Spring naar bijdragen

Kogelgaten!!!


Fynn
 Share

Recommended Posts

Ik woon op Curacao en ga in september terug naar Nederland. Ik neem mijn Grand Cherokee '04 'Special Edtition' mee. Omdat het klimaat in Nederland wat minder prettig is voor auto's dan hier, heb ik afgelopen week m'n dak en linker achterdeur laten repareren en spuiten. Hier is dat een stuk goedkoper dan in Nederland.:yes:

Op het dak zat een krater met wit spul erin. De deur leek al van binnenuit te roesten.:blink:

Ik heb hem sinds een half jaar en er staat pas 15.000 mijl op te teller. Roesten zou dus zeker nog niet moeten mogen!:lol:

Het was me verder opgevallen dat er wat beschadigingen rond het linker achterportier zaten en dat de deurpanelen waren gerepareerd.:huh:

Maar de buitenkant is nu weer zoals het hoort en hij ziet er weer superstrak uit. :)

Uiteraard heb ik de manager even gevraagd wat ze precies hebben gedaan. Hij zij dat het portier inderdaad al begon te roesten. Het portier bleek beschadigd te zijn geweest en amateuristisch hersteld. Toen ze verder gingen kijken, bleken de beschadigingen kogelgaten te zijn! :ohmy:

Dat verklaard ook de andere beschadigingen rond het portier en panelen. Ik heb zo 'ns even zitten tellen en ik denk dat de vorige eigenaar minstens 4 kogels eruit heeft moeten peuteren. :P

Ben benieuwd of er ook nog een lijk op de achterbank heeft gelegen... :ph34r:

Geluk bij een ongeluk: het is in elk geval geen schade als gevolg van een aanrijding o.i.d. <_<

Het gat waar een van de kogels eruit moet zijn gekomen, in de C-stijl, laat ik zitten als makaber aandenken. En nu maar hopen dat de dader ook weet de Grand Cherokee inmiddels van eigenaar is verwisseld, slik... :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:ph34r:Wel stoer die kogelgaten,hier in Nederland verkopen ze zelfs stickers waarmee het lijkt of er een kogelgat in zit.<_<

Hey Ed die gaten kan ik ook regelen voor jou hoor en dan zijn het geen stickers. Wij hebben hier een collega die een oorlogsmuseum heeft met nog wat werkend schiettuig uit de 2e wereldoorlog. O.a. een thompson en een mp40 mitrailleur en een mg42. Dus hoeveel gaten wil je hebben :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel van die nieuwe en luxe modellen, komen uit Venezuela en andere omliggende landen. En die zijn niet geheel eerlijk op het eiland gekomen.

Mijn tip , kijk goed waar die auto oorspronkelijk vandaan komt, en of je huidige papieren in orde zijn voor invoer naar Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zojuist de beste drugshond van het eiland mijn auto laten doorzoeken en hij heeft geen sporen van drugs aangetroffen.:bye1:

De auto is nieuw afgeleverd bij de Jeep-dealer op Curacao en de papieren zijn in orde. Nu nog het hele invoer-verhaal in Nederland afwerken...:P

Misschien moet ik nog even de vorige eigenaar opsporen en een certificaat van echtheid vragen voor de kogelgaten!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Enfin, enkele dagen later. Rijdt ik op weg naar huis, komt me zo'n grote vrachtwagen met stenen tegemoet. Hij rijdt door een kuil, er valt een steen + veel gruis af en de steen... komt op mijn linker voorscherm terecht. Het gruis op mijn motorkap. Gevolg: dikke deuk in mijn wielkast en motorkap vol met steenslag. Omkeren en klemrijden was geen optie. Ik heb dus maar weer een afspraak gemaakt om morgen mijn auto weer naar de spuiterij te brengen. Denk je hem helemaal tiptop in orde te hebben, krijg je dat weer! Was er goed ziek van!:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren mijn Special Edition naar de spuiterij van de dealer gebracht.:bye1:

I.v.m. import in Nederland (zie ander topic) heb ik ook gelijk de originele aankoopnota bij de dealer gevraagd en gekregen. Aangezien het eiland niet zo groot is, heb ik de verkoper gevraagd of hij de vorige eigenaar kende. Dat bleek het geval, hij blijkt restaurant eigenaar te zijn. Ik vertelde de verkoper over de kogelgaten en hij kon zich herinneren dat er een tijd geleden iets in de lokale krant had gestaan over een roofoverval toen hij zijn restaurant aan het afsluiten was, waarbij schoten zijn gelost.:whistle:

Het kogelgaten mysterie is dus bij deze opgelost. Aan de andere kant ook wel jammer, nu kunnen we geen andere spannende verhalen meer verzinnen!:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Hey Ed die gaten kan ik ook regelen voor jou hoor en dan zijn het geen stickers. Wij hebben hier een collega die een oorlogsmuseum heeft met nog wat werkend schiettuig uit de 2e wereldoorlog. O.a. een thompson en een mp40 mitrailleur en een mg42. Dus hoeveel gaten wil je hebben :lol:

ik heb er ook vijf in mijn lichaam zitten waren van een

ak47 ik heb het er goed van af gebracht in het grijze

verleden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...