RTreffers Geplaatst April 17, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2007 Na het verstellen van mijn trackbar, waar ik weken moed voor heb moeten verzamelen , staat mijn stuur minstens en kwartslag gedraaid. Mijn knipperlicht werkt hierdoor ook maar half. Deze denkt dat mijn stuur natuurlijk gedraaid staat, wat ook zo is, en schakelt hem te snel uit of helemaal niet in ... NU heb ik begrepen dat ik het stuur heel makkelijk kan verstellen, zie eerste foto van deze link http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=7057&page=5 Heeft iemand hier ervaring mee? Gaat dit bijvoorbeeld heel moeilijk en zwaar en is het bijna niet meer veilig vast te krijgen, of is het een eitje net zoals de trackbar :lol: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst April 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 eitjuh... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RTreffers Geplaatst April 18, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 Hmmmm.... Is het geen optie om enkel het stuur los te halen en deze te verstellen, of zit ik dan nog dat de richtingaanwijzer schakelaar van slag is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst April 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 Hmmmm....Is het geen optie om enkel het stuur los te halen en deze te verstellen, of zit ik dan nog dat de richtingaanwijzer schakelaar van slag is? Dit gaat niet , dan past het pinnetje van je klaxon niet meer. Maar als je twee bouten losdraaid (bus die op de stang zit die van de pitt-man arm afkomt) , kun je het stuur verstellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 En daarbij, zoals ik in je eerste topic ook al aangaf, is het zeer belangrijk dat je stuurHUIS in de middenstand komt bij rechtuitrijden! Zoniet resulteert dat in speling op je stuur! Je moet dus de stuurstang ( die van je stuurhuis naar je linker voorwiel loopt) gaan verstellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst April 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 juist, deze. is echt 2 minuten werk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst April 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 juist, deze. is echt 2 minuten werk. En na het juist afstellen staat ook de pomp niet onnodig te pompen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 Dat doettie toch niet... zodra je het stuur loslaat/stopt met draaien, draait de torsiestaaf weer recht en wordt de olietoevoer naar het stuurhuis afgesloten. Anders zou je, zodra je een bocht instuurt, je stuur ook moeten gaan tegenhouden omdat de bekrachtiging blijft trekken.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst April 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 Dat doettie toch niet... zodra je het stuur loslaat/stopt met draaien, draait de torsiestaaf weer recht en wordt de olietoevoer naar het stuurhuis afgesloten.Anders zou je, zodra je een bocht instuurt, je stuur ook moeten gaan tegenhouden omdat de bekrachtiging blijft trekken.... Toch maakte mijn pomp een ander geluid met het stuur niet in de juiste stand. Nu hij recht staat hoor je hem niet. Hoe zou dat dan komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RTreffers Geplaatst April 18, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 Ben vanavond even bij mijn garagehouder geweest. Deze geeft echter aan dat ik juist de stang niet moet verstellen . Dit omdat ik hier dan de wieluitslag mee zal wijzigen. Weet niet zo goed wat ik nu moet doen... Neem aan dat ik gewoon de stang moet verstellen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 pfff... iig een garage met verstand van Jeeps zoeken Gewoon verstellen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst April 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 Geloof ons én kijk goed zelf. Als je die stang verstelt, verstel je absoluut niet de sporing van de auto (afstand tussen beide voorwielen). Dat zou gebeuren als je de stang eronder gaat verstellen. Zet je vriendin in de XJ ga er zelf voor zitten en laat haar heen en weer aan het stuur draaien. Kijk wat de stangen doen, en bedenk wat er gebeurt als je die bewuste stuurstang verlengt...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst April 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 je kan m ook even laten uitlijnen.kost je 80 euro en dan wordt die recht gezet voor je..... of zelf doen.. maar keer uitlijnen is niet verkeerd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RTreffers Geplaatst April 18, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 pfff...iig een garage met verstand van Jeeps zoeken Gewoon verstellen! Mijn garagehouder is een 4x4 specialist! Dus gewoon verstellen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst April 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 Mijn garagehouder is een 4x4 specialist!Dus gewoon verstellen? andere specialist zoeken dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst April 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 Gewoon doen......... M'n laatste hint..... Zet de auto met de wielen recht neer. Moeren bij de groene pijlen los draaien (ring/steek of dop 13) Dan de gehele bus draaien zodat de stang langer of korter wordt, zorg dat een 2e persoon ff kijkt of je de goeie kant op draait. Scheelt je paar keer opstaan en naar de auto lopen Daarna moeren weer vast......... klaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst April 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 Wordt weer een project van een paar maanden:P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RTreffers Geplaatst April 18, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 Wordt weer een project van een paar maanden:P Ga het denk ik morgen doen! Gewoon doen.........M'n laatste hint..... [ATTACH]71[/ATTACH] Zet de auto met de wielen recht neer. Moeren bij de groene pijlen los draaien (ring/steek of dop 13) Dan de gehele bus draaien zodat de stang langer of korter wordt, zorg dat een 2e persoon ff kijkt of je de goeie kant op draait. Scheelt je paar keer opstaan en naar de auto lopen Daarna moeren weer vast......... klaar Ziet er makkelijk uit. Gewoon vast is vast, of moet het extreem vast? 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst April 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 Vast is altijd vast op een paar uitzonderingen na....... maar zover ben jij nog niet met sleutelen Suc6! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RTreffers Geplaatst April 18, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 Vast is altijd vast op een paar uitzonderingen na....... maar zover ben jij nog niet met sleutelen Suc6! Als ik de bouten niet los krijg, kan ik dan kruipolie gebruiken of is dat niet verstandig. Kende iemand die kruipolie gebruikte omdat hij zijn wielmoeren niet makkelijk erop kreeg -> gevolg, ze liepen er vanzelf af.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst April 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 komt omdat je wielen wel eens snel draaien, ik geloof niet dat je stuurstang snel draait!!!!!!! je zet gewoon de sleutels erop en precies doen wat deze jongens zeggen, komt het helemaal goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RTreffers Geplaatst April 18, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 Wederom bedankt allemaal Ga morgen sleutelen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RTreffers Geplaatst April 19, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2007 Het vanochtend de bouten losgedraaid en de boel versteld! Is echt fluitje van een cent, als je het stuurslot niet over het hoofd ziet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst April 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2007 top man!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2007 Het vanochtend de bouten losgedraaid en de boel versteld! Is echt fluitje van een cent, als je het stuurslot niet over het hoofd ziet Hè je mooi 'daan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.