Menno Geplaatst November 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2008 Ik betaal hier op de jachthaven eur 75 voor de hele winter. das ook geen geld!? ik dacht met de toekomstige haven in petten een grote loods neer te zetten voor boten opslag:whistle: ik betaal in den helder voor een jaar 960€ havengeld, laat ik dan nog maar niet spreken over er uithalen en dan per dag op een bok staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst November 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2008 Ik zet mijn boot in de winter altijd in een binnenstalling. Waarom weet ik eigenlijk niet. Wat zijn de nadelen van buitenstallen. Wordt je boot daar niet gaar van?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst November 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2008 (bewerkt) Mijn verzekering is eur 250 per jaar Liggeld zomers met steiger van 9 meter met drinkwater en electra kost ook zoiets. Wachtlijst van enkele jaren lengte boot tussen 6 en 7 meter zomer € 10,40 per m2 winter € 5,20 op de wal zomer of winter € 5,20 per m2 bron http://www.wsvgiesbeek.nl/index.php?id=16 November 7, 2008 bewerkt door dezperado Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst November 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2008 (bewerkt) Ik zet mijn boot in de winter altijd in een binnenstalling. Waarom weet ik eigenlijk niet. Wat zijn de nadelen van buitenstallen. Wordt je boot daar niet gaar van?? Het polyester wordt doffer dan als hij binnen staat. In amerika pakken ze de boten in een krimpfolie en met een gasbrander krimpen ze de folie om de boot zodat er geen vocht in kan.( € 40 per lengtemeter ex btw) Ik heb hem al jaren naast huis staan en in het voorjaar een poetsbeurt en glimt weer. Waar het dekzeil over het polyster komt hoef ik haast niet te poetsen. Omdat ik nu een sleurhutje voor de jeep heb en een aanhanger laat ik de boot op de jachthaven staan en de rest naast mn huisje. stalling van de sleurhut is gelijk aan mn aankoopprijs. dus nu kost nix en de boot € 80 November 7, 2008 bewerkt door dezperado Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maxum_moszz Geplaatst November 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2008 ik zoek nog een goedkope stalling voor mijn boot omgeving Rotterdam...Wie Weet Wat? Jachthaven Rhoon. Stallen op trailer 125 eurie tot 15/april. Helling af is gelijk snelvaargebied Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst November 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2008 Jachthaven Rhoon. Stallen op trailer 125 eurie tot 15/april. Helling af is gelijk snelvaargebied Uhhmmm... daar lag ik tot vorig jaar en je hebt mijn broer daar gesproken en ik jou op het sportbotenforum, betreffende cherokee.. Ik vind Rhoon een leuke jachthaven maar irritant omdat ik in rdam noord woon. Na werk is het zo ongeveer een uur voor je bij de jachthaven bent. Ik lig nu aan de Rotte, helaas niet snelvarend maar woon op 3 keer struikelen afstand van de boot. En als ik snel wil varen ben ik zo bij de sluizen, sneller dan naar rhoojn rijden met de auto door de file.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maxum_moszz Geplaatst November 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2008 Aha... Chaparral. Maar wie is je broer ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst November 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2008 als ik mijn boot uit het water haal voor de winterstalling. en de boot ligt op de trailer. dan geef ik mijn boot eerst een winterbeurt. dan heb ik een jerrycan met 10ltr koelvloeistof erin met een 12volt elektrische pompje en een soort koptelefoon voor op het staartstuk. zet de motor aan. en pomp zo de motor vol met koelvloeistof. en als er dan ongeveer een paar ltr koelvloeistof uit de uitlaat is gekomen. trim ik het staatrstuk helemaal omhoog en zet de motor af. daarna loopt het koelvloeistof er niet meer uit. en gaat mijn boot naar een overdekte winterstalling toe. scheelt weer 125,- dan laten doen. en voor de winterstalling betaal ik 300,- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst November 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2008 Is toch " piece of cake" om zelf de afsluiters open te draaien op het blok evt effe met luchtslang doorblazen. Staartolie checken of er geen water in zit. Bovenste schroef los en onder even open. In voorjaar je staartolie vervangen.Onderinspuiten tot boven overloopt/ Olieverversen in het blok. Motor met de koptelefoon en tuinslag warm draaien of in het water. Als de olie warm is met vacuumpomp leeg zuigen. Ik heb een bol. Dunne slang in het kanaal van de peilstok. Even vacuum pompen en de olie eruit