Spring naar bijdragen

Remmen


Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn remmen. Mijn druk word van zelf steeds groter. Dus ik bedoel normaal heb je en vrije slag van 2cm +- Dus als ik de hoofdremcilinder afstel en ik rijd der bijv een dag mee. Dan word mijn druk steeds hoger dus lopen de remmen op den duur aan. Ik heb de remolie al vervangen en heel het systeem ontlucht? Maar ik blijf het probleem houden dat langzaam harder word?

Gr Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk hier eens, staat halverwege de werking van de hoofdremcilinder.

Denk dat je vrije slag niet groot genoeg is, daardoor loopt de remolie niet terug het reservoir in.

Met als gevolg de remmen aanlopen en warm worden...olie zet uit dan loopt hij nog harder aan, wordt hij nog warmer enz enz ....

http://forum.carmotion.nl/forum/articles.php?action=printarticle&artid=40

Groeten Glenn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik zei in me vorige post wel dat hij het als een trein deed, niet dus:no:

Ik heb weer hetzelfde probleem als eerst? Hoe zou dit kunnen komen? als ik de hoofdremcilinder afstel normaal 2 cm vrije slag. ALs ik hem dan op bijv 7 cm vrije slag zet. Blijft hij wel goed maar na 3 keer direct achter elkaar pompen staat hij weer hard. 5 sec wachten en ik heb weer de vrije slag van 7 cm:rolleyes:

Zou dit komen door niet goed ontlucht te zijn?

Gr Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een hele stomme vraag maar heb je de trommels eraf gehad, en aan de remmen gewerkt? Zitten de veren er wel terug op ?

Ik bedoel gaan de remcilindertjes wel terug naar de beginstand?

Anders blijf je ook druk opbouwen, tot hij niet meer gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is 't niet normaal dan dat je rempedaal hard gaat aanvoelen als je "snel" acher elkaar pompt? Ik weet niet beter of elke auto heeft dat.....

Olie die je in de leidingen/hydr.cilindertjes pomt moet ff de tijd krijgen om weer terug te stromen als je het pedaal loslaat endus de druk van het systeem laat.

Als je remmen niet meer aanlopen zou 'k me geen zorgen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...