Spring naar bijdragen

Chipka

Forum member
  • Aantal bijdragen

    7
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    (Nog)Geen Jeep
  • Bouwjaar
    N.v.t.

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Chipka's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Ik had het ergens staan, maar ben het kwijt.... Wie weet er zo nog de type van de lagers, van voorwiel lagers, fuseelagers, en achterwiellagers? Alvast bedankt !!
  2. 4x4 in hoge gearing is geen probleem, en op een droog zandpad o.i.d. rijdt / stuurt het een stuk fijner.
  3. Officieel moet er SAE 30 in, maar ik gebruik ook 10W40 al jaren, geen probleem, halfsynthetisch.
  4. Dat is bij kou ook een normale manier van starten. Motor niet te veel laten "razen" na aanslaan, laat hem rustig wat warmer worden.
  5. Is een bekend probleem, ik heb het ook al gehad. Je fuseelager(s) zijn versleten, of erg slap afgesteld. Bij mij waren ze gewoon heel slecht door vocht in de lagers, en compleet uitgeleten. Er ontstaan een soort kuiltjes in de lagerschalen waarin het lager op en neer staat te dansen, dat is wat jij voelt. Je kunt proberen een vulplaatje te verwijderen, als deze er nog zit. Helpt dat niet moet je de lagers vervangen. Is ongeveer een uurtje werk per kant. Als je in de buurt woont help ik je graag. kosten : 4 lagers.
  6. Misschien een hele stomme vraag maar heb je de trommels eraf gehad, en aan de remmen gewerkt? Zitten de veren er wel terug op ? Ik bedoel gaan de remcilindertjes wel terug naar de beginstand? Anders blijf je ook druk opbouwen, tot hij niet meer gaat.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...