zuigen. Oliefilter vernieuwen. evt voor de winter bougies eruit en druppelltje olie op de zuigers. Benzine tank zo vol mogelijk tanken om condens te voorkomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeroenC Geplaatst November 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2008 (bewerkt) Aha... Chaparral. Bijna goed, nickname Speedduc op het sportboten forum en ik heb een Chaparral Ciao Jeroen November 8, 2008 bewerkt door jeroenC Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst November 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2008 Is toch " piece of cake" om zelf de afsluiters open te draaien op het blokevt effe met luchtslang doorblazen. zo deed ik het vroeger ook de aftapplugjes open draaien. maar er blijft altijd wel wat water in het blok zitten. en dat veroorzaakt roestvorming. en daarom laat ik het koelsysteem vol zuigen met koelvloeistof. want dat is ook vettig. en je blok vriest niet kapot. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst November 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2008 (bewerkt) daarom zei ik effe met compressor lucht blazen en als de afsluiters open staan kan het nooit kapotvriezen November 8, 2008 bewerkt door dezperado Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst November 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2008 daarom zei ik effe met compressor lucht blazen en als de afsluiters open staan kan het nooit kapotvriezen en jij denkt met een luchtcompressor al het water uit je blok te krijgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marco_pas Geplaatst November 9, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2008 FM, Ik hoop dat je met koelvloeistof biologisch afbreekbare antivries bedoeld... Ik ben niet een echte milieufreak ( Weinig kans met een Jeep:whistle:) maar, als jij in het voorjaar start, ros je die chemische bende zo het water in. Als je een carburateur motor hebt kun je ook conserveren door "fogging Oil" rechtsreeks in je carb te spuiten terwijl ie nog loopt. Voor een EFI is dit niet aan te raden. Ook lekker voor je Jeepie als ie voor langere tijd op stal gaat. Als dat niet meer gaat, kun je zoals Hans al zei, kleine beetje olie in de cilinders laten lopen en even de motor ronddraaien zonder starten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XJ-apeldoorn Geplaatst November 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2008 Dit is mijn bootje: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marco_pas Geplaatst November 9, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2008 Ik moet er eigenlijk wel om lachen, heel veel Jeepers blijken toch wel een boot te hebben. Groot, klein, dik, gammel, maakt allemaal niks uit. Jeepers weten dus dat het op het water goed vertoeven is. Gisteren was ik bij de lokale zeilmaker hier in Italië, nooit eerder geweest. Trek de deur open, staat daar een schatje van een CJ tussen de snij- en naai tafels. Volgende week haal ik de zooi op en zal ik ff een pic maken. Wel jammer dat er een diesel in zat, mietje.... Hij beloofde beterschap en zei dat ie met een V8 bezig was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maxum_moszz Geplaatst November 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2008 Als je een beetje boot hebt, kom je al gauw bij Jeep terecht als trekkert. Zo ben ik enminste naar Jeep gegaan. Niet alleen het enorme gewicht wat je mag trekken maar ook 4wd voor op de trailerhelling. N-Patrol enzo is het dan niet voor mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst November 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2008 Ik moet er eigenlijk wel om lachen, heel veel Jeepers blijken toch wel een boot te hebben. Groot, klein, dik, gammel, maakt allemaal niks uit. Jeepers weten dus dat het op het water goed vertoeven is.Gisteren was ik bij de lokale zeilmaker hier in Italië, nooit eerder geweest. Trek de deur open, staat daar een schatje van een CJ tussen de snij- en naai tafels. Volgende week haal ik de zooi op en zal ik ff een pic maken. Wel jammer dat er een diesel in zat, mietje.... Hij beloofde beterschap en zei dat ie met een V8 bezig was. zat die zeilmaker niet vroeger in Ghifa en nu ??? Intra ? Heb hem wel eens een nieuw dekzeil laten maken. goed werk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marco_pas Geplaatst November 9, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2008 Geen idee of ze in Ghiffa hebben gezeten. Deze zit in Baveno, onderdeel van een groter bedrijf: http://www.texitaliasas.it In Baveno zit de zeilmaker, in Milaan doen ze de bekleding. Daar gaat deze winter mijn achterbank en zonnedekje naar toe. Ziet er allemaal zeer profi uit. BTW, als het water hier niet snel gaat zakken, kun je volgend jaar je boot afmeren aan de voortent op Orchidea.... Het water staat weer tot aan de kantine. