Spring naar bijdragen

Bootjes praat


marco_pas
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 182
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Na veel poetsen en een service beurtje was het gisteren zo ver:yes:.

Boot in het water en lekker varen (was het plan).

Bootje van de helling en starten maar, niet dus.

Nog nooit problemen gehad met het kreng maar na deze winter in de verwarmde stalling, wel rondgaan maar niet aanslaan.

Geen benz of geen ontsteking was de vraag.

Beetje remmenreiniger in het luchtfilter gespoten en nog niets.

Maw geen ontsteking!!:bye1:

Even een multimeter geleend en tot de conclusie gekomen dat er geen 12v op de ontsteking kwam.

Denken en zoeken naar evt losse verbindingen bij de motor.

Komt er een bijdehante opmerking van een voorbijganger of de zekering wel goed was.

Ja bij zo'n klein kreng zitten ze zichtbaar op het dashboard en het zijn zg automaten, dus daar had ik al naar gekeken.

Dan toch maar achter dash zoeken!!

Ga ik op mij knieen zitten onder dash en toen ik na wat kijken er onderuit kwam zag ik tot mijn verbazing dat het mogelijk is om zonder het dodemansknopkoordje (scrabbel) te verwijderen het schakelaartje om te zetten.

Was met ijverig poetsen om gezet zonder het te weten:blush:

Starten en lopen, yipeekayee.

Na een uurtje varen even het poetwater uit de romp pompen.

Wat blijkt het was bijna een duikboot geworden want nu is mijn staartstuk lek:(

Denk dat ik hem maar omdoop in "drijvende jeep"

Ach ja hebben we weer wat te doen en zijn van de straat.

I.i.g geweldigenoten van het mooie weer.

Het zal wel een noodreparatie worden en van de winter de rest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

afgelopen week wat bootforums in amerika geraadpleegd. hoe snel mijn boot gaat die ik nu aan het restaureren ben. Glastron Carlson CV-16-ss Mercruiser inboard/outboard 140hp 4 cyl 181 cid = 3.0 ltr weegt incl motor 1350 lbs = 612 kg bwj 1976. 53 mph = 84,8 km op gps met een standaard 15"x23 pitch 3 bladschroef. dus als ik er een andere schroef op zet gaat de boot mischien nog harder. mijn boot kan 4600 toeren hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn boot ligt nog op de wal op trailer maar is in 10 minuten vaar klaar.

Ligt te wachten op een glastron Carlson die effe wil blazen op onze IJssel

moet je nog ff wachten. ik denk eind het seizoen of volgendjaar. eerst moet de boot motorisch goed zijn. en dan begin ik aan de afwerking. en de motor heeft al ff gelopen zonder staartstuk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

ik zat zo wat op amerikaanse bootforums te kijken. en kwam erachter. dat speedboot eigennaren iets gemeen hebben met jeepers. de jeepers willen een betere overbrenging en banden hebben. om beter door het terrein heen te komen. en speedbootschippers zitten te rotzooien met 3,4, of 5 prop bootschroeven voor snelheid en trekkracht. in diameter en pitch. pitch = is de stand van de bladen. en ze hebben ook iets gemeen met water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

helaas zonder boot naar Lago Maggiore

Ga met jeep Vrienden hebben 2 boten mee een Bayliner en een Baja dus kan zat varen

Jeep mag em niet trekken helaas. Dus dan maar met de sleurhut

Hoop Marco tegen te komen

Marco Ik sta op Orchidea Feriolo plaats 27B bijna aan het water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

afgelopen week wat bootforums in amerika geraadpleegd. hoe snel mijn boot gaat die ik nu aan het restaureren ben. Glastron Carlson CV-16-ss Mercruiser inboard/outboard 140hp 4 cyl 181 cid = 3.0 ltr weegt incl motor 1350 lbs = 612 kg bwj 1976. 53 mph = 84,8 km op gps met een standaard 15"x23 pitch 3 bladschroef. dus als ik er een andere schroef op zet gaat de boot mischien nog harder. mijn boot kan 4600 toeren hebben

een zeer mooie boot zo'n glastron carlson

ik wil je alleen alvast ff uit de droom helpen voor wat de snelheid betreft.

