Spring naar bijdragen

Wie weet wat hier aan de hand is???


jeeped
 Share

Recommended Posts

Ben op dit moment bezig aan een Wrangler 1988.De wagen loopt op zich netjes maar wanneer je remt slaat hij uit.

Vreemde van het verhaal is dat wanneer je achteruit rijdt en je remt dat het toerental omhoog gaat.Het vacuumgedeelte is helemaal in orde zonder scheurtjes of wat dan ook.Ook is bij deze wagen de bypass al uitgevoerd,dus elektronisch is alle zooi er al vanaf.

Of je nou met de parkeerrem of de normale voetrem remt het maakt geen verschil.

Ik heb vervolgens B&S en Erwin Maasbach gebeld maar niemand heeft enkel idee wat de oorzaak zou kunnen zijn.Nou gaan we wel een revisiesetje halen voor de carb in de hoop dat dit wat verbetering brengt maar veel vertrouwen heb ik er niet in.

Wie heeft enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar verklaart een geknakte benzineleiding dan dat hij verhoogd stationair gaat lopen bij achteruit remmen.We hebben de benzineleiding wel gecontroleerd en geen rare dingen tegen gekomen.

De wagen zit geen alarm op.

Al rem je met de parkeerrem slaat hij uit dus waarschijnlijk geen elektrisch probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar verklaart een geknakte benzineleiding dan dat hij verhoogd stationair gaat lopen bij achteruit remmen.We hebben de benzineleiding wel gecontroleerd en geen rare dingen tegen gekomen.

De wagen zit geen alarm op.

Al rem je met de parkeerrem slaat hij uit dus waarschijnlijk geen elektrisch probleem.

zou het kunnen dat, als een motorsteun teveel speling heeft en de motor veel kanteld, dat hij aan de gaskabel hangt.

ik zou zeggen gooi de gaskabel eens los en probeer het eens.

heb dit namelijk een keer meegemaakt, doordat de buitenkabel vastgemonteerd zat aan de carroserie.

zou anderzijds ook in moeten houden dat de stationaire aanslag weg is of teveel terug geschroefd.

ik denk ff hardop mee.

mazzel willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit ook mee te denken en kan het symtoom (natuurlijk) niet in Haynes vinden.

Vraag me af als ie met z'n neus omhoog op een dijkje staat of ie dan ook in hoger toerental gaat lopen.

'k Kan zowiezo alleen een lamme gas/choke-klep of mechanisme verzinnen die onbedoeld meebeweegt.

'k Ken het wel uit ervaring met een Trans-am '78 maar met automaat en die deed hetzelfde in bochten(links de neiging om af te slaan en rechts hoger in toeren)

Let ook op valse lucht op 't inlaatsysteem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enigste wat er mankeert aan de carburateur is dat wanneer de motor stationair draait de sproeiers staan te druppelen en niet te verstuiven.

Omdat dit het geval is hebben we de carb ook al helemaal uit elkaar gehad om hem schoon te maken,er zat wel wat vuil in maar niet noemenswaardig veel.

Ook zijn we op zoek geweest naar plekken waar hij valse lucht zou kunnen aanzuigen,maar ook dit is niet het geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo haal bedrading eens los bij dashbord van remlichten en achter uit rijlicht

voor het punt waar hij van stroom woord verzien dus voor zekering kast en probeer het dan nog maar eens heb ook een keer een kort sluiting gehad en toon werd onsteeking veranderd door dat er ergens stroom op kwam te staan

misschien helpt dit denk ook maar mee

bij remmen geen vonk meer bij achteruit ontsteeking vervroegen of verlaten

daar door ander toerental je moet wat proberen toch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Electrisch kunnen we meteen uitsluiten... dan zou 'ie in tegenovergestelde richting niet sneller gaan draaien.

Afgeknelde benzine leiding kan ook weg: Er zit nog altijd benzine in de vlotterkamer....

Vermoedelijk is er iets met een benzinekanaaltje of het vlotterniveau in de carb. mis... 't is een beetje vergelijkbaar met de auto tegen een helling zetten... dan slaat een 258 met carter BBD ook af...

Misschien biedt DIT een oplossing.??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je de hoofdremcilinder al gecontroleerd?

Binnenin kan je membraan gescheurd of los zijn waardoor

je valse lucht gaat maken wanneer je remt.

Of een leiding die ernaartoe gaat kan het ook zijn.

Maar ik gok op een gescheurd membraan binnenin.

Je kan dit meten door er een vacuummeter op te zetten

en te remmen, normaal moet die dan zijn vacuum behouden,

indien niet is je membraan binnenin gescheurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...