Spring naar bijdragen

Slecht starten!


Rebel
 Share

Recommended Posts

Ondanks dat de bougie's zijn afgesteld start onze auto nog steeds slecht.

Nu heb ik begrepen dat er meerdere sensors zitten die hierop invloed kunnen hebben.

Weet iemand welke sensor het meest van invloed is?

Tevens kwam ik er achter dat ik de motor niet op tijd kan zetten omdat er geen beweging in het ontstekeingshuis is te krijgen, Is dit normaal?

En nog een niet technische vraag maar wil wel zo veel mogelijk reactie's graag;

Ik wil de auto, die voorzien is van uitbouw en dikke velgen met banden, mat-legergroen maken/rollen iedereen in me naaste omgeveing zeg dat ik gek ben maar ik vind de huidige kleur, donker blauw, en de kwaliteit van het lakwerk niet zo mooi.

Zijn er nog meer "mafketels" zoals ik die dit mooi vinden of ben ik de enige?

Deze vraag stel ik omdat de auto ook nog eens moet worden verkocht en als ik de enigste ben die mat-legergroen mooi vindt raak ik de auto dus nooit kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het hele ontstekingscircuit onder de loupe nemen: verdelerkap en bougie-kabels willen ook nog wel eens roet in het eten gooien.

Dat ontstekingstijdstip wordt door de computer ingesteld, daar heb je dus geen omkijken naar, mits het verdelerhuis, als het er uit is geweest, op de juiste wijze terug is geplaatst (ik praat de Haynes nu na).

En dat legergroen, is dat er niet in waterverf? Kost af en toe wat tijd als het geregend heeft, maar aan het einde van de rit kun je hem gewoon door de wastunnel halen en is hij weer in de originele kleur.:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks dat de bougie's zijn afgesteld start onze auto nog steeds slecht.

Nu heb ik begrepen dat er meerdere sensors zitten die hierop invloed kunnen hebben.

Weet iemand welke sensor het meest van invloed is?

Tevens kwam ik er achter dat ik de motor niet op tijd kan zetten omdat er geen beweging in het ontstekeingshuis is te krijgen, Is dit normaal?

En nog een niet technische vraag maar wil wel zo veel mogelijk reactie's graag;

Ik wil de auto, die voorzien is van uitbouw en dikke velgen met banden, mat-legergroen maken/rollen iedereen in me naaste omgeveing zeg dat ik gek ben maar ik vind de huidige kleur, donker blauw, en de kwaliteit van het lakwerk niet zo mooi.

Zijn er nog meer "mafketels" zoals ik die dit mooi vinden of ben ik de enige?

Deze vraag stel ik omdat de auto ook nog eens moet worden verkocht en als ik de enigste ben die mat-legergroen mooi vindt raak ik de auto dus nooit kwijt.

Volgens diverse forums: Crank position sensor (CPS) en de MAP sensor. (ook de vacuumleiding en aarding van deze sensor!)

Ook de Trottle Position Sensor heeft invloed op het starten. Om deze sensoren te testen zijn er vele manieren, echter het bouwjaar is zeer belangrijk,omdat diverse computersystemen (Renix,OBDI en OBD II) verschillen hebben in sensor waarden Ze zijn dus niet altijd verwisselbaar.

Ook is dit moeilijk met het vernieuwen van de sensoren, de juiste te kopen!

Ik ben eral een tijd mee bezig om alle USA forums natezoeken.

Vele test methodes met een Multimeter zijn mogelijk, maar de juiste waarden te vinden is shit. PS ook de stekkers verschillen vaak. :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zelf na het vervangen van de crankshaft position sensor en de distributor sensor geen last meer van startproblemen. Beide gewoon bij de dealer besteld op chassis nummer, dus altijd de juiste.

Heb je je foutcode's al eens uitgelezen? Dit geeft meest een aardige indicatie waar te zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil de auto, die voorzien is van uitbouw en dikke velgen met banden, mat-legergroen maken/rollen iedereen in me naaste omgeveing zeg dat ik gek ben maar ik vind de huidige kleur, donker blauw, en de kwaliteit van het lakwerk niet zo mooi.

Zijn er nog meer "mafketels" zoals ik die dit mooi vinden of ben ik de enige?

Deze vraag stel ik omdat de auto ook nog eens moet worden verkocht en als ik de enigste ben die mat-legergroen mooi vindt raak ik de auto dus nooit kwijt.

Je kunt ook de originele groene kleur van de XJ gebruiken.

930294297_d173125c1f.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je van plan bent hem door te verkopen zou ik hem laten in originele staat.

Overspuiten heeft altijd een negatieve bijklank. En daarbij, het legergroen is op zich misschien voor een liefhebber wel mooi, maar wat doe je met alle binnenwerk ? Randen van de deuren, motorcompartiment, enz...

Je kunt het nooit perfect doen, anders moet je de wagen gaan strippen...

Ik vind jou wagen in feite wel een klassebak zoals ie is. Koop eens een paar flessen turtle wax en een polijstkop voor op je boormachine, en je maakt die lak als nieuw.

Als ik zou mogen kiezen tussen een legergroene en de jouwe...:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat slecht starten kan natuurlijk ook door te weinig benzine komen. Als het goed is bouwt de benzinepomp druk op, als je het contact aanzet. Je hoort hem even zoemen. Als je doorstart, heb je direct inspuiting.

Als de pomp pas tijdens het starten begint te draaien, krijgt die weinig stroom, dus weinig benzine en start slecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...