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hi-Jack Geplaatst January 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2009 Ja hoor er is weer een nieuwe melkkoe bij:( van www.nu.nl : Heffing op plezierboot voor recreatiefonds Uitgegeven:13 januari 2009 15:03Laatst gewijzigd:13 januari 2009 15:03 DEN HAAG - Mensen die voor hun plezier in een eigen boot gaan varen moeten een heffing betalen die uitsluitend ten goede mag komen aan een nieuw te vormen Blauwfonds voor de recreatievaart. Dat staat in een advies, dat oud-staatssecretaris Dzsingisz Gabor (Natuurbeheer) dinsdag heeft aangeboden aan minister Gerda Verburg (LNV). Voor de pleziervaarders staat tegenover het invoeren van de heffing dat in de toekomst onderweg niet meer betaald hoeft te worden voor doorgang door sluizen en bruggen en dat ook tolgelden tot het verleden behoren. Lappendeken De invoering van de landelijke heffing kan voorkomen dat er een lappendeken aan heffingen zal ontstaan. Gabor laat de mogelijkheid open of de heffing gebeurt via een vaarbewijs, een vaarsticker, of het op kenteken stellen van de boten. Kenteken De vaarsticker heeft de voorkeur van de deskundigen, maar rekening houdend met bijvoorbeeld snelheidscontroles, diefstal en belasting zou het kenteken weer beter zijn. In het laatste geval kan de bijdrage worden geïnd zoals dat ook gebeurt bij de motorrijtuigenbelasting. Heffingsplicht De oppervlakte van de boot bepaalt de hoogte van de heffing. Voor niet-gemotoriseerde boten tot tien vierkante meter hoeft niet betaald te worden. Zo'n 300.000 boten vallen onder de heffingsplicht. Bij een bijdrage van 8 euro per vierkante meter zou dat 45 miljoen opleveren. Dat geld moet ten goede komen aan voorzieningen voor de recreatievaart, de veiligheid op de vaarwegen, onderhoud zoals baggeren van vaargeulen en aan milieumaatregelen om te voorkomen dat het oppervlaktewater wordt vervuild. Wantrouwen Goede communicatie is essentieel voor de maatschappelijke haalbaarheid want het kan eventuele scepsis en wantrouwen doen omslaan in vertrouwen, gaf Gabor Verburg als advies mee. De minister toonde zich blij met de verkenning waaruit blijkt dat de brancheorganisaties de heffing niet op voorhand afwijzen. Vaarroutes ''In alle seizoenen zijn er wel mensen op het water te vinden, maar al die vaarroutes zijn niet vanzelfsprekend. Ik ben blij dat deze gebruikers zich betrokken voelen, want wie betrokken is, wil eventueel wel iets extra's betalen om het in stand te houden.'' Verburg gaat met de sector over de heffingen praten. Ze zegde toe dat ze nog voor de zomer met een kabinetsstandpunt komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst January 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2009 Nou da's weer lekker dan ! Alleen als je in de vaarwegen vaart ? , of ook op plassen etc.etc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hi-Jack Geplaatst January 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2009 Nou da's weer lekker dan !Alleen als je in de vaarwegen vaart ? , of ook op plassen etc.etc. "de bijdrage worden geïnd zoals dat ook gebeurt bij de motorrijtuigenbelasting" Als ik dit lees dan zal het wel voor iedereen zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2009 hadden ze al veel eerder moeten doen!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst January 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2009 zijn ze ook al jaren van plan maar zoveel gejammer dat steeds van de baan ging. Hier liggen boten 2 maanden aan het strand en betalen helemaal niets. Flikkeren hun huisvuil in de struiken en als je in de buurt komt krijg je een grote bek. Leggen hun schip haaks op de wal met meertouwen die aan elke kant een meter of 10 strand innemen. Moet je daar eens aanleggen in de zomer. Als die moeten betalen per overnachting vind ik daar niets mis mee. Op de camping betaal je ook toeristenbelasting Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst January 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2009 dat ze al jaren ermee bezig zijn om belasting op de pleziervaart te heffen dat weet ik wel. maar is toch een bepaalde groep die buiten de boot vallen en niks hoeven te betalen. dat zijn de bewoners van onze buurlanden die hier in ons landje een vaste ligplaats hebben in de jachthavens. bijvoorbeeld de limburgse jachthavens daar ligt voor 60% alleen al boten van Duitsers die daar een vaste ligplaats hebben. die moeten ze ook maar mee laten betalen. tenslotte gebruiken ze wel ons vaarwater. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.