wrangler_tj Geplaatst March 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2007 Ik heb problemen met mijn verwarming binnen. Ik heb een TJ 1996 met 4.0l zonder airco. Temperatuur van de motor blijft constant en loopt in de opwarmfase snel op tot zijn normale punt. Ik verlies ook geen koelvloeistof. Als ik binnen verwarming wil hebben komt er maar wat lauwe lucht uit de openingen. Ook als ik koude lucht vraag komt er lauwe lucht uit, nochtans is de temperatuur van de koelvloeistof warm. Ventilator werkt perfect en ook de verschillende posities werken. Wat is er loos? Volgens mij werkt de thermostaat zoals het moet en gaat hij pas open bij warme motor. Kan het zijn dat het de radiator in het dashbord is? Dat deze geen goede doorstroming meer heeft? Wat denken jullie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2007 Ik denk dat je het bij het goede eind hebt.. klep die niet meer beweegt (zit ie nog vast?) of anders is de (dash) radiator verstopt. ik zou eerst voor die klep gaan. *edit, misschien dat het doorspoelen van de radiator ook helpt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst March 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2007 Ik denk dat je het bij het goede eind hebt..klep die niet meer beweegt (zit ie nog vast?) of anders is de (dash) radiator verstopt. ik zou eerst voor die klep gaan. *edit, misschien dat het doorspoelen van de radiator ook helpt. Dat doorspoelen wou ik ook eerst proberen. Heeft er iemand een overzicht van de vacuum gestuurde kleppen, of heeft iemand zover zijn dash al opengehad? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst March 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2007 "Als ik binnen verwarming wil hebben komt er maar wat lauwe lucht uit de openingen. Ook als ik koude lucht vraag komt er lauwe lucht uit" 'k Gok ook op de klep die op +/_ ¼ open blijft hangen. Als normaal op koude lucht je idd koude lucht kreeg i.p.v. lauw sluit ie dus ook niet goed meer. Gesloten met een mindere doorstroming in de verwarmingsradiator (heater core?) zou ie nog steeds koude lucht moeten leveren. Succes met zoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst March 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2007 "Als ik binnen verwarming wil hebben komt er maar wat lauwe lucht uitde openingen. Ook als ik koude lucht vraag komt er lauwe lucht uit" 'k Gok ook op de klep die op +/_ ¼ open blijft hangen. Als normaal op koude lucht je idd koude lucht kreeg i.p.v. lauw sluit ie dus ook niet goed meer. Gesloten met een mindere doorstroming in de verwarmingsradiator (heater core?) zou ie nog steeds koude lucht moeten leveren. Succes met zoeken. Het kan idd ook de klep zijn. Heb je ervaring hiermee? Hoe bereik ik deze het best bij een TJ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2007 De zogenaamde 'Blend -air door' zit dan vast. Kan goed zijn dat simpel de kabel van de temp-regelaar naar die klep eraf ligt. Misschien kun je onder het dashboard iets zien.. je kan het proberen. Anders moet het middenstuk van je dash eraf. Beetje lastig uitleggen, heb je een FSM? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst March 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2007 De zogenaamde 'Blend -air door' zit dan vast.Kan goed zijn dat simpel de kabel van de temp-regelaar naar die klep eraf ligt. Misschien kun je onder het dashboard iets zien.. je kan het proberen. Anders moet het middenstuk van je dash eraf. Beetje lastig uitleggen, heb je een FSM? Heb een goed uitgeruste garage en een diploma autotechniek. Dus dat gaat wel lukken denk ik. Ik probeer dit weekend het middenstuk eruit te vijzen en het probleem op te lossen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2007 Heb een goed uitgeruste garage en een diploma autotechniek. Dan lig je al ver voor op mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CoenK Geplaatst April 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 28, 2009 In mijn jeep deed dus sinds kort de kachel het ook niet meer en al zoekende kwam ik op dit onderwerp uit. Mijn probleem komt precies overeen met die zoals hier beschreven . Maar voordat ik uiteraard het hele dashboard sloop:( maar eerst eens op mijn gemak de boel bekijken en daarbij kom ik een los draadje tegen onder het handschoenenvak. En dit bleek inderdaad de boosdoener te zijn. Ik weet niet precies wat dit onderdeel doet maar het lijkt mij een soort elektrische klep welke de luchtstroom regelt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jac63 Geplaatst December 3, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2014 Ik heb een zelfde soort probleem, er komt lauwe lucht als de verwarming op volle warmte staat, alleen wel koude lucht als deze op koud staat Wie heeft er aanvullende info graag Bedankt, Jac Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst December 3, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2014 Ik heb deze klacht bij XJ 97 opgelost door de kachelslangen los te maken bij de kachelradiator in en uitvoer motorruimte tegen de firewall. Tuinslang op de onderste aansluiting van de kachel aansluiten en druk erop, de kachelradiator zat verstopt met roestwater. Ik weet niet of dit bij jouw tj ook zo is, maar ik denk het wel. Ik heb het bij meerdere jeeps gehad en na spoelen word de kachel weer goed warm. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jac63 Geplaatst December 5, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2014 Ik heb deze klacht bij XJ 97 opgelost door de kachelslangen los te maken bij de kachelradiator in en uitvoer motorruimte tegen de firewall. Tuinslang op de onderste aansluiting van de kachel aansluiten en druk erop, de kachelradiator zat verstopt met roestwater. Ik weet niet of dit bij jouw tj ook zo is, maar ik denk het wel. Ik heb het bij meerdere jeeps gehad en na spoelen word de kachel weer goed warm. Dank voor je tip ga dt weekend eens kijken of het helpt Deze zitten tegen de wand naar het dashboard toe begrijp ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst December 5, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2014 Dank voor je tip ga dt weekend eens kijken of het helpt Deze zitten tegen de wand naar het dashboard toe begrijp ik Klopt, in de motorruimte. succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst December 6, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2014 Klopt , bij mijn comanche ook gehad , spoelen (wel met hogedruk spuit) , en wordt nu ook weer warm. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst December 6, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2014 Wel eerst even de vacuum gestuurde kleppen controleren! Kijk bv bij de pedalen in de voetruimte. siert. ps bruin is voeten, rood is interieur en geel en blauw zijn voor de voorruit. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jac63 Geplaatst December 7, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 7, 2014 Wel eerst even de vacuum gestuurde kleppen controleren! Kijk bv bij de pedalen in de voetruimte. siert. ps bruin is voeten, rood is interieur en geel en blauw zijn voor de voorruit. Kun je daar iets aan zien deze sluiten automatisch meen ik bij omzetten keuze knop Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst December 7, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 7, 2014 Ja, het zijn vacuumdozen waar een bedienings stangetje uit komt wat een klep bedient. Dan kun je controleren of de kleppen werken zonder je handen vies te maken. siert. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.