Spring naar bijdragen

pienoo

Forum member
  • Aantal bijdragen

    22
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

pienoo's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Hallo Pienoo, wilde graag weten of de electrische antenne (mast)ook ergens in Nederland te verkrijgen is enig idee? Groeten Dave

  2. Hier kan een slotje op De auto is verkocht
  3. met pijn in het hart moet ik helaas mijn grand cherokee verkopen. betreft een '98 4.0i lpg g3 met 13900km. incl. vaste navigatie en achteruitrijcamera voor extra info klik hier vraagprijs €8.950,-
  4. kijk hier eens of hier op marktplaats misschien bij de lokale trekker garage. groeten pienoo
  5. ricardo. ik heb ook een prins lpg installatie (afs3 van 2003) in mijn GC 4.0. deze schakeld over na 2sec. vraag het eens bij de installateur. geen problemen met "backfires".alleen als ik de motor uit zet nadat ik hem net gestart hebt (om de auto onder de carport vandaan te halen) wil ie binnen 10 minuten niet starten. dan moet ik op benzine doorstarten.
  6. je zou ook eens aan een paar voorveren kunnen denken en deze inkorten. dan kan je zelf de hoogte bepalen en dan wordt de achterkant ook gelijk een stuk stugger. ik vindt dit zelf veel comfortabeler. kijk hier eens
  7. andere LPG tank onder de auto gemonteerd. nu eindelijk de normale kofferruimte voor mijn honden;)
  8. De oplossing van mijn problemen: ik ben nu zeer tevreden over het weggedrag en het comfort van de auto. groeten pienoo:) voor en achter de vering maar aangepast. ik vond de ZJ teveel zwalken als ik over een drempel reed, na mijn eerste verhogingsproject. foto van na de eerste verhoging voor coil spacers van 1 3/4"en achter voorveren van een V8. nu heb ik voor voor de originele rubberen spacers van 1,5cm weggehaald en achter de voorveren met 3cm ingekort(3/4 winding afgeslepen). en nu is de auto in totaal voor 3cm omhoog gegaan en achter 5,5cm. en de trekhaak kogel staat nu op 49cm van de grond. is dus het maximum wat rdw aangeeft. het stuur gedrag is weer als vanouds en als ik nu over een drempel heen kachel dan veert de auto normaal in. dit is echt een aanrader voor diegene die net als ik de ZJ van achter te slap vindt. groeten pienoo
  9. voor en achter de vering maar aangepast. ik vond de ZJ teveel zwalken als ik over een drempel reed, na mijn eerste verhogingsproject. foto van na de eerste verhoging voor coil spacers van 1 3/4"en achter voorveren van een V8. nu heb ik voor voor de originele rubberen spacers van 1,5cm weggehaald en achter de voorveren met 3cm ingekort(3/4 winding afgeslepen). en nu is de auto in totaal voor 3cm omhoog gegaan en achter 5,5cm. en de trekhaak kogel staat nu op 49cm van de grond. is dus het maximum wat rdw aangeeft. het stuur gedrag is weer als vanouds en als ik nu over een drempel heen kachel dan veert de auto normaal in. dit is echt een aanrader voor diegene die net als ik de ZJ van achter te slap vindt. groeten pienoo
  10. knap opgelost. zeer duidelijke how to. groet pienoo
  11. gisteren maar eens de ZJ opgehoogd. een foto van hoe ie er uit zag. achter 2,5cm minder dan voor terwijl dit juist 1cm meer ruimte in de wielkast zou moeten zijn. een foto hoe de ZJ standaard zou moeten staan. de planken zijn totaal 3cm dik. en zo ziet mijn ZJ er nu uit. voor zitten er 1 3/4" blokken tussen (bij 4WD.com) aangeschaft 41 euro. achter zijn de veren vervangen door voorveren van een 5.2 ZJ. (via dit forum voor 25 euro) voor is de auto 4,5cm omhoog gekomen en achter 8cm het verschil is nu achter 2cm meer dan voor. na de testrit geen rare gedragingen opgemerkt i.v.m. de standaard schokbrekers. optisch is de ZJ nu een echte 4X4 maar het comfort (als ik over een drempel rijdt) is sterk verbeterd. voorheen zakte de achterkant erg door tot op de rubbers en nu gaat de auto er vloeiend over de drempels.
  12. 1 3/4"coil spacers voor voor en twee voorveren voor achter.
  13. dit was ik eerst ook van plan maar gelukkig was dit bij mij niet nodig. ik kon de antenne mast zo ook vervangen. als je toch de gehele antenne motor uit het voorscherm wil halen is dat een lastige klus. als je het zekering paneel rechts voor in de auto(bij de voeten van de bijrijder) loshaalt, zie je als het goed is een stekker van de antenne kabel. deze kan je losnemen. de bedrading van de motor zit helemaal linksbovenin in het zekeringkastje. maak de stekker voorzichtig los. verder loopt de bedrading achter het zekeringkastje door en daardoor niet te zien, door het binnenscherm. ik denk dat het verstandig is om het spatbord los te nemen om zo het doorvoerrubbertje met de bedrading makkelijk uit en in het binnenscherm te krijgen. veel succes pienoo
×
×
  • Nieuwe aanmaken...