Spring naar bijdragen

Mooier geluid


Pedrie
 Share

Recommended Posts

Hallo medejeepers,

Ik wil graag een mooier geluid onder mijn YJ4.0.

Ik heb nu een standaard uitlaat met katalysator.

Is alleen een andere demper voldoende en zo ja wat voor één? Of is er een andere truc om je geluid als een V8 te laten klinken?:worshippy:

Het schijnt dat een Borla uitlaat een mooier geluid geeft maar is dat een wezenlijk verschil met het standaard geluid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo medejeepers,

Ik wil graag een mooier geluid onder mijn YJ4.0.

Ik heb nu een standaard uitlaat met katalysator.

Is alleen een andere demper voldoende en zo ja wat voor één? Of is er een andere truc om je geluid als een V8 te laten klinken?:worshippy:

Het schijnt dat een Borla uitlaat een mooier geluid geeft maar is dat een wezenlijk verschil met het standaard geluid?

Cherry bomb,...is ook leuk en goedkoop......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het naar jou smaak wil afstemmen moet je even langs EPS hoogezand of een vergelijkbaar bedrijf. Hier kun je je wensen neerleggen en zij kunnen jou laten horen hoe diverse dempers klinken onder jou auto en je kunt zelfs proefrijden om te kijken of het geluid bevalt.

Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat :(

Een cherrybomb is inderdaad een mooie goedkope oplossing maar bij snelweg gebruik kun je wel aardig gek worden van het geluid. Persoonlijk vind ik het prettig als je bij het wegtrekken een mooi diep donker geluid hebt en dat de uitlaat bij een constante snelheid niet overheerst.

Wat betreft het v8 geluid, dit kun je alleen maar krijgen door een v8 aan te schaffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou EPS overwegen. Heb mn cherry bomb er onder uit gehaald (werd gek van dat geknetter...) en er een EPS demper onder laten zetten met RVS eindpijp (gelijk wat hoger laten hangen).

De EPS dempers dempen het hoge geluid er uit, waardoor je een zwaarder geluid krijgt. De Cherry bomb's dempen juist het zwaardere geluid er uit.

De Borla's dempen overwegend (maar niet alleen) het hoge geluid er uit.

Succes met je keuze!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cherrybomb klinkt wel aardig onder een 4.2. Onder een 4.0 wordt 'ie al snel "schreeuwerig". Zeker als je ook de kat nog een leeg haalt!

Zelf heb ik een Mopar katvervanger en een Borla RVS einddemper omder m'n YJ 4.0i. De rest van het systeem is origineel, en ik ben zéér tevreden over het geluid! Duidelijk veel "voller" als met standaard systeem!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou EPS overwegen. Heb mn cherry bomb er onder uit gehaald (werd gek van dat geknetter...) en er een EPS demper onder laten zetten met RVS eindpijp (gelijk wat hoger laten hangen).

De EPS dempers dempen het hoge geluid er uit, waardoor je een zwaarder geluid krijgt. De Cherry bomb's dempen juist het zwaardere geluid er uit.

De Borla's dempen overwegend (maar niet alleen) het hoge geluid er uit.

Succes met je keuze!!

Hoi Kollee,

Kun je mij iets meer informatie geven over welke EPS je hebt?

Ik ben op de site geweest maar wordt er niet veel wijzer van mbt keuzes en prijzen voor de Wrangler.

Heb jij een complete uitlaat vervangen om dit mooie geluid te verkrijgen of alleen de demper. Speelt de chrome eindpijp ook nog een rol in de geluidsopbrengst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kollee,

Kun je mij iets meer informatie geven over welke EPS je hebt?

Ik ben op de site geweest maar wordt er niet veel wijzer van mbt keuzes en prijzen voor de Wrangler.

Heb jij een complete uitlaat vervangen om dit mooie geluid te verkrijgen of alleen de demper. Speelt de chrome eindpijp ook nog een rol in de geluidsopbrengst?

Ik heb het over deze http://www.uitlaten.com/main.html.

Ik zou ze even bellen wat het kost. Ik heb destijds de demper en de pijp vanaf de demper naar achteren door hen laten doen. Kosten waren dacht ik ergens tegen de €400,=. De rvs achterste pijp heeft geen invloed op het geluid, maar was toch aan vervangen toe, dus maar gelijk gedaan (en zoals al gezegd gelijk wat hoger laten hangen). Maken ze helmaal zelf op maat..

Zijn er recent met "uitlaten freaks" van de JCN een hele zaterdag wezen kijken. Was heel leerzaam. Maar wil je niet die kant op sturen, geef slechts mijn ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo pedrie.

bij mij zit er ook een borla onder rvs compleet met spruitstuk .

dit onder een 40 ho super geluidje vind ik zelf.

bij de vorige 4.2 had ik een chery bom vond ik ook wel wat hebben.

weet niet hoe die is onder een 40 ho.

als je intr hebt die heb ik nog liggen.

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast IRONBITCH
:D :D :P als EPS in groningen nou te ver is om naar toe te rijden. dan weet ik nog een leuk adresje in Gemert (N-Br). daar maken ze ook uitlaten naar wens van de klant. en ze verkopen ook uitlaten los. die bij mij op de IRONBITCH zitten komen daar ook vandaan. en ze verkopen ook USA parts nieuw & gebruikt. www.paulkuppens-usaparts.nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...