robpinball Geplaatst September 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2007 Bij m'n YJ begint het vanonder de vooruit te roesten,dus wil ik mijn raamframe gaan demonteren, ruit verwijderen en dan spuiten. Maar 2 bouten komen los, de rest zit muurvast:wacko:. Hoe krijg ik dit fatsoenlijk (HEEL) los?? dit heeft vast iemand eerder gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mjoeb Geplaatst September 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2007 Ik ga het zelfde project binnenkort ondergaan. Zal topic met aandacht volgen, kun je foto's maken? Tip, draai een bout (of moer) altijd eerst een fractie vast alvorens hem los (proberen) te draaien. En gebruik nauwkeurig passend gereedschap. En ook nog eens liters kruipolie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst September 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2007 Dit staat mij ook te wachten. rubber onder het raam wordt omhoog gedrukt door de roest. Ja kruipolie maar hoe kom je bij het draadeinde ??? Ik heb Loctite kruipolie met een vriesmiddel zodat de bout door de schok van bevriezing los moet komen maar op de kop van de bout spuiten zal geen zin hebben. Kan in ieder geval vast gaan zien welke bouten wel los komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst September 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2007 alles zit vast met torx bouten en die kunnen vrij weinig hebben, inderdaad alles weken lang in blijven spuiten, en heel goed passend gereedschap gebruiken en dan zou het moeten lukken. succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2007 Kun je de bouten niet van binnenuit inspuiten, via de gleufjes van de voorruit-ventilatie? Zo heb ik m'n CJ raamframe zonder problemen gedemonteerd, ik heb wel een slagschroevendraaier gebruikt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst September 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2007 Denk ook dat slagschroevendraaier de beste keuse is,kunt ook met een hamer op je torx schroevendraaier tikken en gelijktijdig draaien en dan kijken wat er gebeurd maar dan is de kans wel groot dat je gereedschap beschadigd. en mocht er wat afbreken een extractor setje gebruiken, die linkse tappen breken zo af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2007 De laatste keer dat ik een raamframe demonteerde, moest ik er 3 bouten uitboren! En dat zuigt behoorlijk! Probleem is ten eerste de roest, maar origineel zit de handel ook nog eens onder de verf! Kortom: 't Is een waardeloos klusje! Één pluspunt: Er is er nog nooit één niet losgekomen!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robert Geplaatst June 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2008 het is een hele klus je raamframe demonteren zeker als je bouten niet los gaan. ik heb dus het hele daschbord eruit gehaald zo kom je aan de binnenkant aan de moeren die op de bouten zitten en ze daar losmaken dat gaat zonder problemen.ook is het beter als je het daschbord eruit haald want dan kun je de moeren naderhand weer dichtspuiten met kit anders gaat het lekken,ook zie je dat als je het dasch eruit hebt dat daaronder ook hier en daar roest zit en deze kun je dan meteen verhelpen. ik weet het is een hele klus en niet iets voor een zaterdag middagje. maar geloof me het is wel de beste manier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.