lex Geplaatst May 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2007 Goedemiddag! Ik vroeg me af of de 5.9 duidelijk merkbaar betere prestaties leverd dan de 5.2? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lex Geplaatst May 13, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2007 zou 26 pk en 72 nm moeten schelen...da's flink nietwaar? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst May 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2007 op zo een pak vermogen, scheelt die laatste 26 pk niet zoveel denk ik hoor. om het verschil er uit te halen zal je de motor al zwaar moeten belasten denk ik.. heb er wel nog nooit mee gereden dus ik gok maar;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst May 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2007 Waarom zou iedereen zo veel geld uitgeven voor luchtfilters,Borla headers,Chiptuning om maar 10 PK meer te krijgen ?. Ik heb een boot met een 5,2 en heb carburateur vervangen en inlaatspruitstuk 30 pk meer is een groot verschil. Van 200 naar 230PK is echt wel te merken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst May 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2007 boot is ook wel volbelast in het water e. tzal hem wel schelen, kan ook ni anders. thangt eigenlijk gewoon af wat je ermee van plan bent, optrekken of hernemen.. zoujet voelen als je een zware kar trekt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lex Geplaatst May 13, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2007 Ik denk dat je vooral die 72 nm zult voelen iedere keer dat je optrekt...dat is nl. bijna 25% meer koppel dan een 5.2 Ik rijd alleen op de weg ermee, dagelijks vervoer maar ik zat zomaar eens met het idee te spelen om een 5.9 in de 5.2 te lepelen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst May 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2007 goh ja, 25% meer koppel gade zekers voelen. maar euh.. verbruik? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WASP Geplaatst May 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2007 Vebruik gaat hard,rij zelf amc 5.9 v8,slurpt alseen idioot,maar trekkracht is wel bruut kan ik je vertellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst May 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2007 5.9 is behoorlijk sneller op het gas dan de 5.2 je merkt het echt wel. tja verbruik ik denk dat het niet eens zoveel scheelt met de 5.2 verbruik is niet belangrijk.....tank leeg dan moet die weer vol Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst May 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2007 Ik rij in een 5.9... Heb ook nog eens de uitlaat in inlaat veranderd. En dat ding gaat echt af als een beest... Is trouwens sneller als een 5.7 hemi... Benzine verbruik.. 1op 5 gemiddeld Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst May 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 14, 2007 Ik heb in allebei gereden voor ik een cherokee kocht...... Buiten dat de auto er leuker uitziet en nog meer extraas heeft is het verschil best groot, de 5.9 voelt een heel stuk vlotter aan en klinkt de motor lekkerder maar dat komt mischien door het iets andere uitlaat systeem Ik rijdt 1 op 5,5 op LPG Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GrandDad Geplaatst May 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2007 5.9 erin lepelen is maar een deel van het werk .... er gaat ook meer vermogen naar de wielen en er zou wel eens een as kunnen zijn die gaat torderen als je 'm op z'n staart trapt ..... zoek maar eens op, want het was ooit een typisch 5.9 item. Suc6 met tanken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lex Geplaatst May 23, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2007 Dat tanken boeit me niet, als ik fueleconomy spannend zou vinden had ik geen 2 ton zware jeep met een 5.2 V8 gekocht natuurlijk.... Ik rijd de mijne overigens als achterwielaandrijver dus het overschot aan koppel raak ik kwijt aan wielspin dus die as blijft er nog wel ff onder zitten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.