Spring naar bijdragen

Jeep wrangler rubicon in BE?


HIM-250
 Share

Recommended Posts

Hallo, men vader is geïntereseerd in een jeep wrangel rubicon.

Maar ik heb eens navraag voor hem gedaan, en naar het schijnt is deze niet te krijgen in België bij de jeep dealers.

Zou deze toch niet via een of andere omweg te krijgen zijn?

En zou dit dat veel gaan kosten.

Desnoods een jonge occasie invoeren of zo maar hoe begin je aan zo iets.

Toch een leuke jeep hé zo een rubicon.

Alvast bedankt.

greetz from belgium

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb gehoord dat de rubicon in de 2005 lineup van jeep komt te staan in belgie. verwacht wel dat hij hier heel wat meer dan in de states zal kosten. mischien komt het goedkoper uit om er een in tevoeren eens het model in belgie gehomologeerd is. als je er een als wrangler invoerd ga je iederkeer dat gezeik over banden/assen/hoogte/enwatnogniet hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, als hij mischien in 2005 hier in België te krijgen is, kunnen we beter wachten.

Maarja, hij zal weer een pak duurder zijn.

Och ja, zullen af en toe nog eens rondkijken, en ja, voor dat je het weet is het dan 2005hé.

Moest iemand nog een interesante link tegenkomen of zo, of tips van hoe een rubicon in België te krijgen, laat maar weten hé. wink.gif

Alvast allemaal bedankt.

Greetz from belgium

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@him-250:

Even voortbordurend op de link die Utah gaf:

wat de BTW betreft, hoef je alleen maar het extra belastingtariefsverschil tussen Duitsland en België te betalen. Daarna kun je hem als 'gebruikt' aanmelden voor jullie 'weelde-belasting'. De wagen in kwestie heeft toch al bijna 20.000 km onder de wielen, dus is zeker niet te rangschikken onder 'nieuw en ongebruikt'..... Hoe het zit met het 'gelijkvormings-attest' dat je in België nodig hebt, weet ik niet: wellicht een belletje naar het plaatselijke belastingkantoor of er eens langs gaan?

Wat de prijs betreft, lijkt mij deze auto best wel interessant -zeker als je bij die Duitser zonder inruil komt en qua garantie en zo is Bonn ook weer niet al te ver....

Groet,

JanW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by JanW@Aug 3 2004, 23:46

@him-250:

..... Hoe het zit met het 'gelijkvormings-attest' dat je in België nodig hebt, weet ik niet: wellicht een belletje naar het plaatselijke belastingkantoor of er eens langs gaan?

<div align="right">

Zie even op www.jeeprubicon.be bij den Alex, hij heeft zijn Rubicon uit Duitsland naar Belgie gehaald.

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb reeds 2 auto,s ingevoerd naar belgie, in ca 2 jaar. De eerste wist ik nieteens waar ik heen moest. uiteindelijk in 2 dagen alles geregeld en de tweede auto (wel nieuw) binnen een paar uur!!!

Intersant (€) JAZEKER.

Belangrijk wel is het dat ze de auto als type cq model kennen. je moet dus een gelijkvormingsatest hebben.

ik heb sinds kort een Jeep uit nederland maar deze is niet intersnt om naar belgie te zetten, want het is voor belgie geen lichte vracht en je moet voor de fiscale pk's betalen. en dat is nog duurder als in nederland. ook wil ik deze winter de Jeep onder handen nemen en het kenteken schorsen. ook dit is naar mijn weten in belgie niet zo makkelijk.

groetjes

Besiland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, het is dan toch nog mogelijk zeker om die een rubicon als lichte vracht in te schrijven hé.

Want anders gaat de koop zeker niet door.

Maar het zal altijd nog wel even duren moest men vader er een kopen.

Eerst moet hij zeker zijn dat hij er echt wel een wil (denk het wel)

Dan moet de opel frontera sport, en de suzuki verkocht raken.

Klein autotje voor men ma, en de rubicon voor men vader.

Maarja, hij is een beetje aan het twijfelen hé.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by besiland@Aug 4 2004, 09:46

ook wil ik deze winter de Jeep onder handen nemen en het kenteken schorsen. ook dit is naar mijn weten in belgie niet zo makkelijk.

<div align="right">

fluitje van een cent, je verzekering bellen, opzeggen, restant laten reserveren, platen inleveren. Doen dit regelmatig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by mikev@Aug 5 2004, 12:51

fluitje van een cent, je verzekering bellen, opzeggen, restant laten reserveren, platen inleveren. Doen dit regelmatig.

<div align="right">

ja verhip!!!!!

maar om hem in belgie te krijgen is nog niet zoeen probleem, maar ik weet totaal iet wat de tax is met een YJ 4.0 i automaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by HIM-250@Aug 4 2004, 16:27

Ja, het is dan toch nog mogelijk zeker om die een rubicon als lichte vracht in te schrijven hé.

Want anders gaat de koop zeker niet door.

Maar het zal altijd nog wel even duren moest men vader er een kopen.

Eerst moet hij zeker zijn dat hij er echt wel een wil (denk het wel)

Dan moet de opel frontera sport, en de suzuki  verkocht raken.

Klein autotje voor men ma, en de rubicon voor men vader.

Maarja, hij is een beetje aan het twijfelen hé.

<div align="right">

normaal gezien kan een tj niet als lichte vracht. (laadruimte moet even diep zijn als de helft van de wielbasis) door het nieuwe interieur van de tj zijn de voorste stoelen een paar cm naar achter geschiven, en kan het net niet. al zijn er een paar shops die beweren dat zij ervoor kunnen zorgen. ik weet niet hover alles dan not legaal is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...