Spring naar bijdragen

Raamframe demonteren


robpinball
 Share

Recommended Posts

Ik ga het zelfde project binnenkort ondergaan.

Zal topic met aandacht volgen, kun je foto's maken?

Tip, draai een bout (of moer) altijd eerst een fractie vast alvorens hem los (proberen) te draaien. En gebruik nauwkeurig passend gereedschap.

En ook nog eens liters kruipolie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit staat mij ook te wachten. rubber onder het raam wordt omhoog gedrukt door de roest.

Ja kruipolie maar hoe kom je bij het draadeinde ???

Ik heb Loctite kruipolie met een vriesmiddel zodat de bout door de schok van bevriezing los moet komen maar op de kop van de bout spuiten zal geen zin hebben.

Kan in ieder geval vast gaan zien welke bouten wel los komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk ook dat slagschroevendraaier de beste keuse is,kunt ook met een hamer op je torx schroevendraaier tikken en gelijktijdig draaien en dan kijken wat er gebeurd maar dan is de kans wel groot dat je gereedschap beschadigd.

en mocht er wat afbreken een extractor setje gebruiken, die linkse tappen breken zo af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste keer dat ik een raamframe demonteerde, moest ik er 3 bouten uitboren! En dat zuigt behoorlijk! :D

Probleem is ten eerste de roest, maar origineel zit de handel ook nog eens onder de verf!

Kortom: 't Is een waardeloos klusje! Één pluspunt: Er is er nog nooit één niet losgekomen!!:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

het is een hele klus je raamframe demonteren zeker als je bouten niet los gaan.

ik heb dus het hele daschbord eruit gehaald zo kom je aan de binnenkant aan de moeren die op de bouten zitten en ze daar losmaken dat gaat zonder problemen.ook is het beter als je het daschbord eruit haald want dan kun je de moeren naderhand weer dichtspuiten met kit anders gaat het lekken,ook zie je dat als je het dasch eruit hebt dat daaronder ook hier en daar roest zit en deze kun je dan meteen verhelpen.

ik weet het is een hele klus en niet iets voor een zaterdag middagje.

maar geloof me het is wel de beste manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...