Spring naar bijdragen

boudewijn

Forum member
  • Aantal bijdragen

    80
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over boudewijn

  • Verjaardag 28/08/1973

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.libitum.nl

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

boudewijn's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Hey thanks dat is zeker de moeite waard om eens na te kijken. Het weekend zal ik er wat aandacht aan besteden. Groet, B..
  2. Hallo mijn Jeep resoneert tussen de 90 en 110 km per uur. Ook hoor ik af en toe een rammel achter alsof er iets los zit. Auto is net geballanceerd en uitgelijnt dus dat zit wel goed. Zijn er belangrijke rubbers die af en toe eens vervangen moeten worden. Elke tip is welkom. Groet, B..
  3. Hallo na een lange rit in duitsland zag ik ineens een lang dun slangetje hangen. Hij komt uit het voorste diff.. Heeft iemand enig idee waar ik dat slangtje op moet terug drukken. Ik kan niets vinden geen nippeltje of iets. Volgens de jeep zou die ergens linksboven moeten vastzitten . Graag een reactie. Bedankt weer. Vrgr, Boudewijn
  4. Heb je ook olie in je luchtfiterhuis ?? Bij mij was het de PCV Valve. Heb deze vervangen en ook de leidingen en pijpjes. Tevens ook dat podje eh ik meen dat dat ding de EGR valve heet. Hij zit i.i.g. boven op het kleppendeksel links als je voor de auto staat. Ook daarvan de leidingen en pijpjes vervangen. Die zitten namelijk vaak helemaal dicht met smurrie. negens meer last van. Bovendien zijn dat de kosten niet. Motor liep ook meteen stuk rustiger. Spullen besteld bij rockauto.com. Top site! Succes B.
  5. Check mijn How to maar eens. Dan weet je precies hoe het moet en waar die zit. Nadat ik die vervangen had was ik van de ellende af. Ik heb dezelfde auto en bouwjaar. Hier een link http://jeepforum.nl/showthread.php?t=13865 Groet, B en succes
  6. Noemen ze dat pingelen. Ja zou kunnen ik heb geen idee. Weer wat geleerd. Wat ik inderdaad ook niet begrijp is dat de dealer inderdaad 98 adviseerd terwijl dat in de USA niet kan. Lijkt me sterk dat ze er daar een toevoeging bij gooien. Wat ik wel weet is dat de motoren voor de europese markt onder ander eisen hier binnen komen. In amerika zijn ze veel strenger wat milieueisen betreft. Bij mercedes motoren knijpen ze de boel zodat ze aan die USA eisen voldoen. De auto verliest dan enorm veel vermogen. Dat was ook bij een 450 slc 5.0 het geval die ik in het verleden had. Zou dit wellicht kunnen? Groet, B.
  7. Moet inderdaad op 98. Ik heb zelf een 5.9 gehad en heb toen een tijd 95 getankt. Ik kreeg last van een soort raar geratel geprurttel jah het is raar te omschrijven maar toen ik weer over ging op 98 was het weer weg. Ook vond ik dat de auto beter ging lopen. De jeep dealer geeft ook aan dat de 5.9 op 98 moet. Groet, B.
  8. Zeker veilig. Ik heb net 3 dagen geleden een CPS en een Sync sensor laten over komen . Echt te gek USD 90 ten op zichte van € 250,- Ik kreeg de spullen binnen drie dagen. En het mooiste van alles hij rijd weer. Vrgr, Boudewijn
  9. Precies zo heb ik dat ook gedaan. Al met al nog geen half uur mee bezig geweest. Lijkt heel veel werk maar valt reuze mee. Tekening is inderdaad een goed plan. Ik had meer moeite met het daadwerkelijk uitnemen van de kap. Beetje wurmen en dan lukt het. Bij mij was het zo dat de schroefjes die ik kreeg ander schroefdraad had. Ik heb daarvoor dus weer de oude gebruikt. Succes. B.
  10. Een vriend van me heeft ook een WJ. Nou dat is volgens mij nog erger. Hij heeft de een na de andere reparatie. Vooral stroom uitval heb ik hem al vaak over horen klagen. In de 1e week ging ook bij hem de stoelverwarming al stuk, en een week later moest die de brandstofpomp vervangen. Ook zijn aandrijving zingt harder dan gerard joling. Dat laatste komt nu aan de beurt als ik me niet vergis. Gaat hem € 2100,- kosten. Ik ben van mening dat de 5.9 inderdaad de beste is. Ik had de mijne nooit weg moeten doen. In het begin piekerde ik ook over een WJ. Ze kosten namelijk ook niet zo heel veel meer dan een goeie ZJ. Maar jah je moet toch geluk hebben met dit soort dingen. Ik zou hem in ieder geval breed uit testen, en zeker door een gerenomeerd garage bedrijf laten nakijken. Liefst dealer. Ik vind het wel echt hele mooie auto's. Groet, B
  11. Hm dan ga ik het in het weekend toch nog eens proberen. Thanks, B
  12. Thanks guys! Jah inderdaad een goed idee om om recente fotos te vragen. Je rijd heel wat af anders. Nou goed bedankt maar weer. Groet, B
  13. Nou vandaag wezen kijken. Echt een harde tik. Zelf denk ik dat het de krukas is. Nou ja het was niet interessant.De auto bleek bij aankomst weer eens te mooi om waar te zijn. Lak en interieur perfect!!!! Nou wat je daar maar onder verstaat. Overal roest plekken rondom. Ze hadden gewoon een oude foto geplaatst. Ik bood € 250 maar dat wou die niet doen. Ik zei hallo voor € 950 koop je een goed rijdende. Nou ja het was het proberen waard. Bedankt maar weer. Groet, Boudewijn
  14. hallo ik ga vandaag je jeep ophalen, dan kan ik antwoord geven op de vragen. Ik ben zelf erg benieuwd of het te repareren is of dat het een nieuw blokkie wordt. Groet, Boudewijn
×
×
  • Nieuwe aanmaken...