Ik heb exact hetzelfde bolk, 181cid alleen dan met een omc plakkaat erop. In combinatie met een 17ft boot ipv 16ft.

ik kom echt niet sneller dan 58 km per uur. ik denk dat de 85 kmpu waar jij het over hebt echt niet gehaald gaat worden.

houd ons op de hoogte iig :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een zeer mooie boot zo'n glastron carlson

ik wil je alleen alvast ff uit de droom helpen voor wat de snelheid betreft.

Ik heb exact hetzelfde bolk, 181cid alleen dan met een omc plakkaat erop. In combinatie met een 17ft boot ipv 16ft.

ik kom echt niet sneller dan 58 km per uur. ik denk dat de 85 kmpu waar jij het over hebt echt niet gehaald gaat worden.

houd ons op de hoogte iig :thumbsup:

ligt eraan welke maat schroef je erop zet. en wat is het gewicht en merk-type en bwj van je boot Randoman.

www.classicglastron.com www.carlsonspeed.com

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

helaas zonder boot naar Lago Maggiore

Ga met jeep Vrienden hebben 2 boten mee een Bayliner en een Baja dus kan zat varen

Jeep mag em niet trekken helaas. Dus dan maar met de sleurhut

Hoop Marco tegen te komen

Marco Ik sta op Orchidea Feriolo plaats 27B bijna aan het water

Dez, wanneer ben je er dan? Mocht je een zwarte XJ met gele platen, een hazelip rechtsvoor en vol deuken zien, dan spring je er maar voor.

Qua boot vaar ik met een wit-blauwe mastercraft met blauwe bimini. Ik zal zaterdag vast langzaam langs tokkelen (als weer niet van dat pleuris weer is).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat FM roeispanen heeft met een hoge cw waarde

en 58 of 85 hij haalt wel meer dingen doorelkaar

en de 58 gaatie ook niet halen:no:

Ik vertrek vrijdagavond marco. Pak zaterdagmorgen de trein Kandersteg Iselle en ga dan smiddags de caravan op zn poten zetten.

Heb al gezien dat het weer tot volgende week donderdag kloten is. Warm maar bewolkt en regen.

Maarja hier is het ook niks.

bewerkt door dezperado
Link naar opmerking
Deel via andere websites

sowieso geen antifowling eronder. Ik heb 90 PK meer maar haal geen 85

de temp in Italie is ok 27-33 graden maar veel regen en onweer

Mn vrienden zitten daar en vertrekken zaterdag vanaf Brussel en hebben net zo lang gezeurd dat ik besloten heb toch maar mee te gaan.

Ik had vorig jaar al gereserveerd van 9 juli tot 9 aug dus ben al laat.

Heb mn boot hier nog niet in het water gehad. Te druk met Jeeperij

geniet nog elke dag van de films en fotos Jacco. was onvergetelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
  • 4 weeks later...

vandaag nog gelachen in de jachthaven. een sukkel met een porche suv. trok iets te hard op met zijn porche suv om zijn boot uit het water te halen. hij was vergeten zijn handlier in de vergrendeling te zetten. waarna zijn speedboot van de trailer afrolde. en op de trailerboot-helling terecht kwam dat gaf een flinke dreun. en hij had ook nog vergeten zijn staartstuk omhoog te trimmen. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

ben aan het proberen een wrangler te kopen die mn boot MAG trekken.

Heb 3 jaar niet gevaren. Net bedrijf gebeld om hem winterklaar te maken.

Had hem in het water gelegd om nieuwe trailer te wisselen en even gestart.

Had grote reparatie gehad aan staartstuk. Moet nu wel weer afgetapt worden.

Afgelopen zomer was niks. Heb mooi weer gehad in Italie maar toen ik terg kwam was het hier prut dus niet gevaren.

Jou Maxum lijkt erg op mijn boot

wit en blauw railing op de neus nog net de hoekige voorruit van rond 1990 alleen heb ik een hout zwemplateau

bewerkt door dezperado
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een houten plateau is leuk, kun je zo mooi in de teakolie zetten in het voorjaar...

Ik heb de boot trouwens nu staan op de plek die jij me aangeraden hebt Hans! Dat scheelt me een boel knaken en daar kunnen we aankomende zomer mooi een biertje voor gaan drinken, vind je niet?

Venijnig bergkammetje om er te komen, maar dat ging met de XJ beter als met de Lexus 4.3 van een maatje.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...