Spring naar bijdragen

Na verstellen trackbar staat stuur scheef


RTreffers
 Share

Recommended Posts

Na het verstellen van mijn trackbar, waar ik weken moed voor heb moeten verzamelen :bye1:, staat mijn stuur minstens en kwartslag gedraaid.

Mijn knipperlicht werkt hierdoor ook maar half. Deze denkt dat mijn stuur natuurlijk gedraaid staat, wat ook zo is, en schakelt hem te snel uit of helemaal niet in ...

NU heb ik begrepen dat ik het stuur heel makkelijk kan verstellen, zie eerste foto van deze link http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=7057&page=5

Heeft iemand hier ervaring mee?

Gaat dit bijvoorbeeld heel moeilijk en zwaar en is het bijna niet meer veilig vast te krijgen, of is het een eitje net zoals de trackbar :P:lol: :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmmm....

Is het geen optie om enkel het stuur los te halen en deze te verstellen, of zit ik dan nog dat de richtingaanwijzer schakelaar van slag is?

Dit gaat niet , dan past het pinnetje van je klaxon niet meer.

Maar als je twee bouten losdraaid (bus die op de stang zit die van de pitt-man arm afkomt) , kun je het stuur verstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daarbij, zoals ik in je eerste topic ook al aangaf, is het zeer belangrijk dat je stuurHUIS in de middenstand komt bij rechtuitrijden! Zoniet resulteert dat in speling op je stuur!

Je moet dus de stuurstang ( die van je stuurhuis naar je linker voorwiel loopt) gaan verstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat doettie toch niet... zodra je het stuur loslaat/stopt met draaien, draait de torsiestaaf weer recht en wordt de olietoevoer naar het stuurhuis afgesloten.

Anders zou je, zodra je een bocht instuurt, je stuur ook moeten gaan tegenhouden omdat de bekrachtiging blijft trekken.... :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat doettie toch niet... zodra je het stuur loslaat/stopt met draaien, draait de torsiestaaf weer recht en wordt de olietoevoer naar het stuurhuis afgesloten.

Anders zou je, zodra je een bocht instuurt, je stuur ook moeten gaan tegenhouden omdat de bekrachtiging blijft trekken.... :whistle:

Toch maakte mijn pomp een ander geluid met het stuur niet in de juiste stand.

Nu hij recht staat hoor je hem niet.

Hoe zou dat dan komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geloof ons én kijk goed zelf.

Als je die stang verstelt, verstel je absoluut niet de sporing van de auto (afstand tussen beide voorwielen).

Dat zou gebeuren als je de stang eronder gaat verstellen.

Zet je vriendin in de XJ ga er zelf voor zitten en laat haar heen en weer aan het stuur draaien. Kijk wat de stangen doen, en bedenk wat er gebeurt als je die bewuste stuurstang verlengt......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon doen.........

M'n laatste hint..... :D

post-2-12873015893675_thumb.jpg

Zet de auto met de wielen recht neer.

Moeren bij de groene pijlen los draaien (ring/steek of dop 13)

Dan de gehele bus draaien zodat de stang langer of korter wordt, zorg dat een 2e persoon ff kijkt of je de goeie kant op draait. Scheelt je paar keer opstaan en naar de auto lopen ;)

Daarna moeren weer vast......... klaar :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt weer een project van een paar maanden:P

Ga het denk ik morgen doen! :whistle:

Gewoon doen.........

M'n laatste hint..... ;)

[ATTACH]71[/ATTACH]

Zet de auto met de wielen recht neer.

Moeren bij de groene pijlen los draaien (ring/steek of dop 13)

Dan de gehele bus draaien zodat de stang langer of korter wordt, zorg dat een 2e persoon ff kijkt of je de goeie kant op draait. Scheelt je paar keer opstaan en naar de auto lopen ;)

Daarna moeren weer vast......... klaar :D

Ziet er makkelijk uit.

Gewoon vast is vast, of moet het extreem vast?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vast is altijd vast op een paar uitzonderingen na....... maar zover ben jij nog niet met sleutelen :D

Suc6!

Als ik de bouten niet los krijg, kan ik dan kruipolie gebruiken of is dat niet verstandig.

Kende iemand die kruipolie gebruikte omdat hij zijn wielmoeren niet makkelijk erop kreeg -> gevolg, ze liepen er vanzelf af....:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...