Spring naar bijdragen

Achtervering zit los, is dit normaal???


Coenen
 Share

Recommended Posts

De jeep die ik rij is nu 2 jaar oud. Gisteren bracht ik deze jeep naar de lokale garage voor een grote beurt. Tot mijn grote verbazing belde de garagehouder mij op met de mededeling dat de achtervering los zit! Zodra de achterwielen vrij van de grond zijn kan ik de vering er zo onderuit trekken!!!

De lokale garage eigenaar meldde dat deze auto zo niet door een apk keuring zal komen. Dus het was zaak om terug te gaan naar de dealer, deze vindt het echter normaal dat de achtervering los zat..... ??

Nu is het voor normaal gebruik niet ernstig dat de achtervering los zit, maar wanneer je offroad gaat kan dit best vervelend uitpakken.

Wat moet ik nu doen? Volgend jaar wanneer deze auto gekeurd dient te worden voor de APK is de garantie verlopen die ik vanuit de dealer heb gekregen...... ???

Weet iemand er iets van of het normaal is dat de achtervering zo onder de auto uit kan worden getrokken?

Gr. Pierre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou de vering zit dan gewoon letterlijk los. Zodra de achterwielen vrij zijn van de grond zit de vering zowel boven als onder los. Het is dat er nog een kabel in de weg zit, maar ik kan de vering in ieder geval scheef trekken....

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is.. Ik ben niet zo een autokenner helaas!

Maar ik dacht misschien dat iemand van jullie er ook ervaring mee heeft ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen week heb ik de dealer zwart op wit laten zetten dat het 'normaal' is dat wanneer de banden vrij hangen de vering los komt te zitten.

Ik ga volgende week op vakantie, wanneer ik terug ben ga ik naar de RDW in Veldhoven om de Jeep te laten keuren. Het is nog niet nodig dat die dit jaar al gekeurd wordt, maar ik wil het risico niet lopen dat de auto volgend jaar wordt afgekeurd wanneer de garantie voorbij is.

Ik heb nog navraag gedaan bij diverse andere garages, en van iedere garage krijg ik hetzelfde antwoord: als die auto met een losse achtervering komt, dan zou ik de auto niet goedkeuren.

Het frapante van het verhaal: toen mijn jeep bij de dealer stond (deze wou hem natuurlijk eerst nakijken) kreeg ik dezelfde jeep alleen van 2006 mee als leenauto. Ik ben toen met deze leen-Jeep naar de lokale garagehouder gereden om deze daar op de brug te zetten, en ja hoor... ook een losse achtervering!

Is er iemand met hetzelfde probleem?? Een foto is nog niet gelukt, wanneer dit lukt zal ik deze posten..

Ik hou jullie op de hoogte wanneer de auto door de RDW is gekeurd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
-kick-

wat heeft de RDW ervan gezegd ?

Die van mij is vandaag APK goedgekeurd:P

Maar... die is van 2004 en ik heb geen idee of de veren los of vast zitten.

De keurmeester heb ik er iig niet op gewezen:whistle:

Slim.... :D

Maar gefeliciteerd met je eerste aapeekaa op de KJ!:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...