998 met een prins g3 onderbouw installatie

hij schakeld namelijk pas over als hij het tweede streepje op de temperatuurmeter bereikt heeft ,en ben dan zeker een kilometer verder en het lijkt wel of die de eerste kilometer onwijs zuipt 1 op 2 met benzine, is dit normaal ????:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vraag is waarop schakelt de installatie over effe googlen.

b.v. Impco schakelde dmv een vacuumschakelaar. Eertse keer afremmen op de motor en hij schakelde op LPG.

Ik heb toen op het schakelsignaal van die vacuumschakelaar een drukknopschakelaar aan gesloten. Kon direct na starten handmatig overschakelen op LPG.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In principe is daar ook een logische verklaring voor. Kans op backfire's bij een koude motor is hoger. Heb ik overigens geen last van gehad.

Er zal dus een signaal naar de gascomputer gaan als motor 40graden is. Als je weet welke draad dit is en wat voor een signaal dit is b.v. massa of een bepaald voltage (bij IMPCO 12Volt) dan kan je dit met een schakelaar na bootsen en loopt de motor op LPG als jij dat wil.

succes scheelt veel geld met huidige benzine prijzen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke Zeg Bedankt Voor Jullie Reacties Ik Ga Dat Met Die Schakelaar Wel Proberen Denk Ik.

Weet Je Als Je Veel Korte Stukken Rijd En De Motor Niet De Tijd Heeft Om Echt Warm Te Worden

Rij Ik Anders Elke Rit Voor 50% Benzine En 50 % Gas En Dat Is Niet Echt De Bedoeling .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....ben dan zeker een kilometer verder en het lijkt wel of die de eerste kilometer onwijs zuipt 1 op 2 met benzine, is dit normaal ????;)
....Rij Ik Anders Elke Rit Voor 50% Benzine En 50 % Gas En Dat Is Niet Echt De Bedoeling .

Dus totaal rij je er 2 Km mee ?

Pak een fiets , is goedkoper :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is geen gezever

ik was gewoon benieuwd omdat een kennis van mij een chevy v8 rijd en die na 5 seconden probleemloos overschakeld op gas .

daardoor dacht ik dat er bij de jeep iets niet goed zat.

vandaar mijn vraag ,ik weet ook wel dat je met een jeep niet moet zeiken over verbruik. dan moet je inderdaad een alto of cuore rijden .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ricardo.

ik heb ook een prins lpg installatie (afs3 van 2003) in mijn GC 4.0.

deze schakeld over na 2sec.:whistle:

vraag het eens bij de installateur.

geen problemen met "backfires".alleen als ik de motor uit zet nadat ik hem net gestart hebt (om de auto onder de

carport vandaan te halen) wil ie binnen 10 minuten niet starten. dan moet ik op benzine doorstarten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...