Spring naar bijdragen

Slip Yoke Eliminator zonder te moeten wachten op drive shaft


beijingJeep
 Share

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

Om nou toch die laatste vibraties rond de 100-120 KM/uur weg te krijgen wilde ik een Slip Yoke Elinator kit installeren. Nu staat er overal aangegeven dat je dan een op maat gemaakte aandrijfas moet bestellen maar ja: ik zit in China dus dat zou nog wel eens een hele lange tijd wachten kunnen worden. Geen 24 uur turnaround vanuit de VS mogelijk en als de douane een beetje traag is kan het makkelijk twee weken duren. Zal toch moeten rijden in die tijd.

Nu lees ik dat er mensen zijn die dan die kit installeren en gewoon in 2WD blijven rijden tot de nieuwe aandrijfas binnen is.

Kan dat zomaar? Als ik hem in 4WD om de voorwielen aan te drijven zet draai ik dan niet mijn voordifferentieel in elkaar of is dat alleen voor je achterdifferentieel het geval?

Er zijn hier ook fabrieken waar ze die dingen maken dus dat zou ook nog een mooie zoekactie kunnen worden. Dan kan alles binnen China worden opgestuurd maar of de kwaliteit hetzelfde is dan nog maar de vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hebben ze dan wel die SYE kit daar?

met een sye krijg je kortere as in tussenbak en daardoor kun je langere aandrijfas monteren met vaste yoke aan de tussenbak zodat hij niet meer in de bak heen en weer schuift.breekt er dan een kruisje dan loopt de olie niet uit de bak als de aandrijfas er af valt.

zonder achteras kun je wel in 4wd en alleen met voorwiel aandrijving rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De trillingen begonnen nadat er nieuwe bladveren aan de achterkant waren geinstalleerd. Beijing Jeeps werden vroeger redelijk laag afgeveerd afgeleverd maar met deze nieuwe bladveren staat 'ie ongeveer 2" hoger .Voorheen had ik absoluut geen enkele trilling, na de nieuwe bladveren die we aan alle kanten hebben bekeken of ze er wel goed onder staan dus wel. Heb al eens een nieuwe aandrijfas geprobeerd maar dat hielp ook niet. De banden zijn net nieuw en gebalanceerd. Als die SYE kit dit kan verhelpen heb ik het er wel voor over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

Om nou toch die laatste vibraties rond de 100-120 KM/uur weg te krijgen wilde ik een Slip Yoke Elinator kit installeren. Nu staat er overal aangegeven dat je dan een op maat gemaakte aandrijfas moet bestellen maar ja: ik zit in China dus dat zou nog wel eens een hele lange tijd wachten kunnen worden. Geen 24 uur turnaround vanuit de VS mogelijk en als de douane een beetje traag is kan het makkelijk twee weken duren. Zal toch moeten rijden in die tijd.

Nu lees ik dat er mensen zijn die dan die kit installeren en gewoon in 2WD blijven rijden tot de nieuwe aandrijfas binnen is.

Kan dat zomaar? Als ik hem in 4WD om de voorwielen aan te drijven zet draai ik dan niet mijn voordifferentieel in elkaar of is dat alleen voor je achterdifferentieel het geval?

Er zijn hier ook fabrieken waar ze die dingen maken dus dat zou ook nog een mooie zoekactie kunnen worden. Dan kan alles binnen China worden opgestuurd maar of de kwaliteit hetzelfde is dan nog maar de vraag.

Weet jij zeker dat jij het kan verhelpen met een SYE kit?

Ik snap je verhaal niet. Je hebt last van vibraties tussen de 100 en 120 km per uur en je hoopt dit te kunnen verhelpen met een SYE kit maar het duurt te lang.

Heb jij een Cherokee die ook op de weg 4WD kan rijden of heb jij er 1 die alleen in het terrein 4WD mag rijden?

De trilling ontstaan door de aandrijfas die van je transfercase naar je achteras gaat. Nu wil jij de kit installeren zonder juiste aandrijfas. Wat is daar het nut van? Die trillingen verdwijnen pas als je de complete kit gaat installeren. Dus SYE kit en aandrijfas. Dan kan je in mijn ogen net zo goed 2 weken wachten en dan alles in 1 keer plaatsen. Om zeker te zijn dat je een SYE kit nodig hebt kan je wel het volgende doen. Maak de aandrijfas op je achterwielen los en verwijder deze. Dan worden alleen je voorwielen aangedreven. Ga ermee rijden zoals je nu ook doet in 4WD stand high. Heb je nog steeds last van vibraties bij 100-120 km per uur dan zal een SYE kit niet helpen. Dit was van toepassing op mijn Cherokee. Ik heb dus een parttime cherokee die op de weg alleen in 2WD mag rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las dat die aandrijfas normaal gesproken op maat dient te worden gemaakt. Dus installeren SYE...opmeten...as bestellen...installeren. Ben vandaag naar een fabrikant in de buurt geweest die wel een aandrijfas kan maken. Hij is een OEM fabrikant voor de Pajero en Landcruisers die hier in CHina worden gemaakt. Balanceren kan hij ook.

Mijn Cherokee heeft inderdaad geen permanente 4WD dus je roadtest met alleen voorwielaandrijving klinkt goed. Misschien zit er wel ergens een trilkabouter die ik over het hoofd heb gezien :-)

Als ik de achter aandrijfas demonteer de de slip yoke uit de verdeelbak trek loopt dan niet de olie uit mijn verdeelbak?

Je zegt dat bij je Cherokee een SYO niet hielp. Wat veroorzaakte de trillingen dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las dat die aandrijfas normaal gesproken op maat dient te worden gemaakt. Dus installeren SYE...opmeten...as bestellen...installeren. Ben vandaag naar een fabrikant in de buurt geweest die wel een aandrijfas kan maken. Hij is een OEM fabrikant voor de Pajero en Landcruisers die hier in CHina worden gemaakt. Balanceren kan hij ook.

Mijn Cherokee heeft inderdaad geen permanente 4WD dus je roadtest met alleen voorwielaandrijving klinkt goed. Misschien zit er wel ergens een trilkabouter die ik over het hoofd heb gezien :-)

Als ik de achter aandrijfas demonteer de de slip yoke uit de verdeelbak trek loopt dan niet de olie uit mijn verdeelbak?

Je zegt dat bij je Cherokee een SYO niet hielp. Wat veroorzaakte de trillingen dan?

Ik kocht een complete SYE kit maar die paste bij mijn verhoging van 6.5 inch.Ik heb alleen nog last van trillingen bij 70 km per uur en aangezien wij in Nederland 50 of 80 of 100 of 120 mogen rijden heb ik bijna geen last van die trillingen. Jij hebt de pech dat jij die aandrijfas op maat moet maken maar met de chinese techniek en prijzen denk ik dat je daar geen problemen mee zal krijgen. Er zitten genoeg vakmensen daar dus dat komt wel goed.

Ja de olie loopt eruit dus die moet je eerst leeg laten lopen. Zet hem tegen een helling en de olie kan je opvangen in een opvangbak. Daarna kan jij ermee rijden en kan je uitvinden of hij nog steeds trilt. Ik ben nog steeds van mening dat een SYE kit niet de oplossing zal bieden. Waarom verlaag jij je transfercase eigenlijk niet? dat is goedkoper! Plaats metalen busjes boven je transfercase en dan komt deze omlaag. Doordat hij omlaag komt wordt de hoek van je aandrijfas ook minder steil en dit kan er weer voor zorgen dat de trillingen weg zijn. Ze noemen het een transfercase dropkit. Is een stuk goedkoper als een SYE kit + aandrijfas!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja de olie loopt eruit dus die moet je eerst leeg laten lopen. Zet hem tegen een helling en de olie kan je opvangen in een opvangbak. Daarna kan jij ermee rijden en kan je uitvinden of hij nog steeds trilt.

Dat geen goed idee, ook wanneer je alleen met voorwielaandrijving rijdt heeft je tussenbak smering nodig...

Om alleen even te testen of de trilling weg is, kun je beter een plastic bekertje over de staart na de tussenbak schuiven en even vastzetten met duct-tape. De lekkage zal dan meevallen en de bak houd zijn smering.

Ik neem aan dat een proefritje geen 100 kilometer hoeft te duren dus zal deze oplossing goed werken.

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou de crossmember een stukje laten zakken, door een plaatje of een aantal ringen tussen crossmember en unibody te plaatsen.

Als hiermee de trillingen/vibraties veranderen en verdwijnen, ben je op de goede weg. Controleer tevens de hoeken in je aandrijf as bij cardan koppeling tussenbak en pinion achteras, deze hoeken moeten tegenovergesteld gelijk aan elkaar zijn, wanneer je met enkele kardan koppelingen werkt. De hoeken kun je beinvloeden door zoals Hans al aangaf met keggen tussen veerpaketten en as of door de hoogte van je crossmember te tunen, denk dat de laatste optie het makkelijkst is voor het uitzoekwerk. Advies om zonder olie in je tussenbak te gaan rijden, zou ik heel gauw vergeten.

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Zo dat duurde even maar ik had weinig tijd om iets aan de Jeep te doen wan je bent snel een halve dag kwijt in de Jeep garage.

Nou het was dus de drive shaft aan de voorzijde die na 325.000 KM zelfs met nieuwe kruisjes trilde. Voor 80 Euri's een nieuwe gekocht en geen enge vibraties meer tussen de 100-120 KM p/u.

Overigens had ik ook een probleem met de kruiskoppeling in mijn stuuraandrijving. Die zat nogal los op de as en is weer vastgelast. Stuurt wel zo prettig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo dat duurde even maar ik had weinig tijd om iets aan de Jeep te doen wan je bent snel een halve dag kwijt in de Jeep garage.

Nou het was dus de drive shaft aan de voorzijde die na 325.000 KM zelfs met nieuwe kruisjes trilde. Voor 80 Euri's een nieuwe gekocht en geen enge vibraties meer tussen de 100-120 KM p/u.

Overigens had ik ook een probleem met de kruiskoppeling in mijn stuuraandrijving. Die zat nogal los op de as en is weer vastgelast. Stuurt wel zo prettig.

Mooi dat het weer opgelost is. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...