Stefke Geplaatst December 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2007 hoi, ik heb sinds kort een probleem ondervonden aan mijn ZJ van 93.Nu het wat kouder wordt 's nachts ,valt de wagen stil ,als hij een hele nacht heeft buiten gestaan.Hij start op benzine en daarna schakeld hij automatisch over op gas. Eens hij overgeschakeld is kan je er pak weg een 500 meter met rijden en dan valt hij stil.Als ik er s nachts met gereden heb ( voor t werk ) dan is er geen probleem 's ochtends.Wat zou dit kunnen zijn en/of welke zaken hoef ik te controleren ?? groeten en bedankt op voorhand. Stefke:ohmy: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2007 Waarschijnlijk word je verdamper slecht. Probeer eens te starten op benzine, dan rijden tot de motor temperatuur boven de 80 graden is en daarna handmatig over te schakelen op gas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefke Geplaatst December 13, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2007 ok dat zal ik deze nacht eens testen dan. Rond 21.15 uur ben ik op mijn werk en daar zal hij dan staan tot een uur of 5 en zal ik hem op benzine laten warm draaien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefke Geplaatst December 14, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2007 voila ik heb hem dus gestart op benzine ,dan ongeveer 20 Km gereden, dan overgeschakeld naar gas en zonder probs thuis geraakt.Zal morgen nog eens proberen om direkt op gas te rijden. Als dit niet zou lukken zonder stilvallen, wil dit dus zeggen dat mijn verdamper aan het falen gaat als ik het goed begrijp ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst December 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2007 Het verdampen van het vloeibare gas kost warmte. Die wordt onttrokken aan het koelwater. Controleer ook even of de verdamper niet bevriest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefke Geplaatst December 15, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2007 OK heb dus deze ochtend nogmaals geprobeert en als hij overschakelt op gas protesteerd hij . Dan moet ik hem terug op benzine zetten of hij valt stil. Hoe kan ik nu zien of mijn verdamper bevriest, of is dit niet merkbaar langs buiten ?Is een verdamper zelf te vervangen of laat ik dit beter over aan de gas specialisten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2007 De verdamper is op zich goed zelf te vervangen. Afstelling is een ander verhaal, maar ook nog wel redelijk goed te krijgen. Andere vraag: Is er recentelijk aan je koelsysteem gewerkt en wordt je kachel goed warm? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefke Geplaatst December 15, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2007 Hoi 87 Wrangler, ik heb inderdaad aan mijn koelsysteem gewerkt. Namelijk de twee radiator slangen vervangen ,daar deze dringend aan vervanging toe waren.En vervolgens het systeem terug afgevuld met koelvloeistof. Mijn kachel verwarmd toch redelijk snel, dus die is in orde ,denk ik. dus mocht je suggesties hebben : laat maar horen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst December 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2007 goeie opmerking van 87wrangler, er kan nog luchtbel in zitten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jypy Geplaatst December 17, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 17, 2007 Ik heb een keer een bevroren verdamper gehad in een Volvo 144. Daar was geen vergissing mogelijk; helemaal wit uitgeslagen van de rijp.... . Jypy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 17, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 17, 2007 Waar zitten de waterslangen aan de verdamper? Onder, boven, halverwege? Ga anders eens (op LPG) rijden met je Jeep, totdat de motor afslaat wordt. Daarna open je onmiddelijk de kap, en kontrolteer je de verdamper. Voel ook even of hij, bijv, alleen aan de onderkant warm wordt. Zo kun je bepalen of er nog lucht in zit. Als de boel goed gemonteerd en aangesloten zit, zou dat niet mogen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefke Geplaatst December 18, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 18, 2007 Hoi raar maar waar. Ik heb sinds gisteren geen last meer gehad.Deze nacht heeft de wagen de hele vriesnacht buiten gestaan, en geen problemen veroorzaakt wanneer mijn vrouw deze ochtend naar het werk is gereden. Nu heb ik wel gas getankt bij een ander station dan anders, zou dan hier eventueel het probleem kunnen zitten. @87wrangler ik zal straks eens gaan zien waar de slangen juist zitten. onderaan zitten de slangen aan de verdamper Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefke Geplaatst December 23, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2007 Na vijf ochtenden probleemloos te kunnen starten en direkt doorrijden op gas, denk ik dat het wel degelijk aan de gaskwaliteit ligt van het andere merk. Dus waarschijnlijk niet de verdamper (hoop ik toch ) en nu probleemloos de winter door he. Bedankt toch voor de raad en de reacties Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2007 Na vijf ochtenden probleemloos te kunnen starten en direkt doorrijden op gas, denk ik dat het wel degelijk aan de gaskwaliteit ligt van het andere merk.Dus waarschijnlijk niet de verdamper (hoop ik toch ) en nu probleemloos de winter door he. Bedankt toch voor de raad en de reacties Kan heel goed.. butaan verdampt niet meer als het onder het vriespunt komt. Nadat de boel warm werd ging het weer, die verkopen dus hoogstwaarschijnlijk nog zomer-lpg. uit de autoweek: Het komt helaas nog steeds voor dat klachten van LPG-rijders te wijten blijken te zijn aan de getankte brandstof. Met benzine en diesel idem dito. Het enige dat ik in antwoorden op dergelijke klachten beweer is, dat er bij het tanken aan zogenaamde ’witte pompen’ geen zekerheid bestaat over de kwaliteit van de aldaar geleverde brandstof. Dat is iets anders dan te stellen dat witte pompen brandstof van slechte kwaliteit verkopen. Zekerheid over de kwaliteit bieden alleen tankstations die merkbrandstoffen verkopen. Kijken we naar LPG, dan is het zo dat er zes gasleveranciers lid zijn van de Vereniging Vloeibaar Gas. Dit betekent dat die zes worden geacht zich te houden aan bepaalde overeengekomen kwaliteitseisen wat betreft onder andere samenstelling butaan/propaan (seizoensafhankelijke dampspanning), verontreinigingen, indampresidu en kopercorrosie. De leden van de VVG zijn: BK-Gas, IQ Autogas, LP Gas, MAX Autogas, Texaco Nederland en Total Nederland. (DB) Deze 'vraag & antwoord' is eerder gepubliceerd in AutoWeek nr. 23 van 2006. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stephan holthaus Geplaatst December 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2007 heb het zelfde gehad! ,scheurtje in membraam van de verdamper, en is het al opgelost? gr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefke Geplaatst December 27, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2007 @ stephan zoals eerder vermeld heb ik tot op heden geen problemen meer gehad.Dus meer dan waarschijnlijk is het zoals kameel zegt ,en is het nog geen "wintergas". Nu tank ik terug bij mijn gewoonlijke benzinestation en geen last meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.