Spring naar bijdragen

Dikke teleurstelling of toch mogelijkheden??


boudewijn
 Share

Recommended Posts

Nou vandaag zijn we even wezen kijken hoor naar de zogenaamde goede jeep cherokee 5.9 uit '98 km.stand. 255.000

In 1e instantie ziet die er prima uit maar na een proefrit !!

Zie hier de lijst van mankementen.

1. Rechter of linker homokineet naar z'n grootje

2. Als je snel van links naar rechts heen en weer stuurd, hoor je een soort stoekend geluid stuurhuis wellicht of ??

3. rondom beschadigingen ( niet ernstig maar toch ).

4. Versnelling pakt naar mijn mening te laat. D.w.z. als je van start een dot gas geeft dan reageerd deze niet direct maar dan glijd die als het waren er in. Moet wel zeggen dat we niet echt een fatsoenlijke afstand hebben kunnen maken omdat de ramen natuurlijk snel besloegen. Wellicht dat daardoor de versnellinksbak olie niet goed door de bak is gegaan. Maakte geen rare geluiden verder.

5. Aanjager ging niet aan. Ik versta daar de verwarming onder.

( Verkoperzegt jah soms wel hoor.. :wacko: ).

6. Airco niet kunnen testen doordat de aanjager niet doet. Knopje van de airco wel ingedrukt maar zie ook geen lampje aangaan.

7. Radio verlichting gaat niet aan.

8. Linker stoel heeft een scheur. Ook blijft de stoel aan een kant steken als je deze naar voren wilt zetten. En gaat daardoor dus ook niet goed naar achter en naar voren.

9. Stuur versleten

10. Linker achter gordel komt niet er uit.

11. Achterklep kan niet open.

12. Geen apk.

13. Centrale vergrendeling hapert met rechter voordeur en linker achter deur

14. Boardcomputer gaf niet alles aan. B.v. als de linker portier openstaat geeft die dat niet aan. Ik weet eigenlijk ook niet wat er in dat scherm zou moeten staan. En hoe ik die kan checken.

Nou dat is het wel z'n beetje. De motor moet ik zeggen loopt wel echt als een zonnetje en heeft i.d.d. beangstigend veel power. Heerlijke auto ondanks alles. Het bedrag is inmiddels wel zo laag geworden dat ik toch twijfel. Vandaar dat ik de kenners dit even wil laten lezen. Graag advies.

Groet, Boudewijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dus duidelijk een 'doe het zelf' bak.

Als het bedrag inderdaad laag is , dan zou ik het doen.

Kosten heb je er gegarandeerd wel aan , en volgens je lijstje denk ik heel wat uren sleutelplezier, met kennis van zaken.

De electronica heeft blijkbaar ook kuren en je klimaat-unit zal wel naar het walhalla zijn.

Na een maandje of zes sleutelen krijg je die wagen wellicht OK, maar je moet nu eerst eens de prijs zeggen...

Ik schat wel een paar duizend euro herstelkosten.

Maar het is jouw spaarvarken...:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis een barrel.. :wacko:

Als je iemand bent die zich gaat irriteren aan die kleine mankementen zou ik 'm laten staan. Want zo te zien is er een enorme tijd niets aan gedaan.

Ben je handig is er vast nog wel wat van te maken, maar dan nog heeft die motor niet het eeuwige leven.

Als je een goede Jeep zoekt, zou ik ook verder kijken en wat meer betalen.

het is maar wat je zelf verwacht...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis een barrel.. :wacko:

Als je iemand bent die zich gaat irriteren aan die kleine mankementen zou ik 'm laten staan. Want zo te zien is er een enorme tijd niets aan gedaan.

Ben je handig is er vast nog wel wat van te maken, maar dan nog heeft die motor niet het eeuwige leven.

Als je een goede Jeep zoekt, zou ik ook verder kijken en wat meer betalen.

Ja dat gevoel heb ik i.d.d. dus ook goedkoop is in dit geval duurkoop.

Groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou vandaag zijn we even wezen kijken hoor naar de zogenaamde goede jeep cherokee 5.9 uit '98 km.stand. 255.000

In 1e instantie ziet die er prima uit maar na een proefrit !!

Zie hier de lijst van mankementen.

1. Rechter of linker homokineet naar z'n grootje

2. Als je snel van links naar rechts heen en weer stuurd, hoor je een soort stoekend geluid stuurhuis wellicht of ??

3. rondom beschadigingen ( niet ernstig maar toch ).

4. Versnelling pakt naar mijn mening te laat. D.w.z. als je van start een dot gas geeft dan reageerd deze niet direct maar dan glijd die als het waren er in. Moet wel zeggen dat we niet echt een fatsoenlijke afstand hebben kunnen maken omdat de ramen natuurlijk snel besloegen. Wellicht dat daardoor de versnellinksbak olie niet goed door de bak is gegaan. Maakte geen rare geluiden verder.

5. Aanjager ging niet aan. Ik versta daar de verwarming onder.

( Verkoperzegt jah soms wel hoor.. :wacko: ).

6. Airco niet kunnen testen doordat de aanjager niet doet. Knopje van de airco wel ingedrukt maar zie ook geen lampje aangaan.

7. Radio verlichting gaat niet aan.

8. Linker stoel heeft een scheur. Ook blijft de stoel aan een kant steken als je deze naar voren wilt zetten. En gaat daardoor dus ook niet goed naar achter en naar voren.

9. Stuur versleten

10. Linker achter gordel komt niet er uit.

11. Achterklep kan niet open.

12. Geen apk.

13. Centrale vergrendeling hapert met rechter voordeur en linker achter deur

14. Boardcomputer gaf niet alles aan. B.v. als de linker portier openstaat geeft die dat niet aan. Ik weet eigenlijk ook niet wat er in dat scherm zou moeten staan. En hoe ik die kan checken.

Nou dat is het wel z'n beetje. De motor moet ik zeggen loopt wel echt als een zonnetje en heeft i.d.d. beangstigend veel power. Heerlijke auto ondanks alles. Het bedrag is inmiddels wel zo laag geworden dat ik toch twijfel. Vandaar dat ik de kenners dit even wil laten lezen. Graag advies.

Groet, Boudewijn

Ik denk dat je met deze auto het volgende gezegde erbij kan halen. Zich scheel aan iets betalen. Als er al zoveel mankeert aan de auto kan je mijns inziens spreken van een niet al te goed onderhouden wagen. Welke garantie heb je dan dat het blok wel al die jaren de juiste aandacht heeft gekregen? Het zijn beresterke blokken maar met minder goed onderhoud zijn ook deze blokken heel kwetsbaar! Ik denk dat je behoorlijk wat euries zal moeten uitgeven om deze wagen weer op orde te krijgen. Dus kijk rustig verder is mijn advies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk gewoon heel goed na voor dat je wat doet.

Er is veel rotzooi te koop.

En geloof me als je alles bij de garage moet laten doen

dan is jouw jeep droom gauw voorbij.

Dit zijn kostbare auto's om te rijden zodat extra kosten

behoorlijk pijn aan je spaarpot doen.

En geloof me want ik spreek uit ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee dat is hem niet. Het gaat om een Jeep uit overveen. Onder is de link. Dit was zijn vraagprijs waar ik bij het 1e gesprek al uitkwam op een bedrag van € 4600 Na de proefrit viel er over 3000 te praten. Maar ik ben er helemaal uit hoor. We doen het niet. Morgen hebben we een bezichtiging voor een andere. Wel voor een aanzienlijk hoger bedrag maar het ziet er goed uit. Ik houd jullie uiteraard op de hoogte. En bedank voor alles support. Het heeft mij i.e.g. weerhouden van een impulsive miskoop. Thanks :wacko: Boudewijn

http://auto.marktplaats.nl/jeep/130156597-jeep-grand-cherokee-5-9i-lx-v8-limited-98-full-options.html?return=eJwljEEOgjAQRe9CAjsphQVYQgzepIExVFo66RQ0Gu%2FuVDfz33uL0Uqqt1FVT0q2rcoIdJiWfokRlRCrR9hKp8Ma0Wodqdys0Hv0JxJ3ABSTlF25RGcvTzvIYqYh%2BrwZZd5cLZ%2Fx%2FKM6JdkxzoYxpcj7MshIt5n%2BEVOsGBz3cdsdBDOxrg9Wf0A4ADZ2T%2BlLXSDuQ5X1ny%2Bn0DxD&df=1&fta=eNo1T0tuwyAUvAuLrAE7JJ4nX6FXsFAgKSq2EWDHreW7F6JkM3oaze9pXLGnAmyJfli1T4wSBJdgm%2B%2FFyaQ%2BzxDkBbqCEkJcyTiQz%2FhzgdLdJFDI4DQGTMtoo7uR3yC54p0k%2F4u2VVwJ%2BnliXm1crZ1oTg7yFMLS81rXggX9sIxcaUpowJwpOzQkdleSEzow0XBxVufu8pFVTipxkY1UjI6yuhjzHLRJg7fTI39XJX%2B9A3ZbYhzcZOz2YYt%2F1NtQm0uZeWWWt%2FWT0df7XOsIjv04%2FgHzwVjG&fta_ind=1&fs=1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...