Spring naar bijdragen

Dilemma: KJ inruilen of niet


chero25
 Share

Recommended Posts

Graag jullie advies.

Ik denk er over om mijn KJ in te ruilen voor een Dodge Magnum.

2 Jeeps is wel erg leuk maar toch niet zo handig als je met je gezin met veel bagage op vakantie wilt. De KJ blinkt niet uit in ruimte achter de achterbank. De XJ is te oud om nog verre reizen mee te maken.

De KJ gebruiken we nu eigenlijk alleen als boodschappen auto en daar is ie eigenlijk te duur voor. De XJ is mijn woon-werk auto.

In het terrein komt de KJ zowiezo niet. Dus daar hoef ik 'm niet voor te houden.

Nu heb ik de mogelijkheid om de 2005 KJ in te ruilen voor een 2006 Dodge Magnum 2.7 V6. Amerikaanse import natuurlijk want de Magnum wordt hier niet verkocht. De bijbetaling is gering, hooguit 1000 euro.

Wat denken jullie is dit een verstandige zet?

O ja een Magnum kun je vergelijken met een Chrysler 300C Touring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja... wat is wijsheid.

Hoe is de waardevastheid van zo'n Magnum? En... hoe is de verkrijgbaarheid van de onderdelen?

Issie echt veel goedkoper dan de Jeep te rijden? 't Is tenslotte ook een flinke auto.

aan de anderen kan: Als je verlieft bent op die Dodge ( wat ik me goed kan voorstellen), telt dat ook zwaar mee.

Het verschil in verbruik heb ik van een USA site af kunnen plukken:

post-160-12873017833246_thumb.jpg

Wat betreft brandstof is de Magnum dus nogal wat voordeliger!

Ik wens je succes bij je beslissing!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chero95,

Ik vind die Dodge een geweldige bak! Had ik het geld er maar voor:wub:.

Je schrijft zelf dat jouw KJ alleen als boodschappenwagen gebruikt word en er te duur voor is. Waar wil je dan de Dodge voor gaan gebruiken, als je de XJ al als woon-werk hebt?Nu ruil je gewoon de ene dure voor de andere, toch? Voor puur en alleen de vakanties, met lekker veel bagageruimte, zou ik persoonlijk niet zo'n dure auto aanschaffen.

Of je moet er echt verliefd op zijn inderdaad......... En er het geld voor hebben.......

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van het weekend uitgebreid overleg gehad met mijn amerikaanse zwager. Hij raadt het mij af. De onderdelen voorziening kan een probleem gaan worden.

De Magnum wordt niet meer gebouwd. 2008 was het laatste modeljaar en de laatste exemplaren staan te verstoffen bij de dealers (behalve de SRT).

De verschillen met de in Europa gebouwde 300C zijn toch best wel groot.

Stel je krijg een schade aan de Magnum, dan moeten de vervangende delen altijd uit de VS komen. Duur! Welke verzekeringsmaatschappij trapt daar in?

Overigens kun je de betreffende Magnum vinden op Marktplaats. Niet bij Dodge maar als een Chrysler. De verkoper denkt zeker meer succes te hebben door 'm als 300C aan te bieden. Prijs 23.950 euro.

Kortom ik ben er nog niet uit maar de kans dat ik het doe is erg klein geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad zo dat dit het laatste produktiejaar is van zowel de magnum als de 300C wegens geen verkoopssucces in de States (zou wel alleen gaan om de stationuitvoering, de sedan zou blijven gebouwd worden?)

Dat haalt natuurlijk de verkoopswaarde onderuit.

Aan de andere kant zou ik mij niet laten tegenhouden door de stukken die uit de VS zouden moeten komen.

De stukken die ik in de VS bestel zijn er dikwijls sneller en goedkoper dan die ik bij de plaatselijke chryslerdealer bestel (en die komen uit het depot in Frankrijk, met een grote kans op verkeerde levering)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...