Spring naar bijdragen

katalysator leeghalen


Limited 97
 Share

Recommended Posts

Hoi, de kat rammelt, en er moet eigenlijk een andere onder.

Nu is het een kat met een lambda sensor erin (model 1998), kan je deze leeg maken en gewoon terug plaatsen ?

Lijkt me dat de electronica gaat knijpen omdat de uitstoot niet schoon genoeg is.

En wat betekent het voor het geluid en het vermogen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, de kat rammelt, en er moet eigenlijk een andere onder.

Nu is het een kat met een lambda sensor erin (model 1998), kan je deze leeg maken en gewoon terug plaatsen ?

Lijkt me dat de electronica gaat knijpen omdat de uitstoot niet schoon genoeg is.

En wat betekent het voor het geluid en het vermogen ?

Normaal gesproken ga je problemen krijgen als je de kat leeg gaat halen terwijl je na de kat nog een sensor heb zitten. De oudere modellen hadden alleen een sensor voor zitten net na het spruitstuk. Dus haalde je de kat leeg dan had dat geen invloed op de auto. Officieel moet elke auto vanaf 1993 voorzien zijn van een kat. Dus zeker ook jouw Cherokee. Tevens staat het op je kenteken aangegeven of er een kat in zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij ons in belgië wordt er flink gesnuffeld aan de poep...

eerst wordt de CO gemeten, dat kun je misschien nog goed afregelen met een holle kat, maar daarna wordt op 3000 RPM de lambda waarde gemeten en de NOx uitstoot en als je een holle kat hebt dan ben je gezien...

heb dit een paar jaar geleden gehad met een mercedes, die had vanzelf een holle kat (was volledig opgeteerd vanbinnen) en hopla, daar ging ik met mijn rode kaart...:ph34r:

Na vervanging van de kat, was de CO en lambda waarde opnieuw volgens de norm...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, de kat rammelt, en er moet eigenlijk een andere onder.

Nu is het een kat met een lambda sensor erin (model 1998), kan je deze leeg maken en gewoon terug plaatsen ?

Lijkt me dat de electronica gaat knijpen omdat de uitstoot niet schoon genoeg is.

En wat betekent het voor het geluid en het vermogen ?

Gewoon leeg halen die hap ik heb het ook gedaan en geen problemen gekregen met de co2 meting lekker geluidje eraan over gehouden en wat pk`s meer. Je hebt maar 1 lamda sonde diet zit net na je spruitstuk. Wel kans op een computerstorring maar gewoon ressetten en dan ben je daar ook vanaf.:ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon leeg halen die hap ik heb het ook gedaan en geen problemen gekregen met de co2 meting lekker geluidje eraan over gehouden en wat pk`s meer. Je hebt maar 1 lamda sonde diet zit net na je spruitstuk. Wel kans op een computerstorring maar gewoon ressetten en dan ben je daar ook vanaf.:lol:

Nou, met een lege kat krijg je dus niet meer pk's, eerder het tegenovergestelde. Wel meer geluid..

Computerstoring is natuurlijk niet op te lossen met gewoon resetten, want dan komt ie weer terug.

Dat je geluk hebt gehad met je CO2 meting wil niet zeggen dat dat altijd zo is, maar men kan het proberen inderdaad. :ph34r:

kortom: zet er gewoon een kat in. ben je r vanaf ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon een originele kat eronder. Óf als je ietwat meer/donkerder geluid wilt een highflow rvs kat van Magnaflow eronder zetten.

Heb ik ook gedaan bij mijn 97'er, geluid wordt wat donkerder (heb overigens ook de demper vervangen dus heb geen exact vergelijk met origineel). En dat pk verhaal is idd onzin, misschien dat je 0,3pk wint door de iets betere flow van de kat maar verder ook niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon een originele kat eronder. Óf als je ietwat meer/donkerder geluid wilt een highflow rvs kat van Magnaflow eronder zetten.

Heb ik ook gedaan bij mijn 97'er, geluid wordt wat donkerder (heb overigens ook de demper vervangen dus heb geen exact vergelijk met origineel). En dat pk verhaal is idd onzin, misschien dat je 0,3pk wint door de iets betere flow van de kat maar verder ook niks.

Je gaat het pas merken in vermogen als je alles meteen aanpak. Dus compleet uitlaatsysteem , throttle body , airfilter en computer. Dan merk je het verschil pas in vermogen maar met alleen een lege kat win je helemaal niks. Ik vind het ook vreemd dat veel mensen praten over 1 sensor. Ik heb een 97 cherokee gezien die had een sensor net voor de kat en net na de kat. Die kan je dus nooit omzeilen. De oudere types hebben maar 1 sensor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon leeg halen die hap ik heb het ook gedaan en geen problemen gekregen met de co2 meting lekker geluidje eraan over gehouden en wat pk`s meer. Je hebt maar 1 lamda sonde diet zit net na je spruitstuk. Wel kans op een computerstorring maar gewoon ressetten en dan ben je daar ook vanaf.:bye1:

Een 95er heeft inderdaad maar één sonde, maar een '97er heeft er 2. (En andere electronica, bdw...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thnx, ben aan het zoeken, zie gelijk ook mooie RVS uitlaat met demper..

Er staat wel dit in de advertentie bij de katalysator

Make: Jeep

Model: Cherokee

Year: 1996 / 1997 / 1998 / 1999 / 2000

Engine: 2.5L, 4.0L

Misc.: Excluding California OBDII

Wat zouden ze met laatste bedoelen, zou deze passen ?

Op hun site kan je nl.kiezen uit: 49 States, California Pre-OBD of California OBD...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...