Spring naar bijdragen

Bootjes praat


marco_pas
 Share

Recommended Posts

Ik betaal hier op de jachthaven eur 75 voor de hele winter.

das ook geen geld!?

ik dacht met de toekomstige haven in petten een grote loods neer te zetten voor boten opslag:whistle:

ik betaal in den helder voor een jaar 960€ havengeld, laat ik dan nog maar niet spreken over er uithalen en dan per dag op een bok staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 182
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mijn verzekering is eur 250 per jaar

Liggeld zomers met steiger van 9 meter met drinkwater en electra kost ook zoiets.

Wachtlijst van enkele jaren

lengte boot tussen 6 en 7 meter zomer € 10,40 per m2 winter € 5,20 op de wal zomer of winter € 5,20 per m2

bron http://www.wsvgiesbeek.nl/index.php?id=16

bewerkt door dezperado
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zet mijn boot in de winter altijd in een binnenstalling. Waarom weet ik eigenlijk niet. Wat zijn de nadelen van buitenstallen. Wordt je boot daar niet gaar van?? :B

Het polyester wordt doffer dan als hij binnen staat.

In amerika pakken ze de boten in een krimpfolie en met een gasbrander krimpen ze de folie om de boot zodat er geen vocht in kan.( € 40 per lengtemeter ex btw)

Ik heb hem al jaren naast huis staan en in het voorjaar een poetsbeurt en glimt weer. Waar het dekzeil over het polyster komt hoef ik haast niet te poetsen. Omdat ik nu een sleurhutje voor de jeep heb en een aanhanger

laat ik de boot op de jachthaven staan en de rest naast mn huisje.

stalling van de sleurhut is gelijk aan mn aankoopprijs. dus nu kost nix en de boot € 80

bewerkt door dezperado
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jachthaven Rhoon. Stallen op trailer 125 eurie tot 15/april. Helling af is gelijk snelvaargebied :(

Uhhmmm...

daar lag ik tot vorig jaar en je hebt mijn broer daar gesproken en ik jou op het sportbotenforum, betreffende cherokee.. :yes:

Ik vind Rhoon een leuke jachthaven maar irritant omdat ik in rdam noord woon. Na werk is het zo ongeveer een uur voor je bij de jachthaven bent. Ik lig nu aan de Rotte, helaas niet snelvarend maar woon op 3 keer struikelen afstand van de boot. En als ik snel wil varen ben ik zo bij de sluizen, sneller dan naar rhoojn rijden met de auto door de file.. :B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik mijn boot uit het water haal voor de winterstalling. en de boot ligt op de trailer. dan geef ik mijn boot eerst een winterbeurt. dan heb ik een jerrycan met 10ltr koelvloeistof erin met een 12volt elektrische pompje en een soort koptelefoon voor op het staartstuk. zet de motor aan. en pomp zo de motor vol met koelvloeistof. en als er dan ongeveer een paar ltr koelvloeistof uit de uitlaat is gekomen. trim ik het staatrstuk helemaal omhoog en zet de motor af. daarna loopt het koelvloeistof er niet meer uit. en gaat mijn boot naar een overdekte winterstalling toe. scheelt weer 125,- dan laten doen. en voor de winterstalling betaal ik 300,-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is toch " piece of cake" om zelf de afsluiters open te draaien op het blok

evt effe met luchtslang doorblazen.

Staartolie checken of er geen water in zit. Bovenste schroef los en onder even open.

In voorjaar je staartolie vervangen.Onderinspuiten tot boven overloopt/

Olieverversen in het blok. Motor met de koptelefoon en tuinslag warm draaien

of in het water. Als de olie warm is met vacuumpomp leeg zuigen.

Ik heb een bol. Dunne slang in het kanaal van de peilstok. Even vacuum pompen en de olie eruit zuigen. Oliefilter vernieuwen.

evt voor de winter bougies eruit en druppelltje olie op de zuigers.

Benzine tank zo vol mogelijk tanken om condens te voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is toch " piece of cake" om zelf de afsluiters open te draaien op het blok

evt effe met luchtslang doorblazen.

zo deed ik het vroeger ook de aftapplugjes open draaien. maar er blijft altijd wel wat water in het blok zitten. en dat veroorzaakt roestvorming. en daarom laat ik het koelsysteem vol zuigen met koelvloeistof. want dat is ook vettig. en je blok vriest niet kapot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FM,

Ik hoop dat je met koelvloeistof biologisch afbreekbare antivries bedoeld... Ik ben niet een echte milieufreak ( Weinig kans met een Jeep:whistle:) maar, als jij in het voorjaar start, ros je die chemische bende zo het water in.

Als je een carburateur motor hebt kun je ook conserveren door "fogging Oil" rechtsreeks in je carb te spuiten terwijl ie nog loopt. Voor een EFI is dit niet aan te raden. Ook lekker voor je Jeepie als ie voor langere tijd op stal gaat.

Als dat niet meer gaat, kun je zoals Hans al zei, kleine beetje olie in de cilinders laten lopen en even de motor ronddraaien zonder starten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet er eigenlijk wel om lachen, heel veel Jeepers blijken toch wel een boot te hebben. Groot, klein, dik, gammel, maakt allemaal niks uit. Jeepers weten dus dat het op het water goed vertoeven is.

Gisteren was ik bij de lokale zeilmaker hier in Italië, nooit eerder geweest. Trek de deur open, staat daar een schatje van een CJ tussen de snij- en naai tafels. Volgende week haal ik de zooi op en zal ik ff een pic maken. Wel jammer dat er een diesel in zat, mietje.... Hij beloofde beterschap en zei dat ie met een V8 bezig was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet er eigenlijk wel om lachen, heel veel Jeepers blijken toch wel een boot te hebben. Groot, klein, dik, gammel, maakt allemaal niks uit. Jeepers weten dus dat het op het water goed vertoeven is.

Gisteren was ik bij de lokale zeilmaker hier in Italië, nooit eerder geweest. Trek de deur open, staat daar een schatje van een CJ tussen de snij- en naai tafels. Volgende week haal ik de zooi op en zal ik ff een pic maken. Wel jammer dat er een diesel in zat, mietje.... Hij beloofde beterschap en zei dat ie met een V8 bezig was.

zat die zeilmaker niet vroeger in Ghifa en nu ??? Intra ?

Heb hem wel eens een nieuw dekzeil laten maken. goed werk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee of ze in Ghiffa hebben gezeten. Deze zit in Baveno, onderdeel van een groter bedrijf:

http://www.texitaliasas.it

In Baveno zit de zeilmaker, in Milaan doen ze de bekleding. Daar gaat deze winter mijn achterbank en zonnedekje naar toe. Ziet er allemaal zeer profi uit.

BTW, als het water hier niet snel gaat zakken, kun je volgend jaar je boot afmeren aan de voortent op Orchidea.... Het water staat weer tot aan de kantine.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ja hoor er is weer een nieuwe melkkoe bij:(:no:

van www.nu.nl :

Heffing op plezierboot voor recreatiefonds

Uitgegeven:13 januari 2009 15:03Laatst gewijzigd:13 januari 2009 15:03

DEN HAAG - Mensen die voor hun plezier in een eigen boot gaan varen moeten een heffing betalen die uitsluitend ten goede mag komen aan een nieuw te vormen Blauwfonds voor de recreatievaart.

Dat staat in een advies, dat oud-staatssecretaris Dzsingisz Gabor (Natuurbeheer) dinsdag heeft aangeboden aan minister Gerda Verburg (LNV).

Voor de pleziervaarders staat tegenover het invoeren van de heffing dat in de toekomst onderweg niet meer betaald hoeft te worden voor doorgang door sluizen en bruggen en dat ook tolgelden tot het verleden behoren.

Lappendeken

De invoering van de landelijke heffing kan voorkomen dat er een lappendeken aan heffingen zal ontstaan.

Gabor laat de mogelijkheid open of de heffing gebeurt via een vaarbewijs, een vaarsticker, of het op kenteken stellen van de boten.

Kenteken

De vaarsticker heeft de voorkeur van de deskundigen, maar rekening houdend met bijvoorbeeld snelheidscontroles, diefstal en belasting zou het kenteken weer beter zijn.

In het laatste geval kan de bijdrage worden geïnd zoals dat ook gebeurt bij de motorrijtuigenbelasting.

Heffingsplicht

De oppervlakte van de boot bepaalt de hoogte van de heffing. Voor niet-gemotoriseerde boten tot tien vierkante meter hoeft niet betaald te worden. Zo'n 300.000 boten vallen onder de heffingsplicht. Bij een bijdrage van 8 euro per vierkante meter zou dat 45 miljoen opleveren.

Dat geld moet ten goede komen aan voorzieningen voor de recreatievaart, de veiligheid op de vaarwegen, onderhoud zoals baggeren van vaargeulen en aan milieumaatregelen om te voorkomen dat het oppervlaktewater wordt vervuild.

Wantrouwen

Goede communicatie is essentieel voor de maatschappelijke haalbaarheid want het kan eventuele scepsis en wantrouwen doen omslaan in vertrouwen, gaf Gabor Verburg als advies mee.

De minister toonde zich blij met de verkenning waaruit blijkt dat de brancheorganisaties de heffing niet op voorhand afwijzen.

Vaarroutes

''In alle seizoenen zijn er wel mensen op het water te vinden, maar al die vaarroutes zijn niet vanzelfsprekend. Ik ben blij dat deze gebruikers zich betrokken voelen, want wie betrokken is, wil eventueel wel iets extra's betalen om het in stand te houden.''

Verburg gaat met de sector over de heffingen praten. Ze zegde toe dat ze nog voor de zomer met een kabinetsstandpunt komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zijn ze ook al jaren van plan maar zoveel gejammer dat steeds van de baan ging.

Hier liggen boten 2 maanden aan het strand en betalen helemaal niets.

Flikkeren hun huisvuil in de struiken en als je in de buurt komt krijg je een grote bek. Leggen hun schip haaks op de wal met meertouwen die aan elke kant een meter of 10 strand innemen. Moet je daar eens aanleggen in de zomer.

Als die moeten betalen per overnachting vind ik daar niets mis mee.

Op de camping betaal je ook toeristenbelasting

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat ze al jaren ermee bezig zijn om belasting op de pleziervaart te heffen dat weet ik wel. maar is toch een bepaalde groep die buiten de boot vallen en niks hoeven te betalen. dat zijn de bewoners van onze buurlanden die hier in ons landje een vaste ligplaats hebben in de jachthavens. bijvoorbeeld de limburgse jachthavens daar ligt voor 60% alleen al boten van Duitsers die daar een vaste ligplaats hebben. die moeten ze ook maar mee laten betalen. tenslotte gebruiken ze wel ons vaarwater